OPNEMEN VAN TWEE PROGRAMMAS

  • 31 October 2011
  • 16 reacties
  • 1427 Bekeken

Badge
Sinds vorige week kan ik geen twee programma's op decoder plaatsen,vroeger kon ik twee programma's op decoder zetten,nu is dat een op decoder en een op server.

Hoe komt dat nu???

16 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Toch geen samenvallende (overlappende) programmat's, want dan gaat er altijd één naar de server (als het van een van de toegelaten zenders is). anders heb je een conflict (tenzij die programma's achter mekaar volgen op dezelfde zender, dan volgen die naadloos anchter mekaar.
Badge
voorbeeld als ik op kanaal een om 20 uur journaal opneem gaat de opname naar decoder.

als ik op kanaal vt4 om 20 uur iets opneem gaat het naar de server 30 dagen.

Vroeger kon ik dit wel twee programma's opnemen op decoder en zelfde tijdstip
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nu al 2,5 jaar Belgacom TV en ik heb dat nooit geweten. Ik denk dat het ook erg onwaarschijnlijk is wat je zegt. Op de harde schijf van één decoder kan je maar een programma tegelijk opnemen. Met 2 decoders kan het wél natuurlijk, maar dan spreek je ook over 2 harde schijven.
Badge
en toch is het zo,het is toch normaal als je iets programmeert dat je dat toch kan behouden bv. een film.Het is geleden van vorige week dat ik twee programmas op hetzelfde tijdstip heb opgenomen.en op decoder

Ik heb belgacom tv van in het begin,ik was nl. tester
Ik heb ook bgc tv al jaren maar twee programma's opnemen die elkaar in tijd overlappen heb ik nog nooit kunnen uitvoeren op één en dezelfde decoder zijn harddisk, zelf al heb ik een 30/6 profiel. Ik heb mij trouwens al dikwijls afgevraagd waarom dit eigenlijk niet kan.
Badge
Eva zal het moeten oplossen zeker
ik kan me enkel aansluiten bij ricky & sinjoor71, dat is volgens mij nooit mogelijk geweest.

mvg
Badge
en toch is het zo
Reputatie 7
Badge +1
Tja, laat het ons en de hele community weten, wij zouden daar ook wel pap van lusten...KnipogenTong uitsteken

Met de nieuwe compressie van de streams zouden 3 HD-streams (1 kijken + 2 opnemen) vlot moeten kunnen; nu nog de decoders...
Het is wel verwarrend als je de legende leest van de webchec, naast rode bol staat :
"...... en tot 2 programma's tegelijkertijd op te nemen"
maar er staat niet bij PVR en ook niet nPVR !




























Mogelijkheden TV 1e tv 2de tv * 3de tv *
Kijken Opnemen Kijken Opnemen Kijken Opnemen
3 tv's HD HD SD HD HD

























Legende:
Mogelijk om een programma te bekijken en tot 2 programma's tegelijkertijd op te nemen (niet mogelijk voor serieopnames)

Reputatie 7
Badge +1
Ricy: Er staat wél "niet mogelijk voor serieopnames"......normaal is dat dan nPVR. Bovendien is dat een "understatement", je kunt immers 3 en 4 programma's tegelijk opnemen met nPVR vermits de decoder hier niks mee temaken heeft, maar er enkel op de server in een soort "my space" van je lijn markeringen worden gezet met een beperkte beschikbaarheid van 30 dagen. Die 30 d zijn soms met een korreltje zout te nemen. Ik heb er al kunnen bekijken met maar 1 dag, en andere met nog 5 dagen niet meer (tijdelijk onbeschikbaar bleek toen "definitief" onbeschikbaar te zijn....). Maar dat was nog toen er nog heel wat problemen waren met nPVR. Tegenwoordig werkt dat allemaal toch veel beter vind ik. Nog een prettige feestdag.Lachen
Sinjoor, Inderdaad dat klopt natuurlijk wat je zegt maar gaat iedereen dit wel goed interpreteren! En twee tergelijk opnemen geeft zo precies de indruk dat je max maar twee npvr opnames kunt doen en ik veronderstel dat dit aantal onbeperkt is, of is dit niet zo?.

Nog een aangename feestag voor u ook en ik ga nu een wandelingsken gaan doen terwijl het zonneke nog schijnt.
eerst zien dan geloven :p

Eva heeft hier ooit eens gepost dat u in een tijdspanne van 30 dagen 90uur aan nPVR opnames kan bewaren.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad Xenne, ik herinner mij dat ook. Da's zo'n 3 uur per dag. Als je dat heel veel gebruikt ben je misschien toch ergens aan je limiet niet ? Krijg je dan een verwittiging ? of merk je dan doodleuk dat je ze niet meer kunt afspelen ? Er zijn trouwens dagen dat ik daar een stuk overga...of verklaart dat de problemen die je soms hebt bij het afspelen ervan ? Belgacom zou hier best eens wat meer duidelijkheid over kunnen scheppen ! of is dat 'flou artitique" ?

grtjes Sinjoor Knipogen
ik heb nog niet veel gemerkt van die beperking sinjoor71, en best dat we geen slapende honden wakker maken me dunkt Afgesloten

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Jaja, xenne, dan houden we het maar bij "flou artistique" hé......Knipogen

Reageer