Plots geen internet meer

  • 8 January 2017
  • 2 reacties
  • 698 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
(Regio Dendermonde)
Rond de middag viel plots de internetverbinding op de Laptop weg. Zowel via een netwerk kabel als via wifi was een internetverbinding niet meer mogelijk.
(De iPhone bleef echter de Wifi verbinding behouden).
Het ip-adres op de laptop wijzigde zich in 169.254.110.251.
Commando ingeven: ipconfig /release
Commando ingeven: ipconfig /renew : kreeg foutmelding dat dit niet lukte
Technische dienst gebeld: getracht modem te resetten, verdict: vermoedelijk modem defect!
Modem stroomloos gemaakt en opnieuw gestart: opnieuw een correct ip-adres en ik werk reeds de ganse namiddag zonder problemen.
Moet ik de modem(b-box2) werkelijk vervangen?
Soms anderen met gelijkaardige problemen?

2 reacties

"Moeten" is een groot woord, je hebt er volgens mij toch alleen maar voordeel bij, dus waarom zou je het in feite niet doen en via de helpdesk kunnen ze u deze bezorgen in een kialapunt naar uw keuze, zie voor meer uitleg hier :
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/content-streamen-naar-apple-tv-bbox2-37183#post565688
PS: Proximus vervangt je -box2 tegenwoordig zonder probleem voor een b-box3
Reputatie 4
Badge +2
Martin, bedankt voor je respons. Deze morgen heb ik contact opgenomen met de Proximus klantendienst.
Ondertussen weet ik dat VDSL hier nu beschikbaar is. Volgende week komt een technieker de omschakeling doen en brengt de nieuwe modem mee. Dat bespaart mij de rompslomp.
Eindelijk zullen wij de mogelijkheden van onze HD-TV kunnen gebruiken en zal de internetsnelheid goed merkbaar verhogen.

Reageer