Opnemen via tweede decoder

  • 24 februari 2011
  • 33 reacties
  • 989 Bekeken

Sinds begin deze week hebben we in huis een tweede decoder geplaatst via een draadloze toegang.

Is het nu logisch of is er iets verkeerd ingesteld maar de programmas die geprogrammeerd staan om op te nemen met recoder 1 zijn ook te zien op recorder 2.

Is dit normaal ?

33 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Gaat vermoedelijk om opnames op nPVR?
Excuseer maar wat betekent nPVR ??
Hey ddenolf,

Mischien moet je toch eens het forum wat afzoeken, het is een veel voorkomende vraag.

Simpel uitgelegd :

Als je iets opneemt waar 30 dagen naast staat betekend dit dat het op 1 server van BGC word opgeslagen, maw het maakt

niet uit hoeveel decoders je hebt, op alle decoders staat de '' link'' naar diene server, dus 1 opname (npvr) word weergegeven op

alle decoders. :)

Als je een lokaal opneemt (geen 30 d naast de filmnaam) dan is dat uiteraard enkel te zien op diene decoder.

MAW je decoders (indien je over de juiste BGC capaciteiten beschikt, kan je 2 lokale opnames opnemen (1 voor elke decoder )

en 2 (?) 30 dagen opnames.

(?) tis 2 uur snachts , en m'n geheugen laat me even in de steek hierover , dus best zelf even op het forum opzoeken

Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Klopt Raf, bij nPVR verschijnt zowel in de planning als in bij de opnames 30d achteraan. Trouwens het zijn momenteel véél meer dan 2 opnames die je in nPVR kunt ingeven. Die beperking tot 2 staat nog altijd in de info, maar er staat (voorlopig ?) nog geen limiet op. Ik geef er regelmatig 3 of 4 in.

Met 2 decoders heb ik geen ervaring, maar heb hier op het forum al meermaals gelezen dat nPVR opnames, die op de servers van Belgacom staan, op alle decoders kunnen afgespeeld worden. Het is immers alleen de beschikbaarheid van 30d die geprogrammeerd staat op de decoder. De programma's zelf staan altijd allemaal op de servers. Het is hetzelfde systeem alsof je een programma of film bestelt van Ooit Gemist of Iwatch Maar dat is meestal maar 24 uur beschikbaar.
ik kan niet meer van kanaal veranderen als bv mijn eerste decoder aan het opnemen is. Ik moet de opname stoppen als ik van kanaal wil veranderen sinds ik een tweede decoder heb. Is dit op te lossen als ik mijn tweede V5 ga wisselen voor een V5 minni aangezien deze alleen maar in het netwerk opneemt?
ddenolf .
NPVR zijn opnames op de server en niet op de harde schijf van de decoder
http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/priv%C3%A9/televisie/uw-digitale-tv/opnemen/a_id/9869/related/1/c/1284,1379,1769,1784
mvg sabine
het is juist wel mogelijk om een kanaal op te nemen in nPVR en ook naar één te bekijken. Het programma moet wel ene zijn die opneembaar is in nPVR werd hier al verschillende keren beschreven en zie ook op ▬► pvr versus npvr.


Als je op harde schijf wilt opnemen en je hebt verschillende decoders dan hangt het van je lijncapaciteit af hoeveel programma's je tegelijk kunt opnemen in PVR en ter zelfde tijd bekijken
mss moet ik het beter formuleren.




1) ik programeer een serie/film om te opnemen (hd)


2) als de opname begint en ik ben op een andere zender dan waar de film/serie begint krijg ik de melding: met deze actie word de opname stop gezet.


maar als ik op afstand programeer zodat dit in de (cloud) word opgenomen.


Kan ik van kanaal veranderen terwijl de opname bezig is. Dus ik zit nu in de situatie met twee decoders met een HDD (V5) als ik nu één van die decoders verander naar een V5 mini gaat dit dan mijn probleem oplossen? Aangezien de mini alleen maar in het netwerk kan opnemen. Zo moet ik het ook niet meer met tv overal liggen klooien die om de haver klap bij mij niet werkt of de melding geef dat ik niet geaboneerd ben op deze zender (en dan heb ik het over de vrt,vtm en andere basis zenders)
Dat is omdat series voorlopig nog altijd niet kunnen opgenomen worden op de servers van Proximus 'nPVR' (in de cloud)


hier kan je zien wat je tv mogelijkheden zijn in functie van het aantal decoders

en in functie van je lijncapaciteit ▬►http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/onze-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html" target="_blank
a:3:{s:3:"url";s:29:"/files/52303a878e/Knipsel.PNG";s:4:"name";s:11:"Knipsel.PNG";s:4:"size";s:4:"14KB";}
ik moet toch kunnen opnemen en kijken naar een andere zender tegelijk? maar dit gaat niet op mijn bijde decoders.
Als je een nPVR opname doet zal je dit wel kunnen maar als je een serieopname of PVR opname doet hangt het af wat je lijnsnelheid is waarop je modem synchroniseert en als die niet hoog genoeg is dan wordt de mogelijkheid kleiner tot nihil als je meerdere decoders hebt. Deze mogelijkheden kan je hier zien ▬►http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/onze-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html" rel="nofollow" target="_blank
Dit zijn je mogelijkheden die je hier ziet staan▬► tv=3_hd=2 en waarvan ik de tabel hier gekopieerd heb:



















































































Mogelijkheden TV

TV's: 3 waarvan in HD: 2

(20/2)
1e tv 2de tv * 3de tv *
Kijken Opnemen Kijken Opnemen Kijken Opnemen
1 tv HD HD HD
2 tv's HD HD niet-HD HD ⚫️
1 tv HD + 1 tv niet-HD HD HD niet-HD ⚫️
1 tv HD + 1 tv niet-HD HD SD SD SD
2 tv's niet-HD SD SD SD SD
1 tv HD + 2 tv's niet-HD HD SD SD ⚫️ SD ⚫️
3 tv's niet-HD SD SD SD SD SD SD


⚫️ wil zeggen enkel in nPVR mogelijk
dag elsa ik heb een screenshot genomen zie Knipsel.PNG dus ik stel de vraag nog eens als ik mijn 2de decoder (dat een V5 met HDD) is vervang door een V5 mini decoder die enkel op het netwerk kan opnemen omdat deze geen HDD heeft. Zou ik dan de mogelijk hijd hebben om te kunnen zappen terwijl deze opneemt? want ik kan dit niet meer op mijn bijde decoders sinds ik een 2de genomen heb met hdd. ik heb de test al gedaan (zie screenshot) en het moet mogelijk zijn. Maar mijn decoder wijgert dit (omdat deze altijd wilt opnemen op HDD) en dit kan ik niet uitschakelen zodat deze opneemt in netwerk (cloud) of is er toch een mannier?? graag hoor ik het in een definitieve antwoord.
Je hebt dus 2 decoders en die staan op HD ingesteld dan kan je uit de tabel hierboven die ik gekopieerd heb het volgende afleiden:











1ste decoder Kijken

in HD

.1ste decoder opname mogelijkheid

Enkel in SD op Harde schijf (PVR)

|| 2de Decoder Kijken

|| in HD
.2de Decoder opname mogelijkheid

enkel in NPVR mogelijk⚫️


Je hebt dus 2 decoders en die staan op HD ingesteld dan kan je uit de tabel hierboven die ik gekopieerd heb het volgende afleiden:











1ste decoder Kijken

in HD

.1ste decoder opname mogelijkheid

Enkel in SD op Harde schijf (PVR)

|| 2de Decoder Kijken

|| in HD
.2de Decoder opname mogelijkheid

enkel in NPVR mogelijk⚫️





dus of je tweede decoder er ene is met of zonder HDD doet er niet toe.
ja ok akkoord maar dat doet die dus bij mij niet. Als ik iets programmeer voor op te nemen doet deze dit altijd op HDD waardoor ik niet kan veranderen van kanaal waar de opname bezig is. dat is mijn probleem.
staat die wel als tweede decoder geregistreerd en is de volgorde niet juist omgekeerd dat je denkt dat het de tweede decoder is en het de eerste is ?


omdat je zegt dat die de opname default in PVR start wat dus normaal is op je eerste geregistreerde decoder, aangezien elke eerste opname op HDD wordt gezet en pas de volgende overlappende opname in tijd op de Server (nPVR)
Probeer eens naar bvb een zenderprogramma te kijken dus ene die je niet wilt opnemen

en je gaat dan naar de TV gids en kies een ander zender waarvan je een programma wilt opnemen,

wordt die dan in nPVR opgenomen.
Reputatie 7
Badge +3
Staat de HD mogelijkheid op ? Zet die dan eens af, want dat geeft verschil in bandbreedte. Ik had dat ook aan de hand, maar afzetten HD, je kan dan wel geen HD zenders meer bekijken, lukte het hier weer. Ik zou anders eens naar de technische dienst bellen, mogelijk staat er nog een decoder van vroeger op je nummer gekoppeld. Die neemt ook bandbreedte in. Succes.
Reputatie 3

Staat de HD mogelijkheid op ? Zet die dan eens af, want dat geeft verschil in bandbreedte. Ik had dat ook aan de hand, maar afzetten HD, je kan dan wel geen HD zenders meer bekijken, lukte het hier weer. Ik zou anders eens naar de technische dienst bellen, mogelijk staat er nog een decoder van vroeger op je nummer gekoppeld. Die neemt ook bandbreedte in. Succes.



dat moet je mij toch eens uitleggen wat dit met zijn geval te maken heeft, het gaat om zijn tweede decoder !


Ik ben altijd bereid bij te leren.
@ Larrence ,


probeer eerst dit (zoals ik hierboven al gepost heb)



Probeer eens naar bvb een zenderprogramma te kijken dus ene die je niet wilt opnemen bv. op EEN

en je gaat dan naar de TV gids en kies een ander zender bv VTM, waarvan je een programma wilt opnemen,

wordt die dan in nPVR opgenomen



want zo moet het werken als je eerste en tweede decoder in HD staat, anders wordt het een soep en het moet tenslotte werken in HD


Inderdaad Philippe dit gaat om een ander probleem, maar soit.


@ Lawrence, als je toch geïnteresseerd bent om te weten wat je moet doen als er teveel decoders op je lijn geregistreerd zouden staan, kan interessant zijn als je ooit een decoder omruilt.


Belgacom klanten kunnen dit zelfs volledig zelf doen door naar een gratis nummer (0800 99 696) te bellen en

de instructies van de computerstem te volgen.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/15515" target="_blank Bron: skynetblogs.be- decoder-registratie
ik ga proberen te antwoorden op alle vragen,




  1. ik heb net geprobeerd via de tv gids een opname te plannen. Dit word direct op de harde schijf opgenomen, verander ik van kanaal en krijg ik de melding/mededeling dat deze actie de opname zou stoppen. Dus ik kan niet meer van kanaal veranderen want blijkbaar heeft dat iets met de HDD te maken wat me nogal stug lijkt :-s. Maar als ik een opname plan in het standaard SD kan ik door andere SD zenders zappen maar OWEE als ik naar de HD ga of een film huur van mijn movies en series pakket. Dan moet ik al naar de andere decoder gaan en daar maar een film huren. Dit is ook op de tweede decoder zo.
  2. @Elma deze optie kan ik ook doen, maar probeer dan maar eens naar TLC te kijken die kanaal verdwijnt ook omdat deze enkel in HD uitzend, en ik kijk daar op regelmatige basis naar.
  3. @elas brutaalElsa ik heb ondertussen gebeld naar de technishe dienst en werd doorgestuurd naar de klantendienst en die vertelde me dat ik er maar 2 had maar als ik een serie opname wil doen dat ze dan al zeker 6 conflicten zien bij mij op de 1ste decoder (die van de woonkamer) ik ben met de telefoon naar de decoder gegaan en de conflicten opgevraagd, en er stond op dat er geen conflicten waren (hetzelfde op de 2de decoder) (zie foto) maar al mijn opnames worden op HDD opgenomen, ik kan niet kiezen voor een opname op netwerk. Maar neem ik een film op word deze wel opgenomen op netwerk en heb ik geen enkel probleem. Maar dan stellen ze voor dat ik al mijn serie opnames annuleer en alles appart programeer want dan word alles op het netwerk opgenomen. Maar dit vind ik niet echt een oplossing.

Dus daarmee dacht ik als ik mijn 2de decoder zou omwisselen voor een V5 mini dat dit mijn probleem opgelost zou zijn :s maar iedereen begrijpt me presies verkeerd :-s


Vanaf het moment dat ik een netwerk opname heb is geen enkel probleem meer. het is echt vanaf het moment dat de HDD inwerking treet.




ik hoop dat ik nu alles beantwoord heb bloos
He t is geen kwestei van verkeerd begrijpen je tv mogelijkheids test geeft aan wat er mogelijk is en daaruit kan je zien wwat er mogelijk is voor u op beide decoders als ze in HD of SD staan en dit moet toch kloppen want dit heeft niks te maken of je een v5-mini hebt want deze tabel gaat ervan uit dat je een decoder met HDD hebt dus zou dit moeten kloppen en zou PX moeten kunnen zeggen waarom het niet klopt.


Heb je dan aan de Helpdesk gevraagd of je niet op een repair profiel staat en ondertussen dan ook vragen hoeveel je sync snelheid is op je modem en ondertussen dan ook maar vragen hoeveel decoders er op je lijn geregistreerd staan, want het is absoluut niet normaal met wat de PX tv mogelijkheidstest aangeeft.


Heb je alle decoders al een factory reset gegeven.


kijk ook eens wat deze http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank opgeeft


zeker aan de helpdesk de synchronisatie snelheid van je bbox3 vragen want als die niet in orde is moet dit eerst in orde komen.


In ieder geval als je dit allemaal gedaan hebt en het komt niet in orde blijf je best de helpdesk lastig vallen tot het in orde komt want veel meer ga je langs deze weg hier op het forum kunne bereiken.

Reageer