Vraag

overzetten van zone 3 naar zone 2?

  • 21 May 2016
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Sinds enkele dagen is vectoring hier geactiveerd en ben ik op het zone 3 vectoring basisprofiel (30/5) te komen zitten. Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om op zone 2 gezet te worden.
De proximus lijntest zegt zelfs dat zone 1 mogelijk moet zijn ( maximum; 100/20 mbps ) maar dit waarschijnlijk niet haalbaar.

Bij Scarlet willen ze mij natuurlijk niet helpen ... Maar aangezien Proximus toch toegang heeft tot alles en het blijkbaar wel doet probeer ik het hier maar eens:




Zou het mogelijk zijn om bij mij hetzelfde te doen?

4 reacties

De proximus lijntest zegt zelfs dat zone 1 mogelijk moet zijn ( maximum; 100/20 mbps ) maar dit waarschijnlijk niet haalbaar.

als je op vectoring staat met minimum 50Mbps is dit toch niet in zone 1 maar in zone 2 dat je zit en soms kan je inderdaad in zone 2 met DLM op vectoring een max van 100Mbps bekomen ( bij de meerderheid is dit 85Mbps in zone 2)
De proximus lijntest zegt zelfs dat zone 1 mogelijk moet zijn ( maximum; 100/20 mbps ) maar dit waarschijnlijk niet haalbaar.

als je op vectoring staat met minimum 50Mbps is dit toch niet in zone 1 maar in zone 2 dat je zit en soms kan je inderdaad in zone 2 met DLM op vectoring een max van 100Mbps bekomen ( bij de meerderheid is dit 85Mbps in zone 2)

Mijn excuses, ik dacht dat de lijntest alleen 100/20 aangaf als hij verwacht dat je in zone 1 kunt zitten.
Is 100/20 eigenlijk mogelijk in zone 2? ( niet dit verwacht te halen ) Ik dacht altijd dat het realistische maximum op 85/15 lag? (ook al is 100/20 mogelijk in theorie )
Inderdaad dat zijn eerder uitzonderingen die 100/20 krijgen, maar dan zou er een tegenstrijdigheid zijn met de minimum aanduiding op vectoring
want die is 70Mbps in zone 1.
NB: af en toe zitten er wel fouten in die lijntesten.
vb van wat je zou krijgen in zone 1 met vectoring als minimum:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 92,0 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Min.: 61,8 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 92,0 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Min.: 61,8 Mbps download - 5,6 Mbps upload

Reageer