Beantwoord

Plaatsing modem

  • 7 June 2017
  • 6 reacties
  • 2094 Bekeken

Wij zijn sinds een half jaar klant bij Proximus, ons Wifi bereik in huis was beter bij Telenet. Na het lezen van de tips van Proximus over het plaatsen van de modem vraag ik me af waarom de technieker deze tips niet eerst gelezen had ? Onze modem is geplaatst in een kast, op de grond vlak bij de stopcontacten voor de tv en luidsprekers terwijl ze op de Proximus site dit alles afraden ??? Wordt dit opgelost als ik een technieker laat langskomen via Happy home ? Met vriendelijke groeten, Dirk
icon

Beste antwoord door sabineb 7 June 2017, 16:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Dirk

Niet altijd levert dit problemen,

maar is wel zo indien problemen zijn we vragen de modem eens te verplaatsen om zeker die externe oorzaken te elimineren

soms gewoon voldoende met de modem eens op de kast te zetten ipv erin

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

soms verandering van kanaal nodig

wil je een happy house om dit te komen bekijken

https://www.proximus.be/nl/id_b_cb_happy_house_close_coverage/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/discover/news/wist-u-dat/happy-house-ontvangst.html

mvg sabine
Om te testen of het wifi signaal beter is, kan ik de modem even op de kast zetten maar het is een inbouwkast zodat alle kabels van en naar de TV weggewerkt zijn dus het is niet de bedoeling dat de modem daar definitief kan blijven staan. Kan U mij laten weten of de technieker die langskomt met Happy house de verplaatsing uitvoert of komt hij alleen controleren en moeten we een nieuwe afspraak maken ?
Reputatie 6
Badge +4
Happy house techniekers kijken alles na en wijzigen ook het nodige op de installatie om het wifi netwerk te verbeteren.
Dank u wel voor de snelle reacties, ik zal de modem eens op de kast zetten en dan indien nodig een afspraak maken via Happy House. Mvg, Dirk.
Hallo Dirk,

Hangt ook af wat je bedoelt met wifi bereik, is het puur het ontvangst niveau dat je bedoelt of slechte verbinding, dit laatste kan ook iets te maken hebben door het feit dat je wifi-2.4 gestoord is door naburige signalen, want dit is een heel druk bezette band.
Als je toestellen hebt die wifi-5.0 GHz ondersteunen kan je eens proberen op deze wifi band.
Het is wel zo dat die 5.0 band zijn signaal vlugger afzwakt door afstand en tussenliggende hindernissen tov van de 2.4 band.
Mvg,
Martin.
Met de modem van Telenet hadden we op de bovenverdieping boven de garage waar de modem toen stond ook nog goede ontvangst, de technieker van Proximus heeft de modem in de woonkamer in de inbouwkast onder de TV geplaatst maar op de slaapkamers boven de woonkamer is nu geen ontvangst via de modem. De technieker raadde ons aan om onze toestellen op de 2.4 GHz aan te sluiten en de 5.0 te houden voor het TV signaal boven. Ik zal uw tip eens uitproberen en op de 5.0 het wifi signaal testen. Dank u voor de reactie, mvg, Dirk

Reageer