Poll: welke HD zender het allerliefste erbij?


Welke HD-zender wil de modale Proximus-klant er het liefste en eerste bij in het standaardaanbod?

Voorkeur nieuwe HD-zender(s)


97 reacties

Alles zou gewoon ook in HD moeten beschikbaar zijn !
Reputatie 6
Badge +1
Vind ik ook, heb op de NPO zenders gestemd
al de Discovery Channel in HD
Reputatie 7
Badge +2
Vind ook dat al die zenders in HD moeten komen en dat ze de SD dubbel zenders zouden moeten afschakelen. Ik vermoed dat de meeste mensen die een proximusdecoder hebben op zijn minst een HD ready scherm hebben.
Vind ook dat al die zenders in HD moeten komen en dat ze de SD dubbel zenders zouden moeten afschakelen. Ik vermoed dat de meeste mensen die een proximusdecoder hebben op zijn minst een HD ready scherm hebben.
Er zijn nog altijd relatief veel sukkelaars die geen HD kunnen nemen aangezien ze nog op ADSL staan bijvoorbeeld ! dus is het voor hen SD nog altijd beter dan niks 😉
Reputatie 6
Badge +2
Vind ook dat al die zenders in HD moeten komen en dat ze de SD dubbel zenders zouden moeten afschakelen. Ik vermoed dat de meeste mensen die een proximusdecoder hebben op zijn minst een HD ready scherm hebben.
Er zijn nog altijd relatief veel sukkelaars die geen HD kunnen nemen aangezien ze nog op ADSL staan bijvoorbeeld ! dus is het voor hen SD nog altijd beter dan niks ;-)


Daarom dat Proximus het zich niet kan permitteren om die SD zender te supprimeren want anders zouden mensen die nog op ADSL zitten bijna geen zenders meer ontvangen en zou het klachten regenen en waarschijnlijk ook overlopen naar een andere provider.
Bij Telenet stelt dat probleem niet en dus kan Telenet het zich wel permitteren om SD zenders waarvan een HD variant in hun aanbod zit te supprimeren met uitzondering van BBC 1, van deze zender wordt zowel zowel de SD als de HD variant doorgezonden omdat voor de regionale niewsuitzendingen geen HD variant is en daarom wordt op BBC 1 HD de uitzendingen onderbroken of er wordt een ander programma uitgezonden en wie naar die regionale nieuwsuitzendingen wil kijken moet men afstemmen op BBC 1 SD.
Proximus heeft 1 miljard uitgetrokken voor verbeteringen, dus zouden ze al zeker moeten zorgen dat iedereen op VDSL kan, vergelijkbaar met de grote netwerf bij TN die er ook zal moeten voor zorgen dat mensen die op overbelaste nodes zitten toch nog grote internetsnelheden blijven behouden bij drukke bezetting.
We leven in 2016,dus allemaal.
Het liefste wel natuurlijk! 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Ik vind dat alle zenders hierboven in HD moeten aangeboden worden. De concurrentie in Vlaanderen en Wallonië lacht met het HD-aanbod en de vele excuses van Proximus.
Badge +4
Hier wordt nogal veel vitaya gekeken ook, dus mag dan ook HD zijn.
Heb een vraagje aan PX.
In Wallonië krijgen ze pak meer zenders dan in Vlaanderen voor het zelfde bedrag maandelijks, hebben ook pak meer HD zenders en al de Vlaamse zenders zitten er ook in.

Ik noem dat discriminatie ene landsdeel krijg veel meer dan het andere voor zelfde geld.

Dus vraagje aan PX wat moet ik doen om mijn abonnement te veranderen van Vlaams naar Waals, ik als klant wil evenveel HD zenders hebben zoals bij onze Waalse vrienden.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick,
ik stuurde je een privébericht.

Groeten,
Wim
Reputatie 6
Badge +2
Patrick, veranderen van Vlaams naar Waals is niet mogelijk tenzij je naar Wallonië verhuist.
Men krijgt het aanbod van het landsdeel waar men woont, dus wie in Vlaanderen woont krijgt het Vlaams aanbod voorgeschoteld, wie in Wallonië woont krijgt het Waals aanbod en wie in het Brussels hoofdstedelijk gewest woont krijgt dus het Brussels aanbod te zien.
Reputatie 7
Badge +1
Heb NPO gestemd maar alle zenders moeten eigenlijk in HD. Telenet heeft er veel meer als PX. Wordt tijd dat PX meegaat met de HD zenders en een meer Vlaams tintje krijgt. Is meer gefocust op het frans talige gebied. Wordt tijd dat PX dezelfde weg opslaat als in Nederland zie dit artikel:

Nederland heeft de beste telecom- en internetinfrastructuren van Europa en investeert ook verreweg het meeste in de uitbreidingen. Dit blijkt uit het onderzoek 'De staat van Telecom'.
Branchevereniging NLkabel meldt dat Nederland op alle vlakken binnen de Europese Unie voorloopt. Alleen Zwitserland, dat ook zeer uitgebreide netwerken heeft, maar geen EU lid is, werd niet meegeteld. De digitale infrastructuur is een belangrijke vestigingsfactor voor het internationale bedrijfsleven en draagt bij aan een vergaande digitalisering van onze economie en maatschappij. Om dit mogelijk te maken, investeren Telecombedrijven, waaronder ook KPN en Ziggo, in Nederland al jaren miljarden euro’s.
Dubbel zoveel als België.
Opvallend is dat Nederland In Europa wat betreft investeringen in het telecomnetwerk ver boven de andere lidstaten uitsteekt. Uit de meest recente cijfers blijkt dat Nederland bijna twee keer zoveel investeert als België. Andere buurlanden zoals Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Duitsland blijven daar nog verder bij achter. Ruim negentig procent van Nederland heeft toegang tot supersnel breedbandinternet van 100Mbit/s of hoger, op dit moment meestal via de kabel. Daarnaast heeft Nederland de unieke situatie dat vrijwel door heel Nederland meerdere telecominfrastructuren liggen.

Ondanks dat ze dit doen in Nederland. Lagere prijs en meer HD zenders. Kom op PX neem U verantwoording. Ben al lang klant van PX maar als het zo door gaat zal ik toch over moeten stappen. Telenet Whop komt al met een hogere download limiet en de prijs scheelt dan nog maar € 4 met PX Internet comfort. En heel wat meer HD zenders en dan wil ik dit extra er wel voor betalen.
Telenet Whop komt al met een hogere download limiet
nu is dat al 200 Mbps dacht ik!
Reputatie 7
Badge +1
Dit klopt. Download limiet is van 150 naar 200 GB opgetrokken. Hoop echt dat PX haar verantwoordelijkheid op neemt. Je ziet hoe in Nederland aan de weg getimmerd wordt in het artikel. Als ze dit ook in Belgie doen amai dan zouden we er flink op vooruit gaan.
Reputatie 7
Badge +6
De Franstaligen vragen natuurlijk ook meer HD zenders. Op het Franstalige forum heeft een medewerker een halfuurtje geleden geschreven dat er voorlopig geen overschakelingen naar HD in de planning staan.

In Nl en Fr is er veel meer rechtstreekse onderlinge concurrentie mogelijk, voor alles trouwens, vandaar dat de prijzen daar ook veel scherper zijn en het aanbod veel sneller aangepast wordt aan de vraag van de klanten.
Reputatie 7
Badge +1
Dat hoeft ook niet meer. De Franstalige hebben al genoeg HD zenders. Wij lopen ver achter. Het wordt echt tijd voor goede concurrentie. Ik denk als PX naar de kabel gaat de concurrentie pas gaat beginnen.
Reputatie 6
Badge +1
Eigenlijk onbegrijpelijk dat het HD aanbod niet wordt uitgebreid.
Reputatie 7
Badge +1
Begrijp dat goed. PX heeft 1.7 miljoen tv klanten. Een meer of minder maakt voor PX niet uit. Ze zouden allemaal over moeten stappen misschien worden ze dan wakker. Klant is bijzaak en niet belangrijk voor PX. Wordt niet naar geluisterd.
Dat heb ik hier ook al dikwijls aangehaald en moest er echte concurrentie bestaan dan zou dit inderdaad niet waar zijn.
Zou niet gemakkelijker zijn dat PX ons vertelt wat de toekomst plannen zijn betreffende het aanbod van zenders in HD.

Wat ik vooral oneerlijk vind is dat het HD aanbod in Wallonië stijgt, wat logisch is het aanbod op Franstalig gebied is veel groter dan Vlaamse zenders.

In Vlaanderen verminder het aanbod van zenders is het nu in HD of in SD en wil het bewijzen. Dus wedstrijd waar jullie zullen mogen opzoeken en de prijs is een zeer goede fles wijn die ik jullie opstuurt.

Voor één abonnent voor hetzelfde geld in Wallonië en Vlaanderen, hoeveel zenders zijn er meer in HD in Wallonië dan in Vlaanderen? zeg je getal dat volgens jullie verschilt en ook graag jullie mening erover.

En nu mogen jullie raden hoeveel zenders zullen er in HD te ontvangen vanaf 1/05/2016, 6 weken na vandaag.

N.B heb ook vraag toe naar PX wat is jullie uitleg.
Reputatie 7
Badge +6
Helaba, Patrick, mogen Proximus medewerkers ook meedoen aan die wedstrijd, want dat zou oneerlijke concurrentie zijn, hé? ;)
Ondertussen krijg ik toch ook de indruk dat ze bij Proximus meer bezig zijn met downscalen dan met het uitbreiden van HD.:(
Mogen zeker meespelen Marleen dan hebben de gewone klanten al voordeel om hun gok te plaatsen, hebben meer winstkansen 🙂

Reageer