Planning Roll Out "Proximus_Auto_Fon"

  • 16 February 2015
  • 22 reacties
  • 509 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Practitioner
  • 415 reacties
Sinds ik op advies van forum 'sinjoor75' op verplaatsing enkel nog inlog via de nieuwe VDSL2 hotspots, 'Proximus_Auto_Fon' werkt TV Overall op mijn Samsung S5 nu even !!feilloos als via 3G, 4G en privé-Wifi's .


nb: via de aloude Belgacom_FON, thans Proximus_Fon, heeft het bij mij alvast NOOIT behoorlijk gewerkt en ik onderneem ook geen verdere pogingen omdat de 2de & 3de (expert)lijn evenmin een oplossing had.


Vraagje aan 'onze medewerkers':

enig idee wanneer 'Proximus_Auto_Fon' op alle VDSL2 modems beschikbaar komt?

22 reacties

Je hebt dit inderdaad hier al op het forum gepost en een oplossing verwacht ik bijlange niet meer maar als het werkt op Proximus_auto_fon is dit niet echt een probleem meer ook, want ik veronderstel dat Proximus_fon toch gaat verdwijnen later, want ik zie niet goed in waarom men er twee zou behouden, tenzij ik iets over het hoofd zie !
Reputatie 4
Badge +1
T.a.v. 'Onze medewerkers'


Enig idee wanneer 'Proximus_Auto_Fon' op alle VDSL2 Modems geïmplementeerd wordt?


nb: een aanrader en perfect in kombinatie met TV Overal.
Snor, Is dat dan niet zo voor alle white listed modems ?
Reputatie 4
Badge +1
'k Hoop evenzeer op antwoord van 'onze medewerkers' omdat ik nergens een planning vind voor Hotspot FON upgrade (VDSL2 modems) naar 'Proximus_Auto_Fon'.

Gelet op de opmerkelijke verbetering gebruik ik enkel nog 'Proximus_Auto_Fon'.
Ik veronderstel dat ik je toch niet verkeerd begrijp en dat je bedoelt niet alleen op de bbox2 en bbox3 maar voor alle VDSL2 modems zoals de fritz!box.


voor deze zou dit toch al moeten in orde zijn ▬► Proximus-goedgekeurde-VDSL2-Modems



Full Vectoring (whitelisted) modems, vectoring profiel mogelijk

- Sagem F@st3865b (bbox3/S)

- Technicolor TG589Bvn (bbox3/T),

- Fritz!Box 7360

- Fritz!Box 7490



Op voorwaarde natuurlijk , zoals er al zovelen zijn, die hun wifi uitzetten ! en fon dan natuurlijk ook niet mogelijk is.
Reputatie 4
Badge +1
  • bv. Op mijn Bbox3 geen Auto_Fon signaal, ook niet na gewone reset. Idem op Bbox3 (andere ROP) familielid.
  • bv. Bij kennis met Bbox2 (ook andere ROP) wel reeds Auto-Fon.

So, I don't know and hope there wil come an answer by .... Proximus?


nattuurlijk moet o.a van de bbox wifi opstaan zoals reeds gezegd en ook de juiste beveiliging
Maar we zullen maar verdere uitleg van de medewerkers afwachten !
Dag Snor,
kan je ons via privé bericht je vaste lijnnr of klantennr bezorgen?
MVG,
Wim
wim,


wat zijn allemaal de voorwaarden omdat fon zou uitgezonden worden op je bbox ?
Reputatie 2
Badge
voor de Proximus_auto_FON is een software upgrade nodig op de bbox3's die het EAP-SIM protocol ondersteunt. Tot dat ogenblik gaat de bbox alleen de Proximus_FON SSID uitsturen. Ik vermoed dat dit momenteel enkel op de bbox2's werkt. Er is dus evenmin een link tussen whitelisted modems (voor vectoring) en de auto_FON.


Los daarvan is er op zich geen enkele technische reden waarom de auto_FON beter zou werken dan de huidige FON, want het enigste verschil is de wijze waarop je je authenticeert op de FON-servers. Nadien surf je gewoon mee met de eigenaar van de betreffende modem, en zit je in de WiFi background queue (tenzij SagemCom in zijn implementatie op de bbox2 een foutje heeft gemaakt, en de auto_FON in de best-effort queue heeft geparkeerd, maar dát zou ik dan als bbox2-eigenaar niet willen, omdat dan mijn eigen WiFi vertraagt als er een FON-gebruiker meesurft). Dus ik zou dit beter surfgedrag dan eigenlijk alleen aan louter toeval willen toeschrijven dan wel aan een structureel betere verbinding.
Dat is nu het eerste dat ik er van hoor dat auto_FON niet op de bbox3 werkt ! straf , zeker wetende dat het op de bbox2 wel werkt !!


zie wat uitleg


▬► Proximus-automatische-toegang-tot-hotspots


▬► PROXIMUS_AUTO_FON


▬► Telenet-automatische-toegang-tot-hotspots


Je kan met fon op de volle bandbreedte van de ter beschikking bandbreedte die de lijnsynchronisatie toelaat maar het Privé wifi gedeelte heeft wel voorrang, dus zal voor de bbox eigenaar het zelf niet opvallen als iemand anders op zijn openbaar wifi gedeelte (fon) bezig


Ik heb op mijn bbox2 nog nooit nadeel ondervonden als er iemand op mijn fon bezig is zelf als je op dat moment een speedtest doet via downloaden van heel groot bestand, zal je maar een verschil merken van max 2 Mbps
Reputatie 4
Badge +1
Elsa,


dat u in de vele én snelle feedbacks niet nagelezen had dat ik ook gemeld had dat 'Proximus_Auto_Fon' nog niet beschikbaar is op alle Bbox3's was u wellicht ontgaan.




ON7HR


ik durf het nauwelijks te herhalen dat mijn TV Overal, spijts 10 tallen tussenkomsten van de 2de en 3de Proximus expertlijn, via FON nog nooit correct gewerkt heeft op mijn Samsung S5. Ook in de Proximusshop van aankoop konden ze enkel vaststellen dat het slechts sporadisch werkte via FON.. Ook Sinjoor75 kampte met identieke BUG.

Het is forumlid Sinjoor75 die mij de !!!verlossende tip gegeven heeft om voor TV Overal met Samsung S4 en S5 in te loggen via Proximus_Auto_Fon.


Ik merk dat u een ICT Techneut bent waardoor mijn vaststelling én de Tip van sinjoor75 u wellicht ongeloofwaardig overkomen maar dit zijn onze ervarings-feiten,


Ik ben een ICT-leek maar ben nu wel super tevreden over hun (gratis) TV Overall waarop ik thans feilloos kan inloggen via 'Proximus_Auto_Fon's'.




Ik heb alvast mijn persoonlijke gegevens reeds via Privé bericht bezorgd doch ben nog niet gecontacteerd m.b.t. mijn vraag voor Roll Out Planning 'Proximus_Auto-Fon'



dat u in de vele én snelle feedbacks niet nagelezen had dat ik ook gemeld had dat 'Proximus_Auto_Fon' nog niet beschikbaar is op alle Bbox3's was u wellicht ontgaan.



Dat is mij niet ontgaan maar mijn reactie was op hetgeen ik afleidde uit wat ON7HR zegt :


' voor de Proximus_auto_FON is een software upgrade nodig op de bbox3's ' en dat is heel iets anders, want dat is het niet


van 'nog niet beschikbaar is op alle Bbox3's was ' maar wel, op geen enkele bbox3, en dat had ik nog nooit gehoord van iemand, in het tegendeel hebben er mij gezegd dat hun bbox3 wel auto_fon uitzendt, dan moeten die mij wel een grote blaas wijsgemaakt hebben !!!


Net zoals er zijn die mij gemelde hebben dat zij dit probleem niet hadden zoals u met de FON op de S5 en als je het mij vraagt allemaal wel heel verwarrend en dan is de vraag zouden er dan mensen hierover liegen dat kan ik mij toch moeilijk inbeelden.


In ieder geval zouden al die verwarrende toestanden kunnen vermeden worden moest Proximus ieder keer op zo'n discussies op het forum met een verhelderende uitleg afkomen.

Maar dat zal weer een utopie zijn veronderstel ik ;-)
Zoals ik eigenlijk wel verwacht had is het antwoord van Proximus in een PB:


'Proximus_Auto_Fon is mogelijk op zowel Bbox3/S als Bbox3/T'
Nog ter algemene info, voor wie dit nog niet moest weten:



Verbinden met een gesloten netwerk (PROXIMUS_AUTO_FON) U hebt een gsm met Blackberry OS of Windows Phone 8.1 (of hoger) of een tablet met Windows 8.1 (of hoger) nodig om te kunnen surfen op een gesloten Wi-Fi Hotspot. Als u een ander besturingssysteem of een oudere versie hebt, dan kunt u enkel een verbinding maken met een open netwerk.





  1. Ga na of wifi op uw toestel is geactiveerd en zoek de beschikbare netwerken.
  2. Selecteer een gesloten wifinetwerk dat het woord Fon bevat (PROXIMUS_AUTO_FON).
  3. Afhankelijk van uw situatie volgt u de volgende stappen:
    • Staat de Wi-Fi Hotspots-optie vermeld bij uw oproepnummer op uw factuur? Vul dan de velden in zoals hieronder beschreven en klik daarna op Gereed.
      • Verbinden via: selecteer Simkaart
      • Aangepaste realm: laat dit veld leeg
      • EAP-methode: selecteer Simkaart

  • Is dit niet het geval?

    Vul dan de velden in zoals hieronder beschreven en klik daarna op Gereed.

    • Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord
    • Gebruikersnaam: vul uw Wi-Fi Hotspots-login in
    • Wachtwoord: vul uw Wi-Fi Hotspots-wachtwoord in
    • Validatie van servercertificaat: selecteer Altijd vragen
    • EAP-methode: selecteer TTLS
      [/list]
    • NB: u moet deze instellingen ook gebruiken als u de Wi-Fi Hotspot-account die u kreeg bij uw vast internet wilt gebruiken op een toestel zonder simkaart.
      [/list]
      [/list]



      Vanaf nu zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt van een gesloten netwerk (PROXIMUS_AUTO_FON).

  • Ik denk dat ik nu ook weet waar de verwarring van komt in deze thread ;-)


    Je kan op de bbox3 ook via SSID Proximus_Auto_FON werken en dit via authenticatie met je fon Login en paswoord.


    Wil je echter met authenticatie via sim (eap-sim) dan moet je nog wachten tot de aangepaste software komt op de bbox3's en die zou normaal gezien nog voor de zomer moeten gepusht worden.


    Maar niks belet u om al via auto_fon te kunnen werken, trouwens toestellen die geen sim hebben kunnen enkel op deze manier werken zelf al moest de software er al zijn.
    Overigens ondersteunen de Fritzboxen geen FON of AUTO_FON.


    Alleen de BBoxen hebben deze ondersteuning.
    Reputatie 4
    Badge +1
    Vooreerst bedankt voor het verhelderende antwoord (hieronder) die ik van 'Onze Medewerkers' ontving:


    • Proximus Auto FON werkt nog niet op BBox3 modems, je kan dit dus niet activeren. We verwachten dit hopelijk voor de zomer.
    • Dit is tot nu toe enkel actief op BBox2.



    hummmm,

    Jij noemt dat verhelderend, als ik juist een totaal ander antwoord gekregen heb van 'onze medewerkers' wat ik in vorige posten gepost heb.


    Nu zou ik pas echt een verhelderend antwoord willen van onze medewerkers,

    want welke versie van 'onze medewerkers' klopt nu die van Snor of die die ik hierboven al gepost had !!


    Ik denk dat er bij de medewerkers juist de zelfde verwarring is zoals ik hierboven ook al uitgelegd heb in mijn posten hierboven !!!


    Of eigenlijk Snor hoe heb je de vraag juist gesteld want dit kan mss de verwarring verklaren.
    Reputatie 4
    Badge +1
    Hierbij mijn 2 vragen waarop ik verhelderend antwoord ontving.


    • Hoe 'Proximus_Auto_Fon' activeren op mijn Bbox3 naast de reeds beschikbare klassieke FON ?
    • Planning algehele Roll Out 'Proximus_Auto_Fon' ?

    Op de lokaties waar ik reeds 'Proximus_Auto_Fon' vind werkt mijn TV Overal thans feilloos.


    Met de Bbox3's erbij wordt het na de zomer alleen nog beter gelet op de duizenden extra geplande 'Proximus_Auto_Fon'


    Bedankt voor je antwoord Snor, maar ik stel dus vast dat ze inderdaad elkaar tegenspreken en uit de antwoorden die ik gekregen heb kon ik alleen maar afleiden dat je wel kon inloggen op auto_fon van de bbox3,

    maar niet met de eap-sim methode, omdat de software er pas tegen deze zomer zou komen (dus wat jij ook gekregen hebt als antwoord)

    maar wel met je fon login en paswoord, wat ▬► http://forum.proximus.be/comment/164562" target="_blank ook in feite beschreven staat onder de titel 'Is dit niet het geval'


    ______________________________________________________________________________________________________


    @ Beste medewerkers,


    kan er iemand van jullie mij hieromtrent a.u.b duidelijkheid brengen, hoe de vork nu juist in de steel steekt , en wat er van waar is,


    waarvoor dank.

    Reageer