Overlapping van programma's, iets waar de decoder pijnlijk allergisch op reageert ...

  • 10 March 2011
  • 3 reacties
  • 1117 Bekeken

Waarom kan een gebruiker niet zelf beslissen wat er gebeurt bij overlapping? Videorecorders lieten dit 20 jaar geleden al toe maar Belgacom heeft beslist dat dit "not done" is. Probeer maar eens 3 opeenvolgende programma's op te nemen ...

Maar Belgacom beslist ook gedurende de dag dat bepaalde geprogrammeerde opnames die 'smorgen nog OK waren opeens niet meer opgenomen moeten worden (met het leuke kruisje). Waarom is mij een raadsel want 'savonds stel ik het opnieuw in en alles is dan toch OK. Vreemd ...

Leuk is wel dat je nu op de server gelijktijdig een 2de opname kan maken. Maar ook een derde en een vierde ...:)

3 reacties

Blijkbaar een soortgelijk probleem van wat ik heb:

https:///posts/5233cadf46

Maar Belgacom beslist ook gedurende de dag dat bepaalde geprogrammeerde opnames die 'smorgen nog OK waren opeens niet meer opgenomen moeten worden (met het leuke kruisje). Waarom is mij een raadsel want 'savonds stel ik het opnieuw in en alles is dan toch OK. Vreemd ...

Reputatie 7
Badge +1
Achtereenvolgende programma's van dezelfde zender kan je rustig zonder conflict achter mekaar programmeren. De start en eindtijd wordt dan automatisch op nul gezet waar het nodig is om ze naadloos achter mekaar op te nemen. Alleen de begintijd (5 minuten voor) van het eerste en de eindtijd (+ 20 min) van het laatste blijven dan staan. Dat werkt ook bij serieopnames en dat is zo al sedert midden december 2010.

Ik heb nochtans uitzonderlijk ook al eens dat er plots een kruis achter een van de programma's staat. De laatste tijd zelfs bij nPVR planning. Blijkbaar een "'bug" in de software. Even alles checken voor alles begint is dus aangewezen. Maar als je niet meer naar huis komt voor de programma's beginnen, heb je dan wél geen opname...kan dus nooit de bedoeling zijn van een opnameplanning. Als je fysiek moet aanwezig zijn voor alles start is het niet écht meer zinvol iets op voorhand te programmeren.
Another Bug, geen probleem even aan eva melden en het zal in 201x wel worden opgelost :)

Long live Bug-acom =)

Reageer