Beantwoord

Opnemen wanneer internet is uitgeschakeld

• 1 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 315 Bekeken

Kan ik een programma opnemen van mijn televisie als mijn internetmodem is uitgeschakeld (bijvoorbeeld omdat ik een paar weken op reis ben)?
icon

Beste antwoord door sabineb 1 augustus 2016, 17:27

Hi Elsa,

Ik heb als test eens volledig mijn v5 decoder uitgezet ( zonder stroom) en opname gepland.. deze opname is gewoon doorgegaan, opgenomen.. dus betekent dat wanneer je decoder uit staat de voorgeplande opnames doorgaan zolang ze natuurlijk op de server worden opgenomen en niet op de harde schijf van de decoder.

mvg sabine
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +4
Repelsteel, dit is niet mogelijk. Mvg,Robrecht
Reputatie 2
Badge
Antwoord is aannemelijk. Maar is dit ook zo met een v5 mini decoder ? In principe zou dit toch moeten kunnen aangezien men niet lokaal opneemt op de HD ?
Badge +4
Dit is met al de decoders zo daar de opnamen planning door de tv gids op de decoder word geregeld. Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +1
Al wat op de server geprogrammeerd wordt, wordt ook daar opgenomen. De decoder moet daar niet voor aangesloten zijn: Heb die test al eens gedaan met mijn V4 zelfs. Volledig zonder stroom gezet, en alles wordt als nPVR opgenomen. Je kunt daar 60 dagen lang naar kijken.
Reputatie 7
Badge +1
Kan ik een programma opnemen van mijn televisie als mijn internetmodem is uitgeschakeld (bijvoorbeeld omdat ik een paar weken op reis ben)? volgens mij kan dit perfect. Als je maar genoeg op voorhand programmeert, wat bij series zeker geen probleem is, wordt alles gewoon op de server opgenomen (nPVR). En, als je de decoder terug onderstroom zet en de router ook natuurlijk, worden die opnames gewoon ingeladen om af te spelen;
Dit is met al de decoders zo daar de opnamen planning door de tv gids op de decoder word geregeld. Mvg,Robrecht
Dan heb ik iets bijgeleerd want dat wil dan zeggen dat als iemand op reis gaat en de elektriciteit afsluit de geplande opnames niet meer doorgaan en je dus ook geen opnames kunt plannen via de Proximus TV-app bijvoorbeeld.
Ben je daar 100% zeker van?
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb net even navraag gedaan bij ons TV-team, en normaal zouden de NPVR opnames inderdaad nog moeten gebeuren, zelfs als de decoder is uitgeschakeld.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Elsa,

Ik heb als test eens volledig mijn v5 decoder uitgezet ( zonder stroom) en opname gepland.. deze opname is gewoon doorgegaan, opgenomen.. dus betekent dat wanneer je decoder uit staat de voorgeplande opnames doorgaan zolang ze natuurlijk op de server worden opgenomen en niet op de harde schijf van de decoder.

mvg sabine
En zowel reeds geplande nPVR's en ook nieuwe nPVR's die je plant via de proximus TV-app.
PVR's niet natuurlijk aangezien de decoder zijn harde schijf niet meer kan aangesproken worden.

Edit: Sabine nu stel ik vast dat je ondertussen reeds antwoord gegeven hebt op de vraag die net stelde ( je hebt een glazen bol zeker 😉 ), waarvoor dank,
groetjes, Elsa
Reputatie 6
Badge +4
een reeds enige tijd geleden geplande opname van cold case is gewoon opgenomen en ook een nieuwe opname dat ik plande die 5 minuten later begon van bellewaerde is doorgegaan nadat ik daarna de decoder zonder stroom zette..de bbox router heb ik wel moeten laten opstaan omdat ik over die internetverbindng aan het werk ben :)

mvg sabine

Reageer