Vraag

Oude websites verwijderen op Belgacom-servers?


Onze klant "coloursoftheworld.be" heeft al enkele jaren een nieuwe website maar wanneer je deze klant opzoekt via Google dan krijg je hun oude website(s) ook als resultaat: 91.183.46.112/COTW/Oostduinkerke.asp & 91.183.46.112/COTW/nieuwpoort.asp
Hoe kunnen deze pagina's verwijderd worden?

12 reacties

Ik weet niet of je zoiets aan google kunt vragen om een oude treffer te verwijderen?
Dank je, maar "Er is reeds een nieuwe website" is waarschijnlijk geen goede reden om zoekresultaten te verwijderen.
Toch bedankt.
Reputatie 7
Badge +3
Bij wie heb je die oude websites gehost ? Best daar eens nagaan om de websites te sluiten.
De firma bestaat niet meer. De IP's verwezen naar Belgacom-servers.
Heb je al eens de vraag gesteld aan de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of via bericht aan Het Proximus Team of ze u hierbij kunnen verder helpen.
Reputatie 7
Badge +3
Dan zou ik 080022500 eens bellen (klantendienst voor bedrijven).
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Comsa, weet jij wie de owner is van die oude websites. Als je dat niet weet, kan je wel de owner vinden via Proximus technische dienst. Alleen de owner kan die websites verwijderen. Proximus mag zelf die sites niet verwijderen zonder toestemming van de OWNER. Google heeft hier niks mee te maken.
Ze hebben u goed ingelicht :-)))
Reputatie 7
Badge +3
Mijn hubby is IT'er die websites beheerd. Hij heeft er dus ervaring mee.
Dank je, wij beheren momenteel +300 webhosting op een eigen dedicated webserver, dus we hebben ook wel wat ervaring hiermee. Helaas bestaat de firma die deze beide pagina's online plaatste niet meer en de klant weet ook geen contact en/of persoonsgegevens meer hiervan.
Ze willen enkele deze pagina's offline aangezien deze nog steeds in zoekresultaten terug te vinden is.
Maar wat ik niet begrijp bv is, dat google daar niets zou kunnen aan doen zodat deze niet meer terugkomt in de zoekresultaten, !?
dat ze dan mss wel nog terugkomen in andere zoekmachines wel, maar in percentage is dit te verwaarlozen t.o.v. google, enfin mss zie ik het verkeerd ?
Reputatie 7
Badge +3
Dank je, wij beheren momenteel +300 webhosting op een eigen dedicated webserver, dus we hebben ook wel wat ervaring hiermee. Helaas bestaat de firma die deze beide pagina's online plaatste niet meer en de klant weet ook geen contact en/of persoonsgegevens meer hiervan.
Ze willen enkele deze pagina's offline aangezien deze nog steeds in zoekresultaten terug te vinden is.

Op Whoisip.be staat dat het IP-adres eigendom is van Proximus. Je moet dus de huurder van de websites vinden, want iemand betaald voor het hosten van die websites. Stuur dus best een mail naar: dns@proximus.be en vraag naar de titularis (of huurder) van die sites. Als daar niemand meer voor betaald, dan kan je aan hen vragen om die te verwijderen. Zolang de sites bestaan, gaat Google die ook tonen. Mocht na de verwijdering van die sites (kan een paar maanden duren) ze toch nog getoond worden door Google, dan moet je je tot Google wenden.
Succes.

Reageer