Opnemen op harde schijf

  • 9 August 2011
  • 52 reacties
  • 3644 Bekeken

Ik ga naar "TV guide", selecteer een programma en druk op "opnemen". Dan "met marge".
Dan krijg ik "bevestiging, uw opname is gepland, wilt u de opties aanpassen, ja of nee.


Nu ik dacht eerder dat ik deze optie ging krijgen:

Er volgt een bevestiging van uw programmering. Nu zijn er 2 mogelijkheden:

  • Het programma wordt opgenomen en de opname blijft onbeperkt beschikbaar, voor zover de harde schijf niet volledig vol staat.
  • De opname blijft gedurende 30 dagen beschikbaar. Dit wordt duidelijk weergegeven op het moment van de programmering. U kunt deze beschikbare termijn zelf aanpassen (zie verder).
Aangezien ik dit dus niet krijg (is dit normaal?) duw ik op opties en dan bij "verwijderen" selecteer ik "indien schijf vol".

Nu wanneer mijn opnamens beginnen zie ik telkesn staan, nog 30 dagen. Dus ik neem nog altijd niet op de harde schijf op. Wat doe ik verkeerd, hoe kan ik maken dat de programmas direct op de harde schijf opgenomen worden?


Alvast bedankt


52 reacties

beste https://../people/949bcc573f

surf eens naar http://192.168.1.1

en kijk eens wat je daar bij downstream/upstream ziet staat

heb je ondertussen al een V4 decoder bekomen, en zo ja- werd die V3 uit het systeem gehaald? want dat kan ook jouw opnamemogelijkheden beperken

mvg
Xenne


















Downstream line rate 9021 kbps Firmware 0x1214051b
Upstream line rate 509 kbps

Ik heb ook al een V4 decoder en heb gisteren dan gebeld naar belgacom dat ze mijn oude decoder uit het systeem mochten halen. Heb daarvoor mijn Mac nummer gegeven en na een paar minuten aan de telefoon was dat inorde, dus ik denk toch dat hij uit het systeem is gehaald, anders kan ik hier nogmaals voor bellen ter bevestiging?

Hoe kan ik dit probleem oplossen ( en welke stap om op harde schijf te kunnen opnemen mis ik juist?)


Mvg

proficiat met uw V4 decoder

maar je staat blijkbaar nog op een repair profiel (9/0.5)

kijken of de binnenbekabeling in orde is en of alles is aangesloten is volgens de regels van de kunst....?
anders moet je weer bellen, dit keer naar de 0800 22 700
er was toch een technieker geweest voor plaatsing NTP? heeft die jouw lijn verder niet bekeken?

normaal kan je op dit profiel ook geen HD bekijken?

mvg
Met de oude decoder had ik ook een 9/0.5 profiel, en dit was dus nadat de technieker was langsgeweest.

(Nu heb ik gewoon de oude decoder losgekoppeld en de nieuwe decoder op dezelfde manier aangekoppeld.)

Maar aangezien ik het met de oude ook al had was het probleem al voordien, ik denkt dat de binnenbekabeling inorde is maarja ?

Best eens bellen naar 0800 22 700 dan ?

In feite zou je (indien mogelijk natuurlijk) de modem met decoder direct aan de intro (NTP-2007) moeten kunnen hangen en dan bellen en vragen of ze op een hoger profiel kunnen zetten zo zou je 100% zeker zijn dat de binnenhuis installatie geen roet in het eten strooit.
Ik weet het dit is niet altijd simpel !
ja amadeus 13691, dit ligt niet aan de decoder....

je ntp is aangesloten op het eerste punt waar de BGC kabel binnen komt? geen aftakkingen?

bel anders eens ja... wel opletten dat als fout toch in jouw bekabeling zou zitten ze technische interventie zullen aanreken


mvg
Dat klinkt idd al wat minder simpel.

Maar ik wou bellen naar de technische dienst maar mijn nummer wordt niet herkend dus kan ik de technische niet berijken. Heb dan naar 080022800 gebeld en daar hebben ze (nu pas) mijn nummer laten "doorstromen". Binnen een uur ofzo zou dit inorde moeten zijn en wordt ik teruggebeld. Nu ik denk wel niet dat het probleem daar aan ligt maar dan kan ik tenminste de technische dienst bereiken.

Kan iemand mij wel eens vertellen als ik een optiecherm mis waardoor ik niet op harde schijf kan opnemen of heb ik alle optie schermen maar loopt er toch gewoon nog iets fout?


@ xenne: je ntp is aangesloten op het eerste punt waar de BGC kabel binnen komt? geen aftakkingen? Ik heb eerlijk gezegd hier niet zoveel verstand van, kan u dit iets simpelder verwoorden?
Pas op xenne niet altijd sluit de bgc technieker de intro ntp-2007 aan waar de bgc kabel binnen komt bij mij heeft hij de bgc binnenkomende kabel direct doorverbonden met de binnenhuis VVT kabel en de intro ntp-2007 in de living gezet zonder dar ik hem daarom gevraagd heb want zijn vraag was waar staat je telefoon nu (dit was de living) en zijn tweede vraag is dit alles wat je hebt juist die telefoon, waarop ik ja geantwoord heb en dan heeeft hij die installatie zo uitgevoerd.
xenne bedoelt dit bakje hier => http://users.belgacom.net/rrd/BgcNTP-2007-doos.jpg
beste

voorlopig zou ik dat niet kunnen opnemen op harde schijf negeren, dit komt wellicht omdat je op repair staat

de koperlijn van belgacom komt binnen in je huis - > daar heeft de technieker de nieuwe stekker (=NTP 2007) geplaatst

lopen er van dat punt nog kabels naar andere telefoonprisen? of heb je enkel op dit punt een telefoonstopcontact?

mvg
Beste

De technieker heeft de oude telefoonstekker vervangen door de NTP-2007. (dit in mijn living)

Voor zover ik weet (nieuw appartement, zal nog eens rondkijken) heb ik geen andere telefoonstekkers ofzo?


En u zegt mij negeren, wanneer zal ik dan niet meer op repair staan?
ja ricy, is misschien klantvriendelijk gedaan en ook het simpelste om uit te voeren, maar volgens mij zou die theoretisch moeten staan waar de koperlijn binnenkomt. maar ik kan verkeerd zijn, en als zelfs belgacom het niet doet ;)

mvg
Ik heb dus geen andere telefoonstekkers.
Wat stelt die repair juist voor, en hoe zie ik wnr ik hier niet meer op zit?

(Vind het gewoon vreemd dat het enige wat niet gaat de harde schijf is terwijl de rest wel werkt )

edit: Ok heb wat opgezocht over repair profile, ligt dus ergens aan een fout, misschien binnenbekabeling. De aansluitingen van modem en decoder heb ik volgens de handleiding gedaan en daar kan niet veel fout lopen toch? Ik zou niet zo goed weten waar het te zoeken. In de kelder van mijn appartement hangt er een belgacom bak, maar met mijn weinige ervaring zal ik niet zien wat er al dan niet fout is.
als je verder geen binnenbekabeling hebt dan zal de fout hoogst waarschijnlijk bij belgacom zitten

je werd op repair gezet omdat er problemen zijn met je lijn, je snelheid is nu beperkt tot 9/0.5 - normaal kan je geen hd zenders bekijken. dat je niet kan opnemen op harde schijf kan er ook mee te maken hebben gezien gebrek aan bandbreedte

van de moment dat de problemen opgelost zijn met je lijn, zal je 't profiel zien veranderen naar bv 16,5/2 20/2 of 30/6, je zal dan meer bandbreedte hebben en ook sneller kunnen surfen, meer mogelijkheden wat tv betreft (hd zenders bekijken) etc

mvg
Wel nog even melden dat ik geen vdsl heb maar adsl. Ik kan dus zowizo geen HD kijken.

En ik wist niet dat harde schijf in verband stond met bandbreedte.
Ja inderdaad xenne als er nu een serieus probleem zou optreden bij mij dan moet ik eigenlijk gans het boeltje eerst aansluiten direct op de binnenkomende kabel om zeker te zijn dat mijn binnehuis kabel (vvt) niet de oorzaak is !
Alhoewel wat kan er veel misgaan met een VVT kabel, niet veel denk ik toch, maar BGC zou wel de fout op mijn binnenbekabeling kunnen steken maar ja dat zien we dan wel als het zo ver moest komen hé.

Nu ik er aan denk, in feite zoals amadeus hierboven, die zit in een appartement en in een appartement komt de BGC kabel toch ergens in een technisch lokaal binnen, dan zet bgc de ntp 2007 toch blijkbaar ook niet voor elk appartement in de technische ruimte maar wel in het appartement zelf blijkbaar !
https://../people/949bcc573f

nog op adsl?


negeer dan maar alles wat hierboven staat aub

jouw lijn zal dan wel oké zijn, nu nog enkel zorgen dat je kan opnemen op de harde schijf

mvg

Ja inderdaad als je opneemt heb je 1 stream vandoen bij HD is dit ongeveer een bandbreedte van 9Mps bij SD opname ongeveer 3Mbps Maar als je terzelfde tijd kijkt heb je nog eens hetzelfde vandoen.

Als je echter via nPVR opneemt (dus niet op harde schijf) maar wel op de server van bgc (30 dagen beschikbaar) dan heb geen stream (geen bandbreedte wordt ingenomen) nodig.
Ik hoop dus dat het niet ligt aan het feit dat ik adsl heb. Ik had mij hiervoor geinformeerd voor ik dit packet kocht en volgens de belgacom medewerker was het engiste wat ik niet ging kunnen doen in HD kijken. De rest ging geen verschil zijn met een vdsl lijn, dus ook op harde schijf opnemen...
Ok, mijn lijn is dus ok :)
dus best gewoon even bellen naar technische dienst (wanneer mijn nummer inorde is) zodat ik mijn probleem kan uitleggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Kan er mij toch nog even iemand melden waar het nu juist misloopt, heb ik een optiescherm niet op mijn tv waardoor ik de optie harde schijf niet kan selecteren of ligt het probleem ergens anders aan?
Heb je de decoder al eens een korte duur zonder spanning gezet en dan terug aanzetten om de boel eens te resetten mss helpt dit.

PS: het duurt dan ongeveer 3 minuten voor je beeld hebt en van kanaal kan zappen en dan nog een 13 tal minuten vooraleer je met de afstandsbediening terug alles kunt doen.
Had ik al eens gedaan maar ga dit nog eens doen. Maar vandaar mijn vraag, welk scherm moet ik krijgen?
Zoals ik bovenaan in mijn 1ste vraag vermelde dacht ik dat ik deze opties ging krijgen


-Het programma wordt opgenomen en de opname blijft onbeperkt beschikbaar, voor zover de harde schijf niet volledig vol staat.

-De opname blijft gedurende 30 dagen beschikbaar. Dit wordt duidelijk weergegeven op het moment van de programmering. U kunt deze beschikbare termijn zelf aanpassen (zie verder).


Moet ik dit ook werkelijk kunnen selecteren? Dus mijn vraag is hoe neem je normaal gemakkelijk op de harde schijf iets op?
Ik ga normaal naar de programma gids en daar ga ik naar het programma dat ik wil opnemen en na ok drukken krijg je de vraag marges aanpassen ? als je ok drukt werkt je met marges.
Het kan zijn als je schijf al vol is dat het natuurlijk dan niet lukt!
Als je toch al een reset geprobeerd hebt kan je evengoed eens een factory reset proberen

zie hier hoe => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Heb heropgestart

Ik ga naar "TV guide", selecteer een programma en druk op "opnemen". Dan "met marge". Dan krijg ik "bevestiging, uw opname is gepland EN ZAL 30 DAGEN BESCHIKBAAR ZIJN, wilt u de opties aanpassen, ja of nee".

Is dit hetzelfde als bij u ricy ? (wat krijgt u van scherm na die marges in te stellen)

(en als ik dan zeg opties aanpassen en alleen maar verwijderen indien schijf vol, luk dit nog altijd niet )


Mijn schijf is 100% vrij.

Reageer