Beantwoord

Opvolging betaalde fakturen

Reputatie 1
Mijn faktuur van februari staat nog altijd open als niet betaald, niettegenstaande die op 19.02.2016 via domiciliëring werd vereffend.

Na telefonisch contact met een medewerker verleden week werd mij gezegd dat dit ongeveer 10 dagen kan duren om te verwerken.

Hoe kan ik nu 100% zeker zijn dat er niks is fout gelopen ?
Mijn bankrekening is wel degelijk gedebiteerd.
icon

Beste antwoord door Marleen 1 maart 2016, 11:52

Maak u geen zorgen. Ik heb dit ook al eens aangekaart op het forum: het duurt inderdaad tot het einde van de maand tot het saldo op MyProximus aangepast wordt of zelfs bij de facturatiedienst.
Vandaag (of morgen omwille van de korte maand), wordt het wel aangepast.
Persoonlijk zou ik het ook graag vlugger willen zien, maar dat is blijkbaar niet evident.
MVG
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Maak u geen zorgen. Ik heb dit ook al eens aangekaart op het forum: het duurt inderdaad tot het einde van de maand tot het saldo op MyProximus aangepast wordt of zelfs bij de facturatiedienst.
Vandaag (of morgen omwille van de korte maand), wordt het wel aangepast.
Persoonlijk zou ik het ook graag vlugger willen zien, maar dat is blijkbaar niet evident.
MVG
Het gaat soms vlugger dan 10 dagen maar het kan zeker ook 10 dagen duren, ik ben zelf nog niet gaan controleren, 'k zal het wel zien als mijn TV ineens niet meer speelt en mijn telefoon niet meer rinkelt zeker !-)
Reputatie 1
@Marleen en @ Elsa : bedankt voor jullie reactie.
Het zou inderdaad wat vlugger kunnen, en TV en telefoon kan ik wel missen maar het internet ..........nope !:)
Dat zou ik inderdaad ook moeilijker kunnen missen, maar mijn 3g-stick ligt klaar in geval van ...:)
Reputatie 6
Badge +2
Het gaat soms vlugger dan 10 dagen maar het kan zeker ook 10 dagen duren, ik ben zelf nog niet gaan controleren, 'k zal het wel zien als mijn TV ineens niet meer speelt en mijn telefoon niet meer rinkelt zeker !-)

Of dat je niet meer kan surfen en dus ook niet meer op het forum kan en mensen geen raad meer kunnen geven, dat zou pas een drama in 7 bedrijven zijn.🆒
Reputatie 6
Badge +2
Dat zou ik inderdaad ook moeilijker kunnen missen, maar mijn 3g-stick ligt klaar in geval van ...:)

Als ook je mobiel internet wordt afgesloten wegens wanbetaling dan kan je ook niet meer mobiel surfen en je mag dan nog 20 van die 3G of 4G sticks hebben.
Dat is uiteraard zeker zo, daarom dat die 🙂 er achter stond ,
ik zou er niet echt van wakker liggen hoor ik zwans wel af en toe ook eens ik heb van alles om mij bezig te houden zelf al sluiten ze internet af of sluiten ze dit forum, en daar verschiet je van hé, als je zoveel jaren op het forum actief bezig bent zal je wel begrijpen dat het een variaties op het zelfde thema is, maar ja dat is typisch aan een forum zeker, herhalen en blijven herhalen, ik denk nog altijd aan het initiatief van die ricy die dacht er een oplossing voor gevonden te hebben en dan zelf heeft moeten vaststellen dat het anders uitdraaide en de boel hier verlaten heeft bij manier van spreken.
Amai zonder dat ik het besef ben ik hier weer goed aan het afdwalen....
Reputatie 1
Er kan altijd iets mis gaan met betalingen, ook domiciliëringen. Mobiel internet heb ik niet, juist een gewone GSM.
In de krant was er onlangs een artikel van iemand die zo maar afgesloten werd bij Proximus, vandaar de ongerustheid.
Volgens de klantendienst word je niet direct afgesloten, eerst een rappel als ge daar geen gevolg aan geeft krijg je nog
ene en daarna ja .... afsluiten.
Toch even melden dat ik deze morgen vastgesteld heb dat mijn saldo eindelijk op 0 is gebracht.:)
Reputatie 7
Badge +6
Net wat ik dacht dus.
Ik vind ook dat het toch lang duurt voor zoiets aangepast wordt en eens, toen ik de facturatiedienst opbelde daarover hield de kregelige medewerkster daar op de koop toe halsstarrig vol dat mijn rekening niet betaald was, hoewel, net als bij u, dit via domiciliëring wel al gebeurd was. Ze ging me een 'rappel' sturen. Niks van aan natuurlijk, het systeem had na 10 dagen die betaling gewoon nog niet verwerkt.
Geen gelukkige klantenervaring, dat kan ik u verzekeren, zo een beetje voor leugenaar uitgemaakt te worden door iemand die blijkbaar de hiaten van haar eigen systeem niet kent.
😞
Reputatie 6
Badge +2
wie betaalt per domiciliëring dan kan het een aantal dagen duren eer de betaling verwerkt is, wie daarentegen betaalt met een manuele overschrijving of zoals ik met Zoomit betaalt dan is de betaling reeds de volgende werkdag verwerkt.
Als je het op de klassieke methode doet 'op datum om bijkomende controle te houden' (zoals Roger altijd zegt :-)))) duurt het ook maar een paar dagen voor het aangepast is
Reputatie 7
Badge +6
Als je het hen dus naar de zin maakt door je factuur te domiciliëren , word je daarvoor zo 'bestraft' door langer in het ongewisse te zitten.. Proximus logica zeker?
:?
Enfin, ik heb net in de krant gelezen dat de Vlaming veel te vlug klaagt over de complexiteit van de administratie, dus ik zal mijn leven beteren (misschien ;-))))
:8
Als je eens serieuze problemen gehad hebt (zoals er nog zijn volgens de verhalen die ik al gehoord heb) met domiciliëring zal je wel de klassieke oude methode gebruiken 😉
Reputatie 6
Badge +2
Als je het op de klassieke methode doet 'op datum om bijkomende controle te houden' (zoals Roger altijd zegt :-)))) duurt het ook maar een paar dagen voor het aangepast is

Bij mij wordt het nochtans wel reeds de volgende dag aangepast en neen ik zit niet bij dezelfde bank als die van Proximus.
Misschien zal zoomit dan toch iets vlugger werken dan op de klassieke methode overschrijven dan !
Reputatie 1
Er zou geen verschil mogen zijn in de boekhoudkundige verwerking van betalingen.
Betaald is betaald !
Destijds werd domiciliëring bijna een must omdat er toen meer zou worden aangerekend.
Proximus zou blij moeten zijn dat ze zo maar aan de centen kunnen !
Dat is juist het probleem met domiciliering dat ze er nog te lang aankunnen zelf als ze niet meer zouden mogen,
enfin nu spreek ik niet voor het geval Proximus, maar in het algemeen met domiciliering.
Reputatie 1
Badge
Ik betaal zonder domiciliëring, en het valt me toch op dat Proximus wel snel is met betalingsherinneringen.
Ik moet voor 1 maart betalen, blijkbaar heeft de bank de betaling uitgesteld tot 1 maart en op 1 maart komt die herinnering al binnen...
Betalingen via overschrijving worden blijkbaar wel snel opgepikt door "my Proximus", want vandaag (2 maart) is het saldo al aangepast...

Sinds die SEPA domiciliëringen (die niet meer door de bank, maar door de leverancier worden beheerd), gebruik ik geen domiciliëringen meer. Maar dat is weer een ander onderwerp...
Reputatie 6
Badge +4
Ivm met de 10 dagen wachttijd: ik heb dit even nagevraagd. We wachten telkens om zeker te zijn dat de betaling niet verworpen wordt door de bank. Dit kan inderdaad tot 10 dagen duren, maar is dikwijks gelukkig sneller.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de info, Bram!:8
Dat van die tien dagen waarover je het nu hebt slaat dit alleen op domiciliering, ik veronderstel van wel.

Reageer