Beantwoord

PLC wifi extender

  • 3 December 2016
  • 5 reacties
  • 457 Bekeken

Ik had reeds 3 tv-decoders aangesloten via oudere belgacom PLC adapters op een BBox2
Ik wou nu een plc wifi-extender aansluiten. Dit zou mogelijk moeten zijn volgens het proximus center Sint-Truiden.

Ik heb de update van de BBox laten uitvoeren zoals voorzien in de handleiding.
Ik heb de een dubbel stopcontact waar in 1 contactdoos de PLC voor de TV's zit en in het andere de PLC voor de extender.
Ik heb de toets met dubbel pijl op de BBox en daarna de PLC -knop gedrukt tot WIFI-lampje op PLC adapter vast brand. De lampjes voor ethernet en dlan branden echter niet. er is ook geen apart wifi netwerk te zien .

Werkt dit of heeft men in de winkel foute informatie verstrekt???
icon

Beste antwoord door Martin 3 December 2016, 21:45

Bekijk origineel

5 reacties

het is misschien best dat je alles eens reset zoals hier beschreven:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/oude-nieuwe-plc-adapters-door-elkaar-gebruiken-34326

Heel belangrijk om te weten is dat je na het resetten van beide adapters even op de PLC-clone toets duwt van de WiFi plc extender, anders is het totaal onmogelijk om beide adapters te laten communiceren. zoals beschreven hier
Dit staat helaas niet vermeld in hun handleiding m.b.t. resetten
Thx, werkte. enkel PLC clone drukken was niet nodig blijkbaar.
Dat kan ik goed geloven want persoonlijk lukt het bij mij ook zonder dit te moeten doen.
Ik denk dat PLC clonen misschien nodig is om de naam af te lijnen op de naam van het oorspronkelijke netwerk. Nu is het "WLAN aangevuld met de MACODE. Maar werkt al. Bizar dat een reset al nodig was voor een splinternieuwe set.
't is al een tijd geleden dat ik het nog gedaan heb maar had ook iets te maken met pairen dacht ik al moet je daarvoor niet echt resetten, 'k zou het eens opnieuw moeten bestuderen, als ik eens veel tijd heb, maar zolang het werkt blijf ik er liever af 😉

Reageer