Beantwoord

Pauzeren, TV-gids, en opnames werken niet meer na update.


Beste,

sinds de update kunnen wij geen programma's meer pauzeren, de TV-gids toont gewoon een leeg scherm, en er worden geen programma's meer opgenomen. Ik heb de decoder reeds gereset (voor zover mogelijk - 30 seconden stroom er volledig af want er zit geen fysieke reset knop op mijn oude Belgacom decoder).

Kan iemand mij vertellen hoe dit verholpen kan worden want momenteel betalen wij voor diensten die niet geleverd worden, wat natuurlijk niet kan.
icon

Beste antwoord door ThomasP 18 August 2017, 21:16

Bekijk origineel

12 reacties

herstarten doe je door de stroom effen te onderbreken.
Resetten (factory reset) gebeurt via toets combinaties die je moet indrukken op je decoder zelf, direct nadat je hem weer van stroom voorziet.
factory reset voor de v4 > klik hier
Hier vind je op de proximus pagina hoe de decoder te factory resetten en als je daarnaar toe surft kan je ook chatten met iemand van proximus die je eventueel kan verder helpen:
klik hier
Je kan anders ook nu nog bellen naar de helpdesk op gratis nummer 0800 22 800 als je hulp wilt.
Onze decoder is te oud, nog een belgacom decoder, en er zitten geen reset-knopjes op. Na iemand van de klantendienst gesproken te hebben, heb ik de stroom van de modem en de decoder er een kwartier af gehaald. Toen werkte alles weer.

We zijn nu echter een week verder en nu is het hetzelfde: pauzeren werkt niet meer, opnemen lukt niet. Dit ligt toch duidelijk aan de decoder en/of de update?

Is het niet tijd dat we gewoon een nieuwe decoder krijgen? Onze decoder heeft zelfs geen uitleg meer op deze website staan, er is dus gewoon geen support meer voor.
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

Kan je mij via privé bericht je klantennummer sturen? Dan kijken we even na welke decoder je hebt. Normaal zijn er geen meer in omloop die niet op de website staan.

Groeten,

Jimmy
Is het een v4 decoder die je hebt



oudere decoders dan v4 werden gedeactiveerd normaal gezien begin dit jaar dacht ik!
Ja! Het is een v4 decoder dus. Dan was ik toch verkeerd, die staat toch bij de uitleg. In ieder geval al dank daarvoor. Nu kan ik ook de info vinden om te resetten, maar dit duurt 30 minuten. Dit heb ik vorige week al gedaan. Moet ik nu elke week mijn decoder een half uur resetten?
Reputatie 6
Badge +3
Dat zou niet de bedoeling mogen zijn. Ik raad aan zowel modem eens te herstarten dan reset te doen van de decoder. Kijk even verder hoe het gaat en hou ons op de hoogte. Groeten, Jimmy
Reputatie 6
Badge +2
Als ik dat allemaal lees dan begin ik toch te vrezen dat die decoder zijn beste tijd heeft gehad en in dat geval dringt een omruiling zich op.
En dan maar hopen dat het niet meer zal voorvallen ?
Dat zou niet de bedoeling mogen zijn. Ik raad aan zowel modem eens te herstarten dan reset te doen van de decoder. Kijk even verder hoe het gaat en hou ons op de hoogte. Groeten, Jimmy

Hey, dit heb ik nog 3x moeten doen.. Elke 3-4 dagen moet ik de decoder helemaal resetten want dan toont hij geen tv-gids meer en neemt hij niet meer op. Het probleem blijft zich dus voordoen. :(

Pauzeren werkt (meestal) wel weer, raar genoeg. Die andere 2 problemen blijven zich nog voordien.
van het probleem met de TV gids daar zijn ze bij Prox engineering van op de hoogte en zou bij één van de volgende software updates moeten opgelost zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Sveef, helaas kampen we momenteel met een algemeen probleem dat de TV gids niet altijd wordt vernieuwd en leeg wordt. We zijn van dit probleem op de hoogte en werken met man en macht aan een oplossing. Ik verwacht deze spoedig. Deze update zal automatisch gepushed worden naar je decoder. Mijn excuses voor de hinder. Heb je na het herstarten nog problemen met pauzeren zoals in je eerste bericht?
Hey Sveef, helaas kampen we momenteel met een algemeen probleem dat de TV gids niet altijd wordt vernieuwd en leeg wordt. We zijn van dit probleem op de hoogte en werken met man en macht aan een oplossing. Ik verwacht deze spoedig. Deze update zal automatisch gepushed worden naar je decoder. Mijn excuses voor de hinder. Heb je na het herstarten nog problemen met pauzeren zoals in je eerste bericht?

Hey Thomas. Ik las het, van de TV-gids. Ik hoop dat het snel in orde komt

Het pauzeren lijkt samen te hangen met de tv-gids, denk ik. Ik herstart geregeld de volledige decoder, maar leuk is het niet. Je kan plots (zoals gister) gezellig tv aan het kijken zijn, even willen pauzeren, en dan werkt het weer niet. Als de tv-gids weg is, lijkt pauzeren niet meer te lukken. Ik hoop toch dat het daarmee samen hangt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel beu begin te worden - dit is gewoon sinds de laatste update, die lelijk is en waar niemand om gevraagd had. Bij mijn vrienden met Telenet werkt alles gewoon vanzelf, die hebben nergens last van! Als het aan de decoder ligt, vervang dan toch gewoon de decoder ipv een update uit te rollen die niemand wil. Het zag er vroeger allemaal veel beter en gebruiksvriendelijker uit, en nu werkt het verdorie de helft van de tijd niet.

Ik hoop dat jullie heel, héél erg snel dit oplossen of gewoon de update terugrollen.

Reageer