Opnemen via tweede decoder

  • 24 February 2011
  • 33 reacties
  • 1039 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

mss moet ik het beter formuleren.




1) ik programeer een serie/film om te opnemen (hd)


2) als de opname begint en ik ben op een andere zender dan waar de film/serie begint krijg ik de melding: met deze actie word de opname stop gezet.


maar als ik op afstand programeer zodat dit in de (cloud) word opgenomen.


Kan ik van kanaal veranderen terwijl de opname bezig is. Dus ik zit nu in de situatie met twee decoders met een HDD (V5) als ik nu één van die decoders verander naar een V5 mini gaat dit dan mijn probleem oplossen? Aangezien de mini alleen maar in het netwerk kan opnemen. Zo moet ik het ook niet meer met tv overal liggen klooien die om de haver klap bij mij niet werkt of de melding geef dat ik niet geaboneerd ben op deze zender (en dan heb ik het over de vrt,vtm en andere basis zenders)
het is juist wel mogelijk om een kanaal op te nemen in nPVR en ook naar één te bekijken. Het programma moet wel ene zijn die opneembaar is in nPVR werd hier al verschillende keren beschreven en zie ook op ▬► pvr versus npvr.


Als je op harde schijf wilt opnemen en je hebt verschillende decoders dan hangt het van je lijncapaciteit af hoeveel programma's je tegelijk kunt opnemen in PVR en ter zelfde tijd bekijken
ddenolf .
NPVR zijn opnames op de server en niet op de harde schijf van de decoder
http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/priv%C3%A9/televisie/uw-digitale-tv/opnemen/a_id/9869/related/1/c/1284,1379,1769,1784
mvg sabine
ik kan niet meer van kanaal veranderen als bv mijn eerste decoder aan het opnemen is. Ik moet de opname stoppen als ik van kanaal wil veranderen sinds ik een tweede decoder heb. Is dit op te lossen als ik mijn tweede V5 ga wisselen voor een V5 minni aangezien deze alleen maar in het netwerk opneemt?
Reputatie 7
Badge +1
Klopt Raf, bij nPVR verschijnt zowel in de planning als in bij de opnames 30d achteraan. Trouwens het zijn momenteel véél meer dan 2 opnames die je in nPVR kunt ingeven. Die beperking tot 2 staat nog altijd in de info, maar er staat (voorlopig ?) nog geen limiet op. Ik geef er regelmatig 3 of 4 in.

Met 2 decoders heb ik geen ervaring, maar heb hier op het forum al meermaals gelezen dat nPVR opnames, die op de servers van Belgacom staan, op alle decoders kunnen afgespeeld worden. Het is immers alleen de beschikbaarheid van 30d die geprogrammeerd staat op de decoder. De programma's zelf staan altijd allemaal op de servers. Het is hetzelfde systeem alsof je een programma of film bestelt van Ooit Gemist of Iwatch Maar dat is meestal maar 24 uur beschikbaar.
Hey ddenolf,

Mischien moet je toch eens het forum wat afzoeken, het is een veel voorkomende vraag.

Simpel uitgelegd :

Als je iets opneemt waar 30 dagen naast staat betekend dit dat het op 1 server van BGC word opgeslagen, maw het maakt

niet uit hoeveel decoders je hebt, op alle decoders staat de '' link'' naar diene server, dus 1 opname (npvr) word weergegeven op

alle decoders. :)

Als je een lokaal opneemt (geen 30 d naast de filmnaam) dan is dat uiteraard enkel te zien op diene decoder.

MAW je decoders (indien je over de juiste BGC capaciteiten beschikt, kan je 2 lokale opnames opnemen (1 voor elke decoder )

en 2 (?) 30 dagen opnames.

(?) tis 2 uur snachts , en m'n geheugen laat me even in de steek hierover , dus best zelf even op het forum opzoeken

Mvg,
Excuseer maar wat betekent nPVR ??
Reputatie 2
Badge +1
Gaat vermoedelijk om opnames op nPVR?

Reageer