Beantwoord

Pauzeren en terugspoelen van Live programma's

  • 25 February 2017
  • 6 reacties
  • 914 Bekeken

1°) het terugspoelen van een live programma blijkt niet meer mogelijk.
2°) na het pauzeren van een live programma geeft het verderkijken een abominabel resultaat. Programma speelt met horten en stoten en is werkelijk niet meer te volgen.
(zie bijgevoegd filmpje )
Heb dit al gemeld aan de 0800 22 800. Ze gingen dit nazien en mij terug contacteren. Zonder resultaat weliswaar.
Heeft nog iemand deze problemen?
icon

Beste antwoord door sabineb 25 February 2017, 16:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Rudi,

1. terugspoelen van livestreaming enkel mogelijk indien er een buffering was..dus de decoder al op die zender stond

2.pauzeren van een live streaming komt in feite op zelfde neer: buffering..

We ondervinden daarop geen algemeen probleem en dit soort probleem wordt grotendeels veroorzaakt door de devices, meestal door de verbinding bbox router naar decoder.

Zou dus eens een volledige restart van alle devices aanraden

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-t...

mvg sabineb
Sabineb,
Ik beschik over 2 decoders.
Naar aanleiding van probleem bij 1 van de 2 heb ik alles al eens gereset (tevens intussen ook swap uitgevoerd van kapotte decoder).
Op beide decoders zelfde probleem.
Medewerker die ik aan de lijn had voor decoder-probleem ging ook eens nazien of die pauze- en rewind-problemen te maken zouden kunnen hebben met de server waarop die "buffering" gebeurd.
Geen respons meer gehad.
Mijn telefoonnummer: 059508010
groeten, Rudy
Reputatie 6
Badge +4
Hi Rudy

Bedankt voor die nuttige feedback;

Ik ga alle info.;type router, decoders en wifi bridge verbindingen,etc.. uitlezen en doorsturen naar engineering die de buffering kan nakijken op je decoders.

graag nog volgende info:

Je hebt het altijd?? zowel bij digitale zenders als HD zenders?? enkel bij terugspoelen en pauzeren bij livestreaming? of ook bij opnames?

mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
Hi Rudi,

intussen eens alles kunnen uitlezen maar zie toch geen recente reboots op decoders en kan ook de harde schijf van de ene niet bereiken

zou toch eens volgende aanraden

1;herstart van de router

2 herstart van beide decoders nadat je eens aan de zijkant de harde schijf eruit klikte en opnieuw in

als 1 decoder problemen heeft kan dat doorgaan op de andere waardoor buffering problemen onstaan
Dag Sabineb,
heb alles eens herstart (incl. verwijderen en terugplaatsen harde schijven) en resultaat is positief :D
Rewind werkt terug en na pauzeren geen horten en stoten meer.
Bedankt voor je hulp
Groetjes, Rudy
Reputatie 6
Badge +4
Hi Rudi,

Graag gedaan..

mvg sabine

Reageer