Vraag

Port Forwarding met Bbox3 mislukt?

  • 14 May 2017
  • 7 reacties
  • 2045 Bekeken

Hallo allemaal.

Ik probeer eigenlijk mijn port (22) te forwarden met Bbox3, hier zijn de stappen dat ik genomen heb
1. Surfen naar 192.168.1.1.
2. Inloggen en naar Access Control gaan.
3. Portmapping.
4. Create new portmap.
5. Service: Custom/ Protocol: Any/ External Start: 22/ External End: 22/ Lan Port: 22/ Internal Host: 192.168.1.47/ Remote Host: 0.0.0.0.
6. Dan klik ik op "OK" en ga ik naar de Firewall.
7. Firewall Level: Medium.
8. DMZ Host: (mijn huidige laptop).
9. Remote Access staat UIT.
10. Sla ik alles nogmaals op en ga ik naar "My Modem".
11. Dan ga ik naar "DHCP" en zet ik een "Static IP address" met als IP 192.168.1.47 (van mijn huidige laptop).

Opgelet dat mijn Internal Host het ip address heeft van mijn huidige laptop.

Dan zet ik mijn Bbox3 Modem even uit en start ik het terug op, bovendien, na dat het opgestart is ga ik naar Canyouseeme.org en kijk ik als port 22 open staat, maar jammer genoeg niet.. Wat moet ik doen? Ik probeer al dagen om mijn port te forwarden, en wil ik graag dat ik het oplossing vind. Alvast bedankt en nog een prettige dag!

7 reacties

Is er iets dat op poort 22 kan antwoorden op de vraag Canyouseeme.org ?
@Martin zoals wat? Welk moet ik gebruiken om poort 22 te laten antwoorden?
poorten op je pc staan open als je geen Firewall gebruikt.
Welke poorten openstaan kan je online testen: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Poorten staan alleen open als er ook een service op die poort draait.
als voorbeeld, indien er geen FTP-server zou draaien zou je geen response krijgen op poort 21

Aan sommige poorten worden er standaard services toegekend.
Alvast bedankt voor je antwoord!

Poort 22 is voor SSH, welke service zou erop moeten draaien om een response te krijgen? Dank u wel!

En ik heb gewoon poort 22 gekozen omdat meeste poorten al gesloten zijn door Proximus zelf, en ik heb echter geen MyProximus account om ze door te laten, dus dacht ik voor poort 22. Is er misschien een andere poort dat Proximus niet heeft gesloten, dat mijn ding vergemakkelijkt?

Dank u wel!
Ik weet niet wat je juist wilt doen, of anders gezegd waarom je een poort wilt forwarden, om wat te doen.
zijn nog veel andere poorten open buiten 22 :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/internetpoorten-openen.html
Ik wil gewoon graag weten en testen hoe ik een poort moet forwarden, t'is niet voor een spel ofso, maar gewoon een simpele test (zo simpel is het dus ook niet voor mij)

Ik wil gewoon kunnen hoe ik een poort moet forwarden

Dank u wel 😊
Laae dit misschien best eens : bbox3 portmapping
er staan daar ook voorbeelden beschreven

Reageer