Vraag

Poortmapping op bbox3


Beste

Als ik me aanmeld en dan naar toegangscontrole ga, opent ouderlijk toezicht zich normaal, maar als ik op poortmapping klik blijft er staan 'Loading...'. Firewall en Remote toegang werken wel, dus alleen hetgene wat ik juist nodig heb niet. Als ik naar de poortmapping van een apart apparaat ga heb ik hetzelfde probleem. Wat moet ik nu doen?

Dank bij voorbaat
Limoentaart

13 reacties

Reputatie 3
Badge +1
heb je al eens geprobeerd van de bbox zonder stroom te zetten en terug aan te koppelen?
heb je al eens geprobeerd van de bbox zonder stroom te zetten en terug aan te koppelen?

Ja, dit heb al ik geprobeerd. Voordien werkte het normaal want ik kon de poorten gewoon aanpassen. Het is sinds een maand ongeveer.
Reputatie 3
Badge +1
vreemd. Je zou je bbox kunnen resetten naar de fabrieksinstellingen. Houd er wel rekening mee dat onze automatische configuratietool ongeveer een 20min nodig heeft voor het her configureren van het internet- en TV signaal. Ook andere instellingen die je zelf hebt ingesteld verdwijnen ook.
vreemd. Je zou je bbox kunnen resetten naar de fabrieksinstellingen. Houd er wel rekening mee dat onze automatische configuratietool ongeveer een 20min nodig heeft voor het her configureren van het internet- en TV signaal. Ook andere instellingen die je zelf hebt ingesteld verdwijnen ook.

Daar heb ik aan gedacht maar ik heb nu een aantal poorten openstaan voor men servers en als ik bbox reset zijn die weg, en heb ik de kans dat er nog minder werkt. Maar dit is zeker de enigste oplossing? Of kan je de firmware updaten?
Reputatie 3
Badge +1
Je kan helaas de firmware niet zelf updaten en ik kan het op afstand doen. Maar enkel als ik storingsticket van Proximus krijg.
Maar een Factory Reset gaat 9/10 je de oplossing bieden.
@Limoentaart,

door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox
Dus gereset en de poorten kan ik terug aanpassen maar ik ben bij een groter probleem uitgekomen. Nu heb ik tv en telefoon maar geen internet, het lichte van internet op de bbox brand niet, dus ik heb op de router ingelogd en zie dat ik het pppoe username en wachtwoord ofzo moet ingeven maar nu wist ik dat niet meer, heb nu dat gereset via de website maar mijn router wil het nieuwe wachtwoord niet aannemen, wat nu want ik zit al 4 uur zonder internet. Ik heb 2 uur gewacht nadat ik het wachtwoord gewijzigd heb. Iemand een idee?
Het vlugste is gewoon naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) en je zal niet lang moeten wachten want de meesten zitten voetbal te kijken.

Ter info voor andere forum meelezers ;-)

Reputatie 3
Badge +1
Je kan ook eens bellen naar 0800 95 055 en dan je lijnnummer ingeven. Dan zou binnen de 15min je modem automatisch geconfigureerd worden.
gebeurt de soft update (zoals bij het bellen naar 0800 95055) ook als je 0800 22 24 belt waar o.a. de TBF gestart wordt en je automatisch op je basis VDSL profiel gezet wordt, waarschijnlijk niet of toch !
Helaba deugniet :-))))
Terzelfder twee werken goed doen bij de klant en op het forum dat kunnen mannen toch niet hé :-))))
@Limoentaart,
door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox
Reputatie 3
Badge +1
Helaba deugniet :-))))
@Limoentaart,
door te bellen naar 0800 95055 wordt Firmware automatisch gepusht op je Bbox

Ik had zelfs niet gezien dat je dat had gepost :D
Ik heb het gewoon uit mijn GSM gehaald 😛
Maar mannen hebben wel altijd een uitleg voor alles en nog wat :-))))

Reageer