outlook 2003/ skynet-e-mail

  • 23 December 2015
  • 15 reacties
  • 1379 Bekeken

Plots kan ik geen 30 mails per uur meer verzenden vanop mijn skynet-adres, alles komt terug met volgende boodschap: 452 Too many recipients received this hour
En dat in een tijd van kerstmailing???

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het zal druk zijn op het moment. Ik heb gisteren op een rustig uur mijn mails verstuurd en dat waren er ook rond de dertig. Opgelet met zware attachen, dat kan de file ook beïnvloeden.
@Jan
Ter info:
de smtp_error_code 452 wil letterlijk zeggen:
het commando werd ondrbroken omdat de server te weinig systeem opslagcapaciteit heeft..
.. en als je te veel emails in te korte tijd verstuurt dan loopt men het risico dat de mail server uw "verkeer" ziet als "spam" ...
Reputatie 2
Om spammers te vermijden is het zo dat je bij de aanmaak van je mailbox voor uitgaande mails de verificatie van je mailbox vereist is.
Indien deze verificatie niet is aangevinkt weet Proximus wel dat jij klant bent omdat je via een ADSL-lijn binnenkomt, maar PX kan er geen klant aan koppelen. Wanneer de verificatie is aangevinkt stuur je je login en paswoord vooraf mee en weet PX van wie de mails zijn en is men daardoor veel soepeler in het aantal mails dat verzonden worden.
Staat bij mij altijd zo ingesteld in geval ik inlog op een ander netwerk dan die van mijn provider PX
Je vergeet erbij te vermelden dat je dan ook een secured line moet nemen zodat de ene provider niet weet dat jij een mailbox hebt bij een andere provider. Maar hierbij wordt er afgeweken van het basisprobleem.

Ik vermoed dus dat er mails worden verzonden zonder identificatie waardoor er een veel grotere beperking wordt opgelegd.
Daarom dient een forum toch :-))
Geniet nog van je kerstdag verder
Elsa
NB: verander ingestelde SMTP-server in die van de internetprovider waarmee op dat moment met internet verbonden ben.
Reputatie 2
Controleer dus je settings in Outlook 2003
Proximus settings
Je gebruikt wel nog een oude Outlook maar hier vind je de schermen van Outlook 2003
Outlook 2003
E-mail instellen op uw gsm, tablet of computer
Ik heb nog nooit een email authenticatie aangezet voor verzending in de méér dan 30 jaar dat ik email krijg en verstuur, niet privé en niet professioneel, geen enkel systeem maalt er om .. en email versturen over een secured line ? sja ... dat je ene provider dan niet kan zien dat je nog een andere hebt ? dat zal 'm wel worst wezen zeker ? .. ik heb een ganse tros email adressen bij minstens 4 of 5 verschillende "providers" .. so what ? een aantal ervan ondersteunt zelfs geen SSL.
De foutboodschap wijst toch wel op een overschrijden van een bepaalde quota aan emails in een bepaalde tijdsspanne ...
Inderdaad dit klopt, de smtp_error_code 452 wil letterlijk zeggen, ik gebruik dit default ook nooit alleen als ik op een ander netwerk zit en geen kan versturen, moet ik dit soms aanpassen en ook in het buitenland bv, maar anders nooit. (enfin ik zeg nu wel ik maar dat is mijn zoon die dit dikwijls nodig heeft)
(eens googelen op versturen e-mail van uit buitenland en je vindt wel wat je nodig hebt, omdat google je vriend is ;-))
Reputatie 2
Als je een Gmail of hotmail adres hebt dan maakt het niet uit op welke provider je inlogt. Trouwens deze mailboxen kunnen perfect secured line aan.
In België hebben we 2 grote providers en nu is het zo dat als je een mail adres hebt bij de ene dit niet wordt behandeld door de andere en dit is langs beide zijden zo. Als je de mail secured verstuurt omzeil je het probleem, want de mail kan niet door de tegenpartij (in dit geval de andere provider) gelezen worden.

Vergelijk het even met het verzenden van een brief. Je bent in Spanje en je stuurt een brief naar België, dus plak je daar een Belgische postzegel op want we zijn toch een verenigd Europa? Ik denk dat de Spaanse post jouw brief niet zal verzenden.

Normaal is de stelregel om steeds als SMTP server de aangesloten provider te gebruiken. Maar je voelt het al, als je even bij de buren gaat met je laptop en je geburen zijn bij een andere provider aangesloten dan moet je jouw 4 of 5 verschillende mailboxen wijzigen om terug een mailtje te sturen. Terug thuis kan je weer opnieuw beginnen. Dus om alle problemen is de toekomst te vermijden gebruik de secured poorten (PX inkomend 993 en uitgaand 587).

Vroeger was het niet nodig, maar we werden wel overstelpt met junk-mail. Nu is het principe zo dat elke provider voor zijn eigen deur veegt. Als elke provider zijn eigen stoep reinigt dan hebben we een propere straat. Resultaat is echter dat men kritischer is ten opzichte van vroeger en dat je niet meer anoniem in massa mails kan verzenden. Als je kenbaar bent (via secured poort) dan dacht is dat het 200 mails zijn per uur en dan zijn er ook maxima per 5 min. Er zijn ook beperkingen in het aantal namen in het adresveld. Dus als het rustig wordt verzonden moet het lukken.
Als iedereen Kerst viert zal er geen probleem zijn 😉
??? een SSL secured line heeft totaal niets te zien met het al dan niet lezen van de email door uw andere provider. dat interesseert die provider totaal niet zoals al gezegd maar hij kan WEL uw email lezen om de zeer eenvoudige reden dat uw email bij de provider toekomt NA te zijn gepasseerd door de SSL lijn ! . wat een secured line WEL doet is een soort persoonlijke "tunnel" opbouwen tussen u en de provider waarbij je email "ONDERWEG" NIET kan gelezen worden door "SNIFFER" applicaties op het internet. Dat zijn net die applicaties waar je bang moet voor zijn, het zijn die apps die uit de internetstroom login/passwoord paren trachten te stelen om in je account in te breken. DAT is de reden voor het gebruik van een secured line, speciaal voor bedrijven bvb .. BTW .. andere smtp server = mogelijk andere poorten voor TLS-SSL verkeer ! Je moet dus mogelijk wel een boekhouding bijhouden (gmail bvb is 587 vr TLS/STARTLS en 465 vr SSL)

Dat men de SMTP server van zijn provide dient te gebruiken ken ik al zolang ik op internet zit en dat is ondertussen méér dan 30 jaar ... de reden daarvoor is idd aangehaald.
Dat men voor mail bij de gebuur al zijn mailboxen diengt te herconfigureren is helaas niet correct. Als ik met mijn laptop bij mijn zoon zit, en die heeft telenet, is de enige parameter die ik verander de smtp server in mijn mail client app om mail te verzenden, verder verander ik niets, einde verhaal.

@Elsa .. als iedereen Kerst viert is het juist wel een probleem LOL! Iedereen zend in korte, intense sessies zijn kerstwensen aan jan & alleman ... 😃
" die heeft Telenet, is de enige parameter die ik verander de smtp server in mijn mail client app om mail te verzenden "

Dit is wat ik enkele posten hierboven ook aangehaald heb en wat ik inderdaad ook doe in dit geval.

Reageer