Overstap bestaand pack naar Tuttimus: 30% prijsverhoging!?

  • 13 December 2016
  • 32 reacties
  • 1502 Bekeken

Hallo,

Ik had overwogen om over te stappen van mijn bestaand pack naar Tuttimus ... tot ik even uitrekende wat het verschil in kostprijs zou zijn.
De berekening is al eens gepost in een ander forum, maar ik zou graag bevestiging krijgen van iemand van Proximus of het wel klopt (ik hoop van niet, want als het klopt, is het eigenlijk te grof om waar te zijn).

Ik betaal nu in totaal 83.95 euro: 63.95 euro voor een comfort pack (vaste lijn+tv+internet (inclusief gratis mobile internet voor tablet)) + 2 keer 10 euro voor gsm abonnement (smart 15 en smart 20 met permanente korting omdat ze aan pack zijn toegevoegd).
Als ik zou overschakelen naar Tutti (incl. 2 gsm abonnementen en nog een apart data-abonnement voor een tablet), komt dat neer op 110 euro/maand i.p.v. 83.95. Dit is een prijsstijging van meer dan 30%, of meer dan 300 euro op een jaar!

@Proximus: klopt dat écht? Indien wel, hebben jullie daar dan een deftige uitleg voor?

@Andere forumbezoekers: zijn er nog mensen in dergelijke situatie: hebben die toch de overstap gemaakt, of geklaagd bij Proximus? Met welk resultaat?

Vriendelijke groeten,
Mikes

32 reacties

Scarlet wordt met de dag aantrekkelijker.
Voor mijn situatie:
- 39 euro voor vaste lijn + internet +tv
- 2 keer 8 euro voor gsm abonnement
Samen 55 euro, t.o.v. 84 euro voor mijn huidig pack en 95 euro voor tuttifrutti
Reputatie 7
Badge +1
Scarlet wordt met de dag aantrekkelijker.
Voor mijn situatie:
- 39 euro voor vaste lijn + internet +tv
- 2 keer 8 euro voor gsm abonnement
Samen 55 euro, t.o.v. 84 euro voor mijn huidig pack en 95 euro voor tuttifrutti

Voor mij wordt het ook interressant. Snelheid is genoeg voor mij en TV heeft genoeg zenders, gelukkig niet zo veel Franstalige en je kunt daar wel afzonderlijke pakketten aanvragen. Daar is elk jaar geen prijsverhoging. Het is de dochter van PX dus modem en decoder hetzelfde.
Toch geen decoder v5 of v5 compact, er worden alleen v3, v3b en v4 decoders ondersteund.
Wat modem betreft, zijn dit blijkbaar de O-box3 en B-box2
Reputatie 7
Badge +6
Toch geen decoder v5 of v5 compact, er worden alleen v3, v3b en v4 decoders ondersteund.
Wat modem betreft, zijn dit blijkbaar de O-box3 en B-box2

Inderdaad, zie deze pagina en deze pagina.
Mvg,
Toch geen decoder v5 of v5 compact, er worden alleen v3, v3b en v4 decoders ondersteund.
Wat modem betreft, zijn dit blijkbaar de O-box3 en B-box2

Inderdaad, zie deze pagina en deze pagina.
Mvg,

En, wat zijn de implicaties daarvan?
Ik heb ook eens de tuttifrutti gesimuleerd. Indien ik zou overstappen naar de nieuwe pack (met dezelfde optie die ik nu heb)
Pack tv internet telefoon + 2 gsm abo.

De nieuwe komt 4€ duurder uit.
Maar met de aangekondigde prijsstijging van aug 2017 zal de oude formule bij mij even duur worden als de nieuwe.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Lindsey, hiervoor krijg je ook dubbel zoveel data, had je hier vragen over? Groetjes, Nicky

Reageer