Opvolger Vectoring is mogelijk Vplus 35

  • 25 December 2015
  • 17 reacties
  • 1081 Bekeken

Badge +4
Beste leden,

Volgens Alcatel-Lucent lijkt dit de meest gekozen opvolger voor Vectoring , namelijk Vplus 35 ..... maar of Proximus deze trend gaat volgen gaan we hier mss nog wel horen.
Persoonlijk denk ik dat de Vplus 35 het meest haalbare is dan G.fast dat ook duurder zou zijn.

https://www.alcatel-lucent.com/solutions/vplus

Haalbare snelheden van 200 Mbps tot op 500m - en - 300 Mbps tot op 250m.
Dus betere snelheden haalbaar ook op lange afstand, zelfs iets beter dan G.fast die in principe wel sneller zou kunnen maar niet op de lange afstanden.
Zie ook de tabel die toont dat Vplus het gat kan opvangen tussen vectoring en G.fast.
Veel leesplezier!

Hogere snelheden via VDSL2 zijn dus nog haalbaar 🙂 er zit nog heel wat Rek op deze VDSL technologie.

Grt

17 reacties

Heb ik gisteren hier ook op UB gelezen Na vectoring 17 Vplus 35
zie ook onder ▬► SuperVector
Reputatie 4
Badge +1
Goeie vraag voor a.s Proximus aandeelhoedersvergadering, dilemma:
1) Bestaande VDSL2 klanten nogmaals versneld upgraden naar Vplus of Gfast?
2) De stiefmoederlijke resterende 10%ADSL klanten versneld upgraden naar VDSL2
zie +/-2020 Mantra-Project conform interview http://www.zdnet.be/nieuws/158791/proximus-vernieuwt-netwerk-voor-sneller-internet/

Benieuwd wat het wordt
Badge +4
Voor G.fast is Fiber nodig (snelheden kunnen tot 1000 Mbps, of 1 Gbps) die overal de laatste honderden meters zou moeten vervangen, van de ROP naar de huizen .... dat zal een lang traject van vele jaren worden tegen dat al het koper vervangen wordt.
Het goedkoopste is die Vplus die intussen nog de snelheden kan verhogen tot op lange afstand.
Reputatie 4
Badge +1
Ook met Vplus blijft het dilemma zoals ik hiervoor stelde.
Als Proximus voor g.fast moest kiezen kunnen ze evengoed voor FTTH home kiezen.
Want g.fast is glasvezel tot ongeveer aan je huis met dat verschil dat bij FFTH nog het stuk van op straat tot binnen in huis ook uit fiber zou bestaan.
VPlus g.fast
zie daar onder voordelen van Vplus 35
Reputatie 5
Badge +1
Wat heb je daar nou aan als je nu nog op ADSL zit?
Reputatie 7
Badge +1
Niks natuurlijk. Waarom ook niet beide tegelijk doen? FTTH moet Telenet toch ook nog wel uitvoeren? Tenzij ze je de keuze laten het binnenbrengen in huis deels te laten betalen? Is meestal toch maar een kabel door een buis trekken,naar het eerst aansluitpunt.
Reputatie 1
Badge
Wel straf dat men dergelijke snelheden kan halen over dat onnozele telefoondraadje dat eigenlijk diende om klank van "slechte" telefoonkwaliteit weer te geven...

Proximus zal wel iets moeten doen, maar het lijkt me logisch dat als je vandaag een nieuwe woning betrekt, dat je toch ook zorgt voor dat speciaal kabelgootje voor een optische kabel. Ooit zal dat ding er wel komen...
Maar het is wel duidelijk dat bij die nieuwe technologie het verschil wel redelijk klein is. ADSL had in praktijk een max. snelheid van 8 Mb/s, VDSL 2 haalt vandaag 100 Mb/s (dus ruim 12 keer sneller). Die nieuwe technologie zou daar maar een factor 2-3 aan toevoegen...
Ik denk dat die huidige ADSL klanten toch wel content zouden zijn als zij eindelijk op VDSL2 zouden geraken, meer dan dat een huidige VDSL2 klant op Vplus35 zou geraken.
De snelheid hangt niet alleen van de drager af, maar ook van de snelheid van het internet zelf : en dat geraakt niet altijd mee.
En zolang men toch geen 4K TV aanbiedt, en het houdt op minder dan HDTV is meer dan die 100Mb/s eigenlijk niet echt nodig...
Bij nieuwe verkavelingen is PX al bezig met glasvezel.
Reputatie 7
Badge +6
Bij nieuwe verkavelingen is PX al bezig met glasvezel.
Wel niet bij alle verkavelingen, Elsa.
Hier kun je een tool raadplegen met de steden die in aanmerking komen voor aanleg glasvezel.
Inderdaad want hier ken ik er nog gene en had al vroeger op postcode gezocht , al heb ik persoonlijk totaal geen behoefte aan zit nu al op 100/20
Reputatie 1
Badge
Ja Elsa : je moet nog kunnen volgen ook, hé 😉...
Inderdaad 't is nooit genoeg en 't moet altijd vlugger :-))
Badge +4
Mja nog niet iedereen zit al op 100 Mbps he , (ik ook nie) ......
Je mag aan Proximus vragen dat dat ze er 70 bij mij afdoen en die bij u toevoegen ;-))
'k heb het al gezegd dat de wereld verkeerd in elkaar steekt deze die het niet nodig hebben en er niet om vragen krijgen het en vice versa :S
Badge +4
Geef die 70 maar aan Timwitt , die zit nog op Adsl :8
Niet dat ik echt kick op snelheid hoor, anders was ik bij telenet gebleven. Maar een beetje overschot of iets meer als het nodig is kan handig zijn natuurlijk, want als we hier thuis met 4 personen zitten te streamen, op TV naar HD kanaal kijken en nog een programma opnemen dan zakt die snelheid een heel stuk, dus een 70 a 100 Mbps zou wel best welkom zijn 😉
Reputatie 5
Badge +1
Mja nog niet iedereen zit al op 100 Mbps he , (ik ook nie) ......

Maak daar maar van: Niet iedereen zit al op 10Mbps he..
Ik denk dat ze dat bij Telenet niet moeten zeggen. Toch bedankt voor de blijk van sympathie!

Reageer