Beantwoord

Overstap van pakket

Vandaag PX opgebeld met de vraag dat ze op 1 juli overstappen van maxi naar het start pakket + het discovery channels, bespaar maandelijks 17 euro met die formule.

Hebben mij belooft om vandaag email op te sturen met de aanpassing en dat het in voege gaat vanaf 1 juli. Ben nu nieuwsgierig als dit correct zal verlopen betreffende de overstap.

En PX jullie gaan nu nog zeeeeeeeeeeer veel klanten verliezen die gaan overstappen van pakket of aanbieder omdat het maxi aanbod op niets meer trekt. Is een ramp geworden op tv gebied.
icon

Beste antwoord door HeidiE 17 mei 2016, 14:09

Dag Patrick,

De aanpassing naar Internet Start is inderdaad voorzien op 01/06/2016.

De (ongevraagde) aanpassing van het mobiele nummer is geannuleerd.

Met vriendelijke groeten,

HeidiE
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

88 reacties

Ja wat is veel hé patrick dan moet eerst al weten hoeveel er een maxi pak hebben, procentueel denk ik dat dit klein is tov het aantal start en comfort klanten.
En bij start zijn er ook zaken waar je dan apart moet bijbetalen, tenzij je een sober mens bent, maar die hebben dan ook geen Maxi pak :LOL:

ik denk nu toevallig aan iets bij start heb je o.a voor iemand die meerdere decoders heeft dat je ook de volle pot betaald voor de tweede en derde decoder , soms kan het beter zijn een comfort pak te nemen, enfin ja dat moet ieder maar voor zich zelf uitmaken,
Start pakket is voor mij meer dan voldoende voor internet om af en toe eens te surfen en te gamen.

En heb maar 1 tv dus geen andere decoders hier Elsa
Had gewoon het maxi pakket genomen maar met de verdwijning van 13TH STREET EN SYFY kom ik goedkoper uit om te veranderen.

En de zoals verwacht heb ik al last met de contact verandering van vandaag mail gekregen dat van PX waar mijn Easy + 15 verandert is naar Easy + 25 wat ik nooit gevraagd hebt. 20 minuten geleden gebeld naar PX met de vraag daarover, antwoord was "ja meneer wij het ongevraagd aangepast" maar u hebt zoveel extra met dat pakket. Ik gebruik mijn gsm enkel om te bellen en op jaarbasis 5 sms te sturen.

Op mijn vraag waarom dat gebeurt is was het antwoord dat is de computer meneer. Waar gaan wij naar toe je belt voor internet en je gsm contacten word veranderd ongevraagd.

Dus graag terug email van PX met het juist contact
Reputatie 6
Badge +2
Start pakket is voor mij meer dan voldoende voor internet om af en toe eens te surfen en te gamen.

En heb maar 1 tv dus geen andere decoders hier Elsa
Had gewoon het maxi pakket genomen maar met de verdwijning van 13TH STREET EN SYFY kom ik goedkoper uit om te veranderen.

En de zoals verwacht heb ik al last met de contact verandering van vandaag mail gekregen dat van PX waar mijn Easy + 15 verandert is naar Easy + 25 wat ik nooit gevraagd hebt. 20 minuten geleden gebeld naar PX met de vraag daarover, antwoord was "ja meneer wij het ongevraagd aangepast" maar u hebt zoveel extra met dat pakket. Ik gebruik mijn gsm enkel om te bellen en op jaarbasis 5 sms te sturen.

Op mijn vraag waarom dat gebeurt is was het antwoord dat is de computer meneer. Waar gaan wij naar toe je belt voor internet en je gsm contacten word veranderd ongevraagd.

Dan moet je maar aandringen dat ze uw Easy + 25 abonnement verlagen naar Easy + 15, wat is me dat nu.
Dat zouden ze niet moeten proberen met mij.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, ik heb dat hier ergens anders toch vermeld: om de een of andere reden, kan je bij een Pack Start geen Smart 15 bijnemen in je Pack , daar begint het pas vanaf Smart +25. Kijk dat gerust nog maar eens na op de site die Elsa je heeft meegegeven in een ander topic. Ja; Topic 13 TH Street.... bron Totaal TV.
Heb ik gedaan Alexander laat wel iets weten als ik mail krijg van hun.
Waar zit de logica Marleen wat geeft nu mijn gsm te maken met internet thuis betreffende het abonnement.
Vandaag krijg ik antwoord of ik zit volgende week bij nummeroverstap bij een collega.

Snap nu echt niet waar jullie logica zit, en PX mensen die geen gsm abonnement hebben bij jullie die kunnen dan geen start pakket nemen bij jullie of wat???

Wat mij ook opvalt dat op jullie eigen website het start pakket niet meer standaard voorkomt in de keuze, nu moet je het opzoeken.

Test het maar uit mensen stel eens jullie pak maar eens samen met internet start, veel zoekgenot.
Reputatie 7
Badge +6
Helemaal eens, Patrick, zoals ik daar ook al zei: Kassa, kassa.
Het GSM abo in het pak is wel niet verplicht hoor, maar als je er een neemt in je Pack is het dus min. Smart + 25, blijkbaar. Als je een GSM abo neemt buiten je pack , krijg je dan weer geen korting.
Terug PX aan de lijn gehad en hebben mij bevestigd dat het huidig contract geannuleerd word en opnieuw opgemaakt met Easy + 15

Hebben klaar en duidelijk gezegd aan de telefoon dat internet start met Easy + 15 gaat. Weer een dag met frustraties door PX
De ⌘ commerciële dienst zal wel goed kunnen rekenen ;-))
Maar als je dit via hun online formulier doet heb je wel het voor deel je er kan bij zeggen wat je wilt dat veranderd wordt en ook duidelijk bij vermelden wat er niet mag aan veranderd worden aan je pack aanpassing, (zo heb ik het toch gedaan), natuurlijk als je dit via die link doet op hub site hang je vast aan hun vooropgestelde procedure , wat de medewerker je trouwens gezegd heeft, namelijk dat de computer dit beslist !-)
Reputatie 7
Badge +6
Easy is geen Smart, hé, had dat niet gemerkt, alhoewel ik er toch geen iota meer van snap, maar waarom zou ik ook, met al dat gedoe.
Ik hoop voor jou dat het nu zonder verdere problemen in orde komt, Patrick, en ik hoop ook dat je geen moeilijkheden krijgt met Netflix kijken, met Internet Start.
Moeilijkheden krijg je sowieso met ⌘ ;-))))
Je hebt gelijk Marleen ze maken het toch niet simpel zodanig dat je op den duur het bos door de bomen niet meer ziet en het verwonderd mij ook niet dat zelf de mensen van de helpdesk som hun weg verliezen in de ⌘ doolhof , zeker als het geen ervaren ratten zijn met de nodige jaren ervaring achter de rug, en dan nog‼️
Had het verwacht dat ik gisteren geen email ging krijgen met de bevestiging dat mijn contract terug was zoals vroeger Easy + 15 en geen ongevraagde Easy + 25. Maar niets ontvangen ondanks de belofte alles gereset was en het nu in orde was.

Heb een aanpassing gevraagd om van Maxi naar Start te gaan en wil niet zoals nu dat dat ik nu al 7 keer moet bellen betreffende mijn gsm en dat het nog altijd niet aangepast is.

Peur geldklopperij om zonder toelating van de klant zomaar het abonnement per maand te verhogen, 120 euro meer in de zakken van PX op jaarbasis, vooral dat de klant dit niet wil hebben. En snap nog altijd niet waarom mijn gsm omhoog gaat in prijs. Ik had gebeld voor thuis niet voor mijn gsm.

En bij mijn weten zijn jullie in overtreding dat jullie contracten veranderen zonder de toelating van de klant. Dinsdagmorgen eerste werk bellen naar de ombudsdient om info om klacht in te dienen. Even nagecheckt heb daar nu al 6 klachten ingediend en iedere in mijn gelijk gesteld en met deze klacht zal dat ook wel zijn

Heb het al gezegd ik ben PX jullie knots beu en wacht vol ongeduld dat Mobistar in mijn streek het zal aanbieden.
Zit te vloeken dat ik nog 4 maand geduld moet hebben om over te stappen.

36 jaar klant en nooit dag te laat geweest met betalingen en jullie hebben mij weggejaagd gewoon omdat jullie niet willen luisteren naar de klanten. GA ZWIJGEN en pc afleggen. VLOEK
Inderdaad je druk maken of kwaad maken zal je zeker niet vlugger tot de oplossing brengen volhouden tot de zaak opgelost is zal je wel verder kunnen helpen al moet je iedere dag de helpdesk/klantendienst terugbellen, niet afgeven tot het opgelost is, maar wel kalm blijven, (als je dat nog kan tenminste ;-))
Leg mij even uit PX ik ben bestaande klant of wil klant worden en ik ga naar de website van PX
http://www.proximus.be/nl/id_catr_promo/particulieren/producten/promos.html?v1=paidsearch&v2=proximus-etr-esales%2Fsemetis&v3=Google&v4=Brandkeyword-Search&v5=adtext&v6=proximus&v7=res-brand&v8=01.A-Brand-Proximus-NL&v9=proximus-nl&gclid=CLDur-6028wCFVG6GwodurIJzA&gclsrc=aw.ds

Daarna ga ik via de knop producten en dan stel je pak samen heb maar 2 mogelijkheden daar comfort of maxi pakket en het start pakket is nergens te zien? http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html

Ben slim dus ik schrijf in de PX zoekrobot start internet en ik krijg dan deze bladzijde te zien http://www.proximus.be/nl/id_search-private/particulieren/p-orphans/zp-part.html?q=start%20internet en selecteer de eerst url en krijg dan deze bladzijde na al die extra stappen. http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internet-abonnementen.html Eindelijk zie terug de drie keuzes.

selecteer daar stel je pakket samen dus ik druk op " stel je pack samen" en kom terug uit op de bladzijde http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html

Kan maar 1 ding zeggen test het zelf even uit. Droevig en droevig is er geen wet dat de aanbieder wettelijk verplicht is om de klant de goedkoopste formule te geven, wat PX zeker niet doet.

N.B. ik wil nu als klant een tegemoetkoming voor al de tijd dat ik al aan de telefoon heb gehangen voor mijn ongevraagde aanpassing op gsm gebied en weet nu op dit ogenblik nog altijd niet als alles aangepast is.

Had graag antwoord maandag of de klacht vlieg naar de ombudsman.

Voor al de duidelijkheid ik wil het volgende vanaf 1 juli
Internet start
Vaste telefoon
T.V replay +
Boeket discovery
En mijn GSM 15 en niet de ongevraagde GSM 25
Je zegt :
Daarna ga ik via de knop producten en dan stel je pak samen heb maar 2 mogelijkheden daar comfort of maxi pakket en het start pakket is nergens te zien?
====================
je had het toch gevonden door op de dikke pijl die naar links wijst te klikken ????
bij mij werkt dat toch in ieder geval, zelf op een feestdag :-)))
Mij lukt het niet Elsa en vraag hulp aan de medeforum gebruikers willen jullie het ook even uittesten en rapportje plaatsen hier wat uw pc scherm zegt. THX of jullie mening?
Reputatie 3
Badge +1
Mij lukt het niet Elsa en vraag hulp aan de medeforum gebruikers willen jullie het ook even uittesten en rapportje plaatsen hier wat uw pc scherm zegt. THX of jullie mening?

Juist de test ook eens gedaan, bij mij komt er ook een pijl om naar "internet Start" te gaan.
Ik kan niet meer volgen Patrick je hebt toch in deze topic op een bepaald moment geantwoord "gevonden" hier :=>
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/13th-street-syfy-stoppen-vlaanderen-bron-totaal-tv-34446/index1.html#post546733
===============================
Nog eens op je link geklikt in je bericht en dan op die dikke pijl links geklit en dan krijg ik :

===============================
Gevonden en zijn inderdaad off topic aan gaan.

Had graag een antwoord gehad van PX wat er gaat gebeuren zakt de prijs van het abonnement of komen er andere zenders bij?
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb zojuist als test geprobeerd om een pack Start samen te stellen en hieruit blijkt dat noch Smart +15 noch Easy + 15 mogelijk is om die 2 goedkoopste abonnementen in deze pack te combineren, er staat nl een vermelding bij die 2 abonnementen dat zowel Easy + 15 als Smart + 15 niet compatibel zijn met Start, voila einde verhaal.
Dat is dus straf, Proximus verplicht dus de mensen om minstens een Easy + 25 of een Smart + 25 te nemen.
Dus Patrick zal zich moeten bij neerleggen bij deze gang van zaken en als hij er niet mee akkoord gaat moet hij zijn conclusies uittrekken.
Pas op, ik vind dat eigenlijk ook niet kunnen en dat Patrick best dat onrecht aankaart bij de ombudsman.
Reputatie 7
Badge +6
Voor alle duidelijkheid ook nog even dit Patrick: als je nog opnames hebt van zenders uit je oude boeket, dat je hebt opgezegd, verdwijnen die opnames: je kan ze dus niet meer bekijken als dat boeket geannuleerd is. Iets met uitzendrechten of zo.
Goed om te weten Marleen wist ik niet weer bijgeleerd vandaag
Zijn Dinsdag ze werken terug met PX dus graag info deze voormiddag hoe het zit met mijn contract betreffende de ongevraagde gsm aanpassing en als alles nu in orde is?
Geen antwoord dan vertrek de klacht naar de ombudsman deze namiddag.
ik zou mijn brief al maar beginnen opstellen als ik u was 😉
En heb 2 vraagjes klaar en duidelijk:
1) Waarom veranderen jullie mijn gsm abonnement omdat ik wil overstappen van Maxi naar start zonder mijn toelating?
2) Wat geeft mijn gsm te maken met mijn thuisgebruik betreffende tv en internet?