Beantwoord

Playstation 3 op BBOX 3

  • 30 April 2017
  • 8 reacties
  • 1898 Bekeken

Hallo is er iemand die mij kan helpen zodat ik de playstation van mijn zoontje kan aansluiten op de modem. Er komt telkens een time-out voor het ophalen van het IP-adres, zowel met WIFI als met ethernetkabel. Graag de instellingen.
Alvast bedankt
Leo
icon

Beste antwoord door Martin 30 April 2017, 09:49

Bekijk origineel

8 reacties

Op deze site:Hier vind je al enkele nuttige links.
Het best is van op je playstation een pppoe sessie op te starten.
zie hiervoor:
bbox-in-pppoe-passtrough-gebruiken
pppoe-login

NB: voor alle zekerheid eens controleren of je B-Box niet op CGN staat, wat ook problemen kan geven:
en dan best deze optie uitzetten, zie:
CGNAT
Hallo Martin,

Bedankt voor je reactie! ik heb het ww aangepast via de proximus site maar de ps3 kan nog niet inloggen. Weer time out. Moet ik misschien eerst het modem resetten zodat hij de instellingen overneemt?? De ps3 is nu met kabel verbonden
Het is inderdaad altijd best van eens de b-box 3 te herstarten door hem eens 5seconden spanningsloos te zetten,
(zeker na veranderen van instellingen)
ok bedankt! Mocht het niet lukken kom ik nog even terug
Blijf een time out krijgen, moet ik ook nog poorten openzetten? en CGN kan ik niet vinden in my proximus
Probeer anders eens door je PS een vast IP 192.168.1.200 te geven .
Maar met poortforwarding zijn er velen die problemen onder vinden en daarom kiezen om met pppoe te werken op hun PS zoals beschreven in de links die ik hierboven meegegeven heb.

Iemand heeft het als volgt aan de praat gekregen:
PS3
Je moet alleen maar de juiste instellingen ingeven op je PS3, daarom klik je op de volgende dingen:
'Netwerkinstellingen' --> 'Aangepast' --> 'Verbinding met kabel' of 'Draadloos' --> 'Scannen'
Daarna kies je de juiste internetverbinding en daarna zal je je wifi-wachtwoord moeten ingeven als je een draadloze verbinding hebt.
Als dat gelukt is, komt de belangrijkste stap!
Bij de instellingen van je IP-adres heb je normaal 3 keuzes, namelijk 'Automatisch', 'Handmatig' en 'PPPoE'.
'PPPoE' is de keuze die je hier moet maken!
Daarna zal de PS3 naar je PPPoE username en wachtwoord vragen. (zelfde als voor je pppoe van je bbox)
Als je beide hebt ingegeven in je PS3 gaat hij gewoon verder met de laatste instellingen:

DHCP - Niet instellen
DNS - Automatisch
MTU - Automatisch
Proxyserver - Niet gebruiken
UPnP - Inschakelen (bij mij is UPnP uiteindelijk 'niet beschikbaar', maar dat maakt blijkbaar niet uit)

Als laatste doe je gewoon een connectie-test en je zal zien dat je opeens 'NAT type 1' hebt.
Op Call of Duties is mijn NAT-type 'Open'.
'PPPoE' zorgt er eigenlijk voor dat je PS3 het werk van je b-box 3 gaat overnemen.
Ofwel kan je ook via portmapping proberen in je router (bbox):

Door de portmaps manueel toe te voegen voor poorten 80, 443, 1935 en 3478-3480.
via "access control" "Port Mapping" en dan deze poorten toevoegen:
voor de 3 eerste is dit alleen TCP, voor de laatste range TCP en UDP
( die poortnummers zijn gevonden voor PS4 via google)
procedure voor portforwarding:
http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/PlayStation_Network/Belgacom.htm
HET IS GELUKT!!! Ik werd al doodgeknuffeld !!! Bedankt
Uw dag kan niet meer stuk :-))

Reageer