Vraag

Plotseling trager internet + Proximus TV die geen verbinding meer heeft

  • 26 May 2016
  • 5 reacties
  • 231 Bekeken

Reeds sinds een paar weken is plotseling de internet verbinding heel traag en valt zelfs proximus TV uit. Proximus TV test dan een paar keer en plotseling gaat alles weer. De wireless internet verbinding blijft wel langer haperen. Daarnet weer eens voorgehad. Volgende heb ik teruggevonden in de log van de BBOX2 :
Thu, 26 May 2016 20:37:05 GMT DHCP CLIENT: DHCPACK received
Thu, 26 May 2016 20:37:04 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67
Thu, 26 May 2016 20:37:01 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67
Thu, 26 May 2016 20:36:58 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67
Thu, 26 May 2016 20:36:56 GMT DHCP CLIENT: DHCPREQUEST on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67
Thu, 26 May 2016 20:36:56 GMT DHCP CLIENT: DHCPOFFER received
Thu, 26 May 2016 20:36:50 GMT DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 2
Thu, 26 May 2016 20:36:10 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.3 to 44:85:00:0a:09:97 via br0
Thu, 26 May 2016 20:36:10 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.3 from 44:85:00:0a:09:97 via br0
Thu, 26 May 2016 20:36:10 GMT DHCP SERVER: DHCPOFFER on 192.168.1.3 to 44:85:00:0a:09:97 via br0
Thu, 26 May 2016 20:36:08 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 44:85:00:0a:09:97 via br0
Thu, 26 May 2016 20:36:08 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 44:85:00:0a:09:97 via br0
Thu, 26 May 2016 20:16:04 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.7 to d0🇦🇪ec:d8:04:9a via br0

Enig idee wat de reden kan zijn ? Ik heb alles al verschillende keren herstart maar dit kan toch niet elke dag de bedoeling te zijn. Ik herstart alles sowieso wekelijks.

5 reacties

Je kan ook altijd naar de technische helpdesk bellen waar ze uw lijn tot aan de bbox kunnen monitoren
om te zien of er onderbrekingen vast te stellen zijn
Technische helpdesk => 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Je kan ook altijd naar de technische helpdesk bellen waar ze uw lijn tot aan de bbox kunnen monitoren
om te zien of er onderbrekingen vast te stellen zijn
Technische helpdesk => 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Elsa,

Doe ik dat best als ik het probleem voorheb of kan ik dat altijd ? Bijv. NU is alles OK. Meestal hebben we dit probleem tussen 20u00 en 22u00 (allee, ik kan me niet herinneren dat alles ineens zonde enige reden traag is). Misschien iemand hier in de buurt die de lijn 'overbelast' ... Er zijn dagen dat we 3 PC's (via Wifi), Proximus TV staat op, 3 smartphones die via Wifi geconnecteerd zijn + de zoon die op de PS/4 zit te spelen -hier hebben we wel een vaste kabel moeten tussenleggen maar da heeft meer met zijn spel te maken én we hebben geen problemen. Nu, sinds een paar weken, zelf zonder die PS/4 valt ineens alles uit (voor een minuut of 10-20) en plots gaat alles weer goed ... Ik gebruik mijn internet ook voor het werk en soms word ik tussen 19u00 en 22u00 uur 'lastig' gevallen om ergens bij te springen, dan is het natuurlijk ambetant om te moeten zeggen dat mijn internetconnectie niet werkt (en dat ik later na 22u00 pas zal kunnen kijken).
je kan dat op elk moment eens bellen dan kunnen ze voor een bepaalde periode checken op onstabiliteit.
Is je TV ook aangesloten direct aan je bbox met een netwerkkabel of met draadloze oplossing want dit kan ook voor problemen zorgen.
Wifi signalen kunnen ook gestoord worden door naburige wifi signalen, zeker de 2,4 Ghhz band.
Maar als je belt kunnen ze tenminste al zien of ze iets van problemen op je lijn kunnen vaststellen en dat is mss al een goed begin , want als je vdsl2 signaal wegvalt zal je zowel problemen hebben op internetsignaal als op TV signaal.
je kan dat op elk moment eens bellen dan kunnen ze voor een bepaalde periode checken op onstabiliteit.
Is je TV ook aangesloten direct aan je bbox met een netwerkkabel of met draadloze oplossing want dit kan ook voor problemen zorgen.
Wifi signalen kunnen ook gestoord worden door naburige wifi signalen, zeker de 2,4 Ghhz band.
Maar als je belt kunnen ze tenminste al zien of ze iets van problemen op je lijn kunnen vaststellen en dat is mss al een goed begin , want als je vdsl2 signaal wegvalt zal je zowel problemen hebben op internetsignaal als op TV signaal.


OK, ik doe da morgen dan eens, BEDANKT

Reageer