Vraag

Over limiet mobiel dataverbruik tablet gegaan door falen MyProximus app

  • 16 June 2016
  • 1 reactie
  • 404 Bekeken

Reputatie 1
Mooi is dat zeg. Ik was vergeten datacompressie in de Operabrowser in te schakelen en veel filmpjes gekeken op Tweakers.net vd E3-beurs en natuurlijk over mijn datalimiet van 2 GB gegaan. Nu ligt de Px site en MyProximus al dagen plat en wanneer ik in de MyProximus app keek gaf die aan dat ik maar 500 MB verbruikt had wat niet klopte want ik had toen al al die filmpjes bekeken zonder datacompressie in te schakelen. Door falen van de MyProximus app ben ik dus niet op tijd verwittigd geweest van mijn te hoog dataverbruik. Vanmiddag werkte de app dan opeens weer. Bam, 2212 MB dataverbruik, €22 te betalen. Mijn berichten van Px dat ik over mijn limiet ging heb ik veel te laat gehad.
Eerste bericht heb ik ontvangen op 15/06/2016 om 11:47:

Proximus-info: op 14/06/2016 om 02:43 had u 1677722 KB van uw maandelijkse mobiel internet volume inbegrepen in uw Internet Overal Pack verbruikt.

Tweede bericht, ontvangen op 15/06/2016 om 12:47:

Proximus-info: beste klant, op 14/06/2016 om 02:52 was uw maandelijkse mobiel internet volume inbegrepen in uw Internet Overal Pack opgebruikt.

Derde bericht, ontvangen 15/06/2016 om 12:48:

Proximus-info: Beste klant, op 14/06/2016 om 02:52 had u het totaalbedrag van uw abonnement met 10.00 EUR overschreden.

Ik ben niet van plan de €22 meerverbruik te betalen omdat ik niet tijdig verwittigd ben geweest via sms door Px en ook via de MyProximus app niet kon zien dat ik over mijn limiet ging(bleef maar 500 MB verbruik aangeven) omdat Px op dat moment onderhoud aan het uitvoeren was aan MyProximus en hun website en daardoor het verwittigingssysteem faalde. De speed- en tv beschikbaarheidstest ligt trouwens ook al een hele tijd plat, ik weet niet of het nu al weer werkt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Hey Frederik,

Ik maak een dossier aan voor de administratieve dienst voor nazicht, die je ook verder zal informeren.

Groetjes,

Heidi

Reageer