Packprijs klopt niet op factuur


Badge
Begin april bestel ik een pack “Pack Telephony + Internet Comfort + TV”. Op dat moment kost zo’n pack 55,32 euro per maand. Omdat ik al een decoder heb (aangekocht), kies ik ervoor om geen decoder te huren, en de klantendienst bevestigt mij dat dit nog altijd verrekend wordt als 7 euro korting op de pack-prijs (de huur wordt afgetrokken, zie o.a. het bericht van Eva hieromtrent: http://community.belgacom.be/posts/569d5361c7?lang=nl_NL ). In totaal zou ik dus 48,32 euro per maand moeten betalen voor mijn pack.

Vandaag ontvang ik mijn eerste factuur en ik zie meteen dat de aangerekende prijs voor het pack niet klopt: 53,40 euro per maand. Ik zou niet weten hoe ze aan die prijs komen, zelfs bij de nieuwe packs is er geen enkel aan dit bedrag.

Ik wil dat laten rechtzetten en ik bel de klantendienst, maar daar hadden ze blijkbaar moeite om mijn berekening te volgen. De dame in kwestie bleef maar verwijzen naar ‘het nieuwe pack’, maar ik héb geen nieuw pack (mijn internetvolume is slechts 150 GB). En zelfs al zou ik een nieuw pack hebben, dan nog klopt het bedrag niet, want dan zou het 52,95 euro moeten zijn (59,95 – 7 euro).

Eva, kan je me uit mijn lijden verlossen en dit rechtzetten? De factuur in kwestie heeft nummer 6218282780.


12 reacties

Inderdaad staat trouwens op bgc site hier : http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/productcategory/pc_p_tel_int_tv.page

Als je op het blauwe icoon met de letter i gaat staan met de muids lees je :inclusief huur van de decoder

Dus als je hem niet huurt moet er 7 euro af .

Je kan beter je gegevens sturen met een link naar deze post naar Eva van belgacom:

Een privé bericht naar Eva van BGC dat kan je door HIER te klikken
en zoveel mogelijk klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., e-services
login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.


groetjes, Elsa

Badge
Het bericht naar Eva is intussen verstuurd. Als ik meer nieuws heb, zal ik het hier melden.


Groeten,


Steven
Ok en hopelijk komt het nu vlug in orde.
Beste Steven_,

Bij de bevoegde dienst werd voor u een dossier met nr. 15110513 opgemaakt. Zij zullen u spoedig een antwoord bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Voila en nu maar af en toe naar e-services gaan kijken onder "Mijn Klacht" waar je dit dossiernummer moet vinden of toch binnenkort mss pas morgen.

Hou ons op de hoogte

groetjes,

Elsa
Badge
Steven, wellicht is uw packprijs van een of twee dagen minder dan de volledige maand. Dergelijk pack kost 55,95 decoder incl of indien decoder niet in huur 48,95€. Vroeg u in een van de voorbije weken een aanpassing/toevoeging mobile 3G volume ?

muisje
Badge
Muisje, het pack dat ik heb is een 'oud' pack tel+TV+Internet Comfort, aangekocht op 6 april 2012 en actief sinds 2 mei, met een maandprijs van 55,32 euro (48,32 zonder decoder). Op mijn factuur staat een maandprijs van 53,40 euro zonder decoder. Op mijn factuur ziet het er als volgt uit:

Maandbedrag Bedrag BTW

Telefoonlijn Classic 02/05-31/05 19,65 18,99 21

Internet Comfort 02/05-31/05 34,05 32,91 21

Discount Pack Telephony + Internet + TV 02/05-31/05 -13,80 -13,34 21

TV Comfort 02/05-31/05 13,50 13,05 21

Totaal 53,40 51,62


Ik weet dat er voor mijn pack normaal twee lijnen met 'Discount pack' zijn: eentje van -13,80 euro en eentje van -5,08 euro (dat zie ik op de factuur van mijn schoonouders die hetzelfde pack hebben). Om één of andere reden heeft iemand die tweede lijn geschrapt (of op 0 gezet, waardoor ze niet op de factuur verschijnt). Wellicht in de -verkeerde!- veronderstelling dat dit iets te maken had met de decoderhuur. Zoals je hierboven ziet, het maandbedrag van 53,40 voor een pack met internet Comfort slaat echt nergens op, zo'n pack bestaat gewoonweg niet. Hopelijk wordt dit snel rechtgezet.


Trouwens, op de facturen van mijn schoonouders staat er telkens onderaan een regel die er bij mij niet staat, nl:

Informatie over uw tarieven

Pack Telephony + Internet + TV

Toegekend aan lijn: 0x-xxxxxxx

Blijkbaar is die pack-korting dus niet aan mijn lijn toegekend, of toch niet volledig, want dat staat er bij mij niet. Om maar te zeggen dat er dus wel degelijk één en ander verkeerd gelopen is met mijn bestelling.




het gaat hier wel niet over een volledige maand (begonnen op 2 mei)

dit neemt niet weg dat ik uw factuur niet kan verklaren

vermoedelijk is er ergens wel iets fout gelopen in de facturatie ja

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Telephony kost 19,65€, Internet Comfort 34,05€ - korting 9,70€ = 24,35€ , TV Comfort weet ik niet (heb favorite tg. 23,23€ maar Comfort was 11€ goedkoper geloof ik) in een oud pack Telephony/Internet/Comfort/TV Favorite (heb ook nog Mobile). De kortingen lijken me niet afgetrokken idd.
Badge
Steven jouw pack prijs is 55,95 euro voor volledige maand of 53,40 euro voor uw gedeeltelijke maand dit met decoder inbegrepen. Uit uw toevoeging kan ik niet opmaken of decoder verder op uw factuur in mindering komt.. Indien u geen gehuurde decoder bezit is dit dan 7 euro minder.

wacht inmiddels even op de bevestiging/verklaring van de klantendienst waar uw verzoek in behandeling is.

muisje
Badge
Muisje, ik weet echt niet waar jij haalt dat mijn pack 55,95 euro zou kosten, want dat is de prijs van een nieuw pack met internet Start Overal. Mijn pack dateert van voor 16 april, van voor de nieuwe tarieven, heeft internet COMFORT en kost 55,32 euro per maand met decoder, en 48,32 euro per maand zonder decoder (staat ook op mijn bevestigingsbrief). Het uittreksel uit mijn factuur dat ik hierboven plaatste is volledig (en er staat overigens duidelijk vermeld dat het internet Comfort is), er is op die factuur verder géén sprake van een huurdecoder. Bovendien staat er in dat overzicht duidelijk wat de prijs per maand is, en wat de prijs voor 30 dagen is (de periode die effectief aangerekend wordt), nl. 53,40 per maand, en 51,62 voor de 30 dagen waarop de factuur slaat.

Trouwens, muisje, als je eens samen met mij mee rekent: als het pack 55,95 euro per maand zou kosten, met 31 dagen in de maand mei, dan zou de prijs voor de 30 dagen waarop de factuur slaat (van 2/5 tot 31/5) 54,15 euro zijn, en geen 53,40.

Soit, ik heb hier al meer tijd in gestoken dan me lief is, er zit niks anders op dan te wachten op antwoord van de 'bevoegde dienst', maar ik ben in ieder geval niet van plan om 53,40 euro per maand te betalen, terwijl ik op mijn bevestigingsbrief 48,32 euro staan heb. Het is nochtans simpel op te lossen: een creditnota van een kleine 5 euro voor deze factuur en een aanpassing van de pack-korting zodat ik vanaf volgende maand het correcte bedrag betaal. Moet dat nu echt dagen duren?

Ik heb al veel geduld gehad: eerst hebben ze me 4 dagen zonder telefoon gezet zonder enige compensatie, en pas nadat ik vier(!) keer gebeld heb (met de gsm), heeft iemand een technieker willen sturen, om vast te stellen dat er bij de activatie ergens een 'jumper niet getrokken was'. Daarna heb ik zelf een decoder mogen terugbrengen naar een Belgacom Center (anderhalf uur verloren, parking mogen betalen): een decoder die Belgacom mij ongevraagd opgestuurd had om direct daarna een brief te sturen dat ik de decoder moest terugbrengen of een boete van 149 euro moest betalen. Weer géén compensatie en bovendien nog onvriendelijk behandeld in dat Belgacom Center. Intussen loopt het 3G 'internet voordeel' ook in het honderd: er zijn 2 simkaarten tegelijk aangekomen (micro-sim en een gewone sim), en geen van beide raakt geactiveerd, maar daar ga ik me nu zelfs even niet meer mee bezig houden. En om het helemaal compleet te maken, kreeg ik een brief waarin stond dat ik een maand lang 'gratis alle boeketten' kon bekijken, terwijl dat blijkbaar ook niet geactiveerd was, en ik daar ook voor heb moeten bellen. Ik ben altijd hoffelijk aan de telefoon en in mijn posts hier op het forum, maar ik ben het stilaan wel beu. Ik heb een simpel pack besteld, met als enige 'specialleke' dat ik een gekochte decoder wens te gebruiken ipv er eentje te huren, is het nu echt teveel gevraagd om dat correct te factureren?
Badge
Update 30/5: ik ben zonet gebeld door de klantendienst. Ze wisten me te vertellen dat mijn packprijs inderdaad 48,32 euro is, maar dat ik momenteel van een korting geniet (actie "4 maanden gratis BelgacomTV"), en dat die korting niet cumuleerbaar is met de 5,08 euro pack-korting die ik niet op de factuur zie staan. Een beetje vreemd, maar ik zal het dan maar zo laten. Afwachten tot binnen 4 maanden, wanneer de eerste factuur zonder die actie-korting komt en de 'normale' packprijs aangerekend zou moeten worden. Wordt misschien (maar hopelijk niet) vervolgd...



Reageer