Beantwoord

Oude bbox2

  • 22 December 2015
  • 23 reacties
  • 1605 Bekeken

Beste,
Op sommige momenten valt het internetsignaal weg (zeer korte tijd).
We zitten nog met een bbox2 terwijl veel familieleden konden switchen naar bbox3.
Kan je dat zomaar omruilen (of wordt je uitgenodigd) ? Wat zijn de voordelen (of betere eigenschappen) van de bbox3 ?
We hebben sinds kort ook een smart tv en alles gebeurt draadloos behalve internet voor tv (dat gaat via electriciteitsnet).
icon

Beste antwoord door yves1 22 December 2015, 11:41

Bekijk origineel

23 reacties

Als je spreekt over het wifi internetsignaal dat wegvalt kan dat heel gemakkelijk zijn doordat de 2,4 GHz band zeer veel gebruikt wordt en ook door andere stoor signalen beïnvloed wordt, dus in dit opzicht gaat de bbox3 geen verbetering brengen. Het beste is van te zien op welke kanalen je beter resultaten hebt, dit is theoretisch op de kanalen 1, 6 en 11.
Maar met de bbox3 heb je ook nog de 5Ghz wifi band en die is veel minder bezet en heeft geen overlappende kanalen zoals bij de 2.4Ghz. Het nadeel is dat het signaal vlugger afzwakt in functie van de afstand en ook door de hindernissen zoals muren bv waar het signaal door moet. Daar komt nog bij dat niet allen toestellen de 5Ghz band ondersteunen (recente wel).
Ook kan je eens je bbox2 even 15 seconden zonder spanning zetten om hem eens te laten rebooten, want in sommige gevallen, al zal dit niet helpen als het om de reden is die ik hierboven beschreven heb.
Surf ook eens naar : bbox3 specificaties
Reputatie 6
Badge +1
Bel naar de klantendienst en leg dit even uit, je zal dan een omruiling mogen doen. Heb dit een tijdje terug ook gedaan, signaal viel vaak weg en vaak traag internet. Nu alles supersnel en veel beter signaal, doen!
Whaw, hoedje af voor de snelle respons. In veronderstel dat jij de "nieuwe Eva" bent ? :-)
Had terwijl ook al een mailtje verstuurd naar Proximus contact.
Ze hebben me ondertussen ook al gebeld en gaven me een nummer om een bbox3 af te halen.
(Eveneens een dikke pluim voor de snelle respons)
Jij zou dit dan niet doen en eerst proberen met een nieuw kanaal ?
Bbox staat in de garage...aangezien bbox3 zijn signaal sneller afzwakt... ?

Alvast bedankt
@Wwilliamm...thx for the support en mening.
@Yves1, maar dat moet je u eigenlijk niet aantrekken je zal toch (ongeveer ) dezelfde resultaten behalen met je wifi als met de bbox2 ook in ideale omstandigheden of niet en je kan nog gebruik maken van de 5Ghz band en ook van de hogere snelheden die wifi-n en wifi-ac je biedt bij de bbox3 .
Ok Elsa, ga hem vervangen (vlg.wk.).
Houd ons verder op de hoogte als je wilt en er de tijd voor vindt 😉
Hey Elsa, ze hebben mijn kanaal veranderd. In principe zou verbinding dan niet meer mogen uitvallen.
Fingers crossed hé..
Dat zou inderdaad goed kunnen dat je op dit ander kanaal minder gestoord wordt door andere wifi-signalen maar zoals je zegt best afwachten tot je meer zekerheid hebt en je kan nog altijd je nummer om je bbox3 te halen.
Tot hiertoe geen problemen...
Reputatie 7
Badge +1
Zo gemakkeijk geraak je niet een een b-box3. Al geprobeerd via een Px Center en via Onze medewerkers, maar niet gelukt;
Hangt toch veel af van center tot center mss zijn privé uitbaters zo gemakkelijk niet, ik weet het ook niet!
Reputatie 7
Badge +3
Als je van de technische dienst een "storingsnummertje" hebt gekregen, dan moeten ze de Bbox omruilen in een Proximuswinkel (niet in een winkel die ook Proximusproducten verkoopt). De technische dienst heeft immers geoordeeld dat je Bbox niet meer voldoet.
Reputatie 2
Dan heb je natuurlijk geen probleem, maar het gaat er hem om, als je geen ruilnummer vast krijgt of uit eigen beweging naar een proximus winkel gaat om je bbox2 te ruilen voor een bbox3.
Ik heb zonder ruilnummer geen probleem gehad om een bbox3 te krijgen voor mijn ingeleverde bbox2.
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat ik mijn zus ook eens ga aansporen om het te proberen : ze woont in het Antwerpse in een appartementsgebouw en daar zitten super veel wifi-signalen, zodat ze er ook regelmatig uitvliegt. Het is gewoon onmogelijk daar een kanaal te kiezen dat onbezet is.
Een Bbox3 met zijn 5 GHz band zou daar ook een oplossing kunnen vormen...
Zal haar toch eens trachten aan te sporen hiervoor 😉...
Zeker als je die reden aanhaalt moet dit kunnen want dit valt onder slechte werking van de bbox2.
Daar zijn er al die dit om die reden zelf een ruilnummer gekregen hebben, heb ik op twitter al meer dan één keer vastgesteld dat er een ruilnummer gegeven wordt om die reden (niet alle medewerkers doen dit want er zijn er die antwoorden, alleen als je bbox2 defect is wordt die omgeruild)
Ik had eens wat problemen met internet. Heb een tweet gestuurd naar PX en deze zeiden meteen dat de B-box 2 verouderd is en ze hebben me meteen via kiala een b-box 3 bezorgt.
Op twitter/facebook stel ik inderdaad ook vast dat er veel medewerkers zijn die geen probleem maken om de bbox2 om te ruilen voor een bbox3, maar af en toe zie ik ook dat er medewerkers zijn die daar niet op in gaan en zeggen dat het alleen kan bij verstelling van een defect van de bbox2, dus met een beetje geluk dat je op de goeie medewerker valt lukt dat wel, net zoals in de Proximus centers. Gewoon doen zou ik zeggen.
Op sociale media moet het natuurlijk allemaal wat vriendelijker en vlotter. Daarom vind ik die communicatie zeer sterk voor de klanten!
je zegt: Op sociale media moet het natuurlijk allemaal wat vriendelijker en vlotter

Mijn vaststelling is tot nu toe nog altijd dat het in ieder geval vlot gereageerd wordt en je vlug verder geholpen wordt en zeker Proximus op twitter, op Proximus op Facebook iets minder vlot.
Ik kan eveneens niets negatiefs zeggen over de hulp van Proximus.
Of het nu via een forum is of via mail naar henzelf, telkens wordt ik binnen het uur geholpen waarvoor
ik deze mensen allemaal een dikke pluim zou willen geven ! Chapeau guys, echt waar...
Reputatie 7
Badge +1
je zegt: Op sociale media moet het natuurlijk allemaal wat vriendelijker en vlotter

Mijn vaststelling is tot nu toe nog altijd dat het in ieder geval vlot gereageerd wordt en je vlug verder geholpen wordt en zeker Proximus op twitter, op Proximus op Facebook iets minder vlot.

Op twitter bliksemsnel! Ik had 5 minuten later al een weervraag om via een privébericht mijn klnr. op te geven. Nog eens 10 minuten later had ik al een antwoord. Ging over een korting met creditnota (nooit gezien) die men mij per brief had beloofd op 12/12 zonder opgave van bedrag of methode. Zou ik kunnen raadplegen op "My Proximus", maar daar was nog altijd niks te zien. Opgelost met credits voor VOD.

Reageer