Overschakelen van abonnement naar GENERATION CONNECT

  • 17 May 2012
  • 9 reacties
  • 494 Bekeken

Beste,

Ik zou graag overschakelen van een abonnement naar GENERATION CONNECT, dit met nummerbehoud...

Iemand een idee of dit gratis kan... Als ik het goed heb zijn de "voorwaarden" verandert.

Alvast bedankt.





9 reacties

het is mogelijk...

of het gratis kan? hangt er vanaf of u nog vasthangt aan een contract? zo ja, dan zal u een verbrekingsvergoeding moeten betalen (wat logisch is immers ga je over van aboformule naar prepaid, bijgevolg is proximus niet langer zeker van inkomsten)

en het abo in kwestie moet je iig stopzetten volgens de voorwaarden in het contract

mvg
Dank voor uw antwoord...

In bijlage vind u de tekst die op mijn factuur stond.

Betekent dit niet dat je kosteloos kan veranderen?
beste

ik zie daar niet meteen een contractduur staan,

maar

blijkbaar zijn de voorwaarden van uw abo gewijzigd?

er staat letterlijk dat u kostenloos kan opzeggen met aangetekende brief

dus van dit aanbod kan je zeker gebruik maken hé

mvg
Langs mijn kant is er niets gewijzigd.

'k Heb normaal nog een contractsduur tot november 2012.

'k Had Proximus in het verleden al wel is gevraagd of het mogelijk was om gratis over te schakelen naar GENERATION CONNECT; dit was enkel mogelijk mits een opzeggingsvergoeding. Dus, normaal zou ik wachten tot mijn contract ten einde is, maar nu krijg ik in de week mijn factuur en zie ik die melding staan. Vandaar mijn vraagje hier. Morgen maar is tot bij een Belgacom winkel gaan.
ja beste, proximus heeft blijkbaar de voorwaarden van uw abo éénzijdig gewijzigd, u kan bijgevolg daarvan gebruik maken om ksotenloos te ontsnappen aan dit abonnement

graag feedback na uw bezoek aan belgacomwinkel

mvg
Ok, doe ik!

Alvast bedankt :-)
In de voorwaarden van Proximus staat dat bij een wijziging van een abonnementsvoorwaarde, de mogelijkheid bestaat om je abonnement op te zeggen met als reden dat deze wijziging ten nadele is van u (de klant).

In dit geval is de verandering dat het ongebruikte krediet overgedragen wordt op de volgende maand. Daarvoor werd normaal gezien eerst het overgredragen krediet opgebruikt.
Voor sommige klanten zou dit nadelig uitkomen. Een nadeel waar ze niet akkoord mee gegaan zijn bij het begin van hun contract. Dus stelt Proximus het dan uitzonderlijk mogelijk voor de klant om zijn abonnement af te zeggen ZONDER kosten.

In normale omstandigheden betaal je nog steeds de vergoedingskosten (resterende abonnementskosten tot het eind van je contractduur; tot een max. van 150€).


Mvg


NicolasG
Allen dank voor jullie feedback!

Vandaag dan een bezoek gebracht aan de Belgacom winkel in de buurt...

Ik kan dus kosteloos, met nummerbehoud overschakelen naar een GENERATION CONNECT.

Ik dien nu enkel een aangetekend schrijven te bezorgen aan Proximus. Deze zullen dan het nodige doen.



Zijn er bij jullie weten standaard opzegbrieven te vinden?

Alvast bedankt.
dank voor de feedback

onderstaande mijn opzegbrief die ik destijds naar telenet stuurde:

Telenet NV
Liersesteenweg 4
2800 MECHELEN


Betreft: opzegging contract voor teledistributie – klantnummer: xxxxxxxx


Geachte mevrouw, geachte heer,

Hierbij wens ik een einde te stellen aan het contract voor teledistributie dat ik met uw maatschappij heb afgesloten.
De datum waarop ik wens dat deze opzegging wordt uitgevoerd, is

Mijn contractuele gegevens zijn de volgende:

Naam: Xenne xxx xxx xxxxx
Aansluitingsadres: xxxxxxxxxxxx
Klantnummer: xxxxxxxxx

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van de overeenkomst.

Met oprechte hoogachting,
Xenne xxx xxx xxxxx

succes en laat maar weten wanneer je op GC zit. ik veronderstel dat je in de brief moet vermelden dat je wil overschakelen naar prepaid formule?

mvg

Reageer