opnemen tv


als ik een programma programmeer om op te nemen loopt er iets mis

het programeren zelf lukt vanzelf, het probleem is echter dat het programma zelf niet opneemt, ook verschijnt het programma niet onder de rubriek geplande opnames


10 reacties

gisteren 25juni2012 2maal technische dienst geraadpleegd om 18uur15 en 19uur15,2verschillende mensen,beiden zouden terug bellen binnen de 20minuten,geen antwoord,probleem niet opgelost,ben 77jaar en altijd klant bij belgacom geweest.
Het beste dat je kan doen is eens je decoder een factory reset geven dit kan nooit kwaad en dan zien of het wel lukt met opnemen.

op ricys' blog vind je hoe je dit doet : door te surfen naar => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

maar ik zal hieronder het gedeelt van zijn blog kopieren:










Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ Lukt ook door direct bij stap 2 te beginnen
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.

Groetjes,

Elsa

Reputatie 7
Badge +1
Decoder V4:


Decoder V3:


Beste Nele,


het best kan je inderdaad even je decoder herstarten of eventueel reset doen zoals Elsa aangeeft.

Nadien zou je eens nieuwe opname moeten doen en dan zou deze in ieder geval moet bij de opnames komen, ofwel bij de geplande opnames.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 3
Badge +1
Weet er iemand soms hoeveel uur je in totaal kan opnemen op je digibox?


Groetjes,

Koen.
digibox? dan ben je klant bij telenet?

of bedoel je decoder?

hangt er vanaf welk type je hebt... en of je in sd of hd opneemt

heb me er nooit mee bezig gehouden om het uit te rekenen, maar ricy precies wel.... want op zijn blog staat het volgende :

met V4 decooder , in SD 180u en in HD 90u
















mvg
Reputatie 3
Badge +1
Oei, decoder dan... Ik dacht dat het ook bij Belgacom zo noemde maar goed; sorry voor de verwarring.


Mijn decoder ziet er ongeveer zo uit: http://community.belgacom.be/files/e034155984/081103_BelgacomSTB2_par.jpg Dat is een V3, toch?


mvg
da's een v3 ja (staat onderaan toestel aangegeven)

aangezien deze maar een harde schijf heeft van 160GB zal je de waarden moeten delen door twee, want de V4 heeft schijfcapaciteit van 320GB

mvg
Hallo xenne,

ik zie dat je op mijn blog gaan kijken bent i.v.m. het aantal mogelijke opname-uren die mogelijk zijn op de BGC Decoders.

Nu waren deze waarden nog niet aangepast aan de SD en HD streams van ongeveer 3Mbps en 6,5 Mbps.

Daarom heb ik deze direct aangepast op mijn blog.






DEC VersieTYPESD/HDHDDPVR
(SD)
PVR
(HD)
CPU:
DRAM:
Flash:
NAND:
V4-HD CiscoISB 6030HD320 GB~237 u~109 u

Dus voor de V3 decoder is dit de helft van het aantal uren.

Aan alle forumleden wens ik nog veel forum plezier en hou jullie goed.

Mvg,
ok Ricy, bedankt voor de interventie

mvg

Reageer