ik wordt al sinds maandag overspoeld met proximus berichten. Mijn GSM nummer (waarop de smsjes aankomen) is gekoppeld aan de naam en het adres van mijn schoonmoeder (?). De mail ontvang ik op mijn werk-email-adres.
Gebruikte nr om me te smssen: 0476124078
Inhoud smssen: Beste klant, we herinneren u eraan dat uw proximus installatiekit ... wordt afgeleverd op...; Beste klant, uw bestelling heeft ons magazijn verlaten; Beste klant, u hebt uw bestelling in ontvangst genomen...
Hier niets over betaling, dus op zich geen groot probleem... ik bestelde niets en heb al zeker niets ontvangen, het adres in de smsjes is overigens niet mijn adres, maar dat van mijn schoonouders.
En dan vandaag, op mail:
Uw domiciliëring van de maand juli is mislukt
Beste klant,
Proximus info: Onlangs heeft Proximus geprobeerd het factuurbedrag van €101,50 van uw Proximus-diensten te domiciliëren. Helaas is deze domiciliëring geweigerd door de bank met foutmelding:
[ISO MD04 – Machtiging is (nog) niet geregistreerd bij de bank van de debiteur]
Doordat de domiciliëring het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen via Bancontact/Mistercash door middel van onderstaande stappen. Het openstaande bedrag is momenteel €101,50 (inclusief kosten).
- Klik hier op: factuur betalen om het openstaande bedrag te voldoen via Bancontact/Mistercash
- Voer bij "Uw emailadres": factuurproximus@email.com in
- Volg de stappen op de site om om de betaling succesvol te voltooien
- Kies daarna de bank die u wilt gebruiken voor de betaling
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €141,50 indien het niet voor maandag 15 augustus 2016 is voldaan. Wij willen u erop attenderen dat bij een achterstallige betaling uw Proximis-abonnement kan worden geblokkeerd.
Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team
Aangezien ik enkel via het werk klant ben bij proximus, en zeer zeker nooit aan zo'n hoog oplegbedrag (split billing), kan komen, veronderstel ik dat deze berichten niet echt van proximus komen... Ik heb overigens geen domiciliëring, betaal zelf via zoomit. Graag bevestiging van mijn vermoeden...
Alvast dank!
Beste antwoord door Marleen
Bekijk origineel