opzeggen Belgacomtv

  • 6 April 2011
  • 15 reacties
  • 6193 Bekeken

Volgens de algemene voorwaarden moet je opzeggen via de post met een aangetekende brief. Kan dit niet via een belgacomshop. Er staat ook bij dat je decoder binnen de drie werkdagen moet inleveren,wat ik wel wat krap vind.Daarom mijn vraag om direct de decoder binnen te doen en op te zeggen.Wanneer tv in een internet tv pack zit kan ik dan opzeggen zonder een nieuw jaarcontract voor internet aan te moeten gaan?

15 reacties

Badge
Normaal kan dit in belgacom shop mijn moeder heeft dit gedaan en dan krijg je een papier mee om je decoder binnen te doen alhoewel dat ik mijn oude nog altijd had staan.Die heeft hier meer dan een jaar gestaan heb hem dan maar zelf weg gedaan en gevraagd of ze hem nog moesten hebben.Uitijndelijk ben ik er vanaf geraakt als je hem dan hebt binnen gebracht krijg je bewijs.
Reputatie 7
Badge +1
Wil je alleen TV opzeggen ? of het hele pack ? aparte componenten kosten altijd meer. Heb je het pack Internet + TV ? (beide Comfort voor 43,87€) dan kost internet zonder Classic Line alleen je daarna 32,92€ (voorlopig aan 10€ maar niet duidelijik of dat ook zonder ClassicLine kan). TV is inderdaad enkel gratis in combinatie van Telephony + Internet + TV. TV alleen opzeggen is dus een rare keuze als je een volledig pack zou hebben, maar iedereen doet maar wat hij wil. En je kunt altijd maar alleen voor een jaar abonneren. Als je abo ten einde is en je binnen de opzegtermijn opzegt, kan je voor een nieuwe formule kiezen, maar dan weer voor een jaar.
En waarom is dat een rare keuze. Ik heb een pack internet en tv .Dat kost mij 54.21€ in de maand. Mijn internet alleen 43,46€. Dus zonder tv betaal ik 10,75€ minder. Voorlopig wil ik alleen tv opzeggen maar ik wil intenet niet verlengen voor een jaar. Dit omdat edpnet en tvvlaanderen binnekort starten met een pack met tv. Als de prijs goed zit kan ik dan eventueel met alles overstappen. En anders kijk ik via antenne en satelliet naar de vrij te ontvangen kanalen. Dan heb ik wel geen acht,2be en vt4 maar nu neem ik toch vooral programma's op en dat loopt toch regelmatig verkeerd.Dus waarom verder blijven betalen voor iets dat maar half werkt.
Er is sowieso een opzegtermijn van een maand. Als je vandaag uw brief verstuurt loopt uw contract af op 31/05. Uw decoder moet dan binnen zijn tegen 3 juni. Zelfs al kon je opzeggen in een shop (wat dus niet kan, voor de duidelijkheid), dat zou niets veranderen aan de opzegtermijn die je sowieso moet respecteren.
Badge
wouter1984 wat zegt u nu dat dit niet kan?Dit kan wel mijn moeder heeft het gedaan en zij heeft het gedaan voor mij zonder dat ik een volmacht heb meegegeven.Heb nog de moeite moeten doen om van die decoder vanaf te geraken.
Reputatie 7
Badge +1
Je hebt blijkbaar mijn tekst niet goed gelezen Frodo. Ik zei: "TV alleen opzeggen is dus een rare keuze als je een volledig pack zou hebben". Maar dat heb je dus niet blijkbaar.
Wat baten kaars en bril...

http://www.belgacom.be/private/gallery/content/belgacomtv/doc/gc_belgacomtv_nl_v2.pdf
Paragraaf 14.2

Als je wilt kan je altijd eens proberen in een shop, misschien heb je geluk en aanvaarden ze de opzeg toch (officieel kan het niet), maar zelfs dan heb je nog altijd een opzegperiode van één maand en moet je de decoder dus pas indienen na deze maand.
Badge
Dat is mogelijk maar hier op de bredabaan in Merksem is het dan toch op 1 dag 2x gebeurd.Dat van die decoder kan kloppen want daar krijg je dat papier.Alléé mijn moeder want ik was er niet bij want ik bleef gewoon met m'n decoder zitten.Tot verleden week.
Beste frodo,

Belgacom TV opzeggen kan uiteraard ook in ons verkooppunt of via de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800.

Hou rekening met een opzegtermijn van 30 kalenderdagen.

Na de opzegtermijn heb je nog 3 werkdagen om de decoder en afstandsbediening binnen te brengen.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reputatie 7
Badge +1
15.2. De Klant kan het Contract of een besteld Aanbod om gelijk welke reden beëindigen vóór de normale einddatum ervan, rekening houdend met een opzegtermijn van een (1) kalendermaand en door de beëindiging te betekenen, d.m.v. een aangetekende brief met de post (blijkbaar wordt hiervan afgeweken).
In dat geval heeft Belgacom de mogelijkheid om van rechtswege een schadevergoeding te eisen voor de vroegtijdige verbreking van het Contract of het Aanbod. Deze vergoeding wordt forfaitair en onherroepelijk als volgt vastgesteld:
Indien de Klant of Belgacom het Contract beëindigt binnen de initiële contractuele periode van een (1) jaar dient de Klant de volgende sommen aan Belgacom te betalen:
- algemene deactivering van de Dienst: 50 EUR;
- in geval van huur van een Decoder of de optie 'Comfort View' voor Klanten die intekenden vóór 01/02/2010: 100% van de sommen die nog verschuldigd zijn tot het normale einde van de lopende contractuele periode voor deze huur en/of optie.
Indien de Klant of Belgacom een besteld Aanbod opzegt binnen de geldigheidsperiode van het Aanbod, dient de Klant de volgende sommen aan Belgacom te betalen:
- bij opzegging van het abonnement op het Basisteledistributieaanbod: 25 EUR;
- bij opzegging van het abonnement op een Aanvullend thema-aanbod bij het Teledistributieaanbod: 25 EUR/themaboeket;
- bij opzegging van het abonnement op themazenders van het Teledistributieaanbod die buiten boeket beschikbaar zijn: 5 EUR/zender;
- bij opzegging van het abonnement op een Video on Demand-formule, voorzien in de vorm van een abonnement: 10 EUR;
- bij opzegging van het abonnement op een Voetbalformule: 25 EUR per bestelde voetbalabonnementsformule. Deze boete is evenwel niet van toepassing op de voetbalformule verbonden aan een specifieke voetbalclub, indien die club tijdens de abonnementsperiode gedeclasseerd wordt.
De opzegging van het Basisaanbod impliceert de facto de opzegging van elk Aanvullend aanbod.
Deze vergoedingen voor vroegtijdige opzegging zijn niet verschuldigd indien de Klant (of zijn rechthebbenden) een van de volgende gewettigde motieven kan inroepen:
- verhuizing buiten de zone waar de Dienst beschikbaar is;
- overlijden.

Opzeg van het contract voor de einddatum kan dus een dure affaire worden....tenzij Belgacom om een of andere reden afziet van die opzegvergoedingen, want er staat "In dat geval heeft Belgacom de mogelijkheid".
Bedankt Eva voor de info. Ik heb kunnen opzeggen via het opgegeven telefoonnummer. En direct iemand aan de lijn.:)
Omdat ik nog geen bevestigingsbrief van mijn opzegging heb gekregen eens gebeld naar klantendienst.Krijg direct iemand aan de lijn. Hij kan zien dat er is opgezegd maar dat daarna de opzegging teruggeannuleerd is. Hij moet even iets gaan vragen en zet mij in wacht. Hij is nog een en ander aan het nakijken.U hebt met u gsm gebeld ,je moet normaal met je vaste lijn bellen.Hij denkt dat dat het probleem is.In mijn gesprek op 7 april is daar niets over gezegd. Hij gaat alles doorgeven aan een collega en mij doorverbinden. Na 50 minuten is mijn batterij van mijn vaste telefoon bijna leeg en hang ik op. Ik bel terug met een tweede toestel en omdat de wachttijd te lang is kies ik de optie om me laten terug te bellen. Wat een paar minuten later ook gebeurd.Ik doe aan de dame mijn hele verhaal. Ze kan echter niets terug vinden van een opzeg of annulatie. Ze gaat even iets uitzoeken en zet me in wacht.Ik verwacht het ergste maar na een paar minuten krijg ik te horen dat er geen dossier van mij te vinden is. Ze zal de opzeg direct in orde brengen en binnen de 2 dagen zal ik daarover een brief ontvangen. Wanneer ik opmerk dat nu wel 13 langer moet betalen voor iets waar ik vanaf wil is het antwoord dat er geen opzegging terug te vinden is en dat ze niet meer kan doen. Ik vroeg of ze via de telefoonlogs niet kon zien wie ik aan de lijn heb gehad op 7 april en hem te confrontreren met wat er gebeurd is.Ik mochtgerust zijn dat zou worden uitgezocht. Ook nu werd het mislopen aan het bellen met de gsm geweten.

@ Eva Is dit zo dat opzeggen enkel kan via vaste lijn .
Vandaag telefoon gekregen na dat ik mijn nummer had doorgegeven via Eva. En weer kwam ik te weten dat de opzegging niet doorgevoerd was. Nu zou dat enkel gaan bij een nieuw jaarcontract voor internet en telefoon. Ik ga hier het hele verhaal niet doen maar na twee keer teruggebeld te zijn heb ik volgende belofte gekregen: Mijn tv wordt stopgezet zonder nieuw jaarcontract voor internet en telefoon. Laat ik stellen dat dit de laatste kans is. Als het nu weer fout loopt is het voor mij gedaan met alles van Belgacom. Wordt het beloofde gedaan dan slaat de meter terug positief uit. Dus opzeggen via de telefoon was niet zo een goed idee,nogmaals bedankt EvaWenkbrauw ophalen
En dat is dus precies de reden waarom men vraagt een aangetekende brief te versturen. Dan is er geen discussie mogelijk.
Ja ,je hebt gelijk. Maar een telefoontje is gemakkelijker dan een aangetekende brief schrijven en het kost niets.En wat doet een mens dan. En als ze dan telkens zeggen dat alles in orde is waarom zou ik daar dan aan twijfelen.

Reageer