Beantwoord

PLC wifi extender en SSID

• 29 december 2015
  • 9 reacties
  • 930 Bekeken

Ik heb een Proximus PLC met/en wireless extender geïnstalleerd. Alles werkt ok. Maar ik zou graag de SSID en WEP key wijzigen naar diegene van mijn B-Box3 zodat ik maar één wifi netwerk heb. Nu moet ik nog altijd switchen met de laptop afhankelijk bij welk WiFi punt ik het dichts ben in huis.
Hoe doe ik dat ?
icon

Beste antwoord door Bram 4 januari 2016, 11:57

In principe (volgens de handleiding), moet je via de "PLC/Clone" toets op de extender in staat zijn om de Wifi settings van de BBox over te nemen.
Meer details in de handleiding: https://www.proximus.be/support/nl/id_slkr_wfe_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-devolo-wi-fi-bridge-en-ruckus/slkr-wfe-install.html
Bekijk origineel

9 reacties

Dat veronderstelde ik ook maar blijkbaar is dit bij Wim niet het geval dan ?
Of is zijn probleem dan opgelost !?
Reputatie 6
Badge +4
In principe (volgens de handleiding), moet je via de "PLC/Clone" toets op de extender in staat zijn om de Wifi settings van de BBox over te nemen.
Meer details in de handleiding: https://www.proximus.be/support/nl/id_slkr_wfe_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-devolo-wi-fi-bridge-en-ruckus/slkr-wfe-install.html
Weten ze dat niet op helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Bedankt, maar ik heb geen problemen met mijn draadloze toestellen. De verbinding is ok.

Hoe zorg ik er voor dat ik 1 SSID heb ? Hoe kan ik inloggen op de extender om de passphrase identiek te maken aan diegene op mijn Bbox3 ? ?
Gebruik van draadloze toestellen
Indien je draadloze toestellen (tablet, smartphone, pc) compatibel zijn met de WPS-functie,
activeer dan deze functie op je toestel en druk op de toets van je PLC-adapter Wi-Fi extender.
Het lampje van de adapter begint nu te knipperen en de draadloze verbinding met je toestel wordt
automatisch tot stand gebracht. Je kunt ook de beveiligingssleutel manueel instellen. Indien je reeds
een draadloos toestel geconfigureerd hebt met je b-box-modem, dan hoef je hiervoor niets meer te
doen. Het toestel zal zich automatisch verbinden met het draadloze netwerk van de adapter.
Nope, 3 keer opnieuw geprobeerd (reset - WPS op BBox, clone button op extender)
Als je via wps gewerkt hebt heeft die dan niet automatisch die zelfde Wifi instellingen
Proximus PLC met/en wireless extender, Security is inderdaad WPA2 op mijn Bbox-3. Ik kan/weet niet hoe inloggen op die extender
Welke wireless extender is dat?
Normaal gezien kunt u inloggen op de extender en daar het SSID en wachtwoord aanpassen. (het hangt van merk en type af hoe je daar op inlogt)

Verder is WEP encryptie beter als geen encryptie, maar nog steeds niet echt veilig. Beter is het om WPA2 encryptie te gebruiken (of mixed mode WPA/WPA2 als niet alle apparaten in het netwerk WPA2 ondersteunen).

Reageer