Beantwoord

Opnemen onmogelijk


Waarom kan ik vandaag 5-5-2016 het programma 'Ik vertrek' op vrijdag 6-5-2016 op NPO 1 om 21u35 niet opnemen? Ook serie opnemen is niet mogelijk. Waarom?
icon

Beste antwoord door Elsa 5 May 2016, 21:34

Bekijk origineel

22 reacties

Te lang in de zon gezeten zeker :-)))
Dan heb je het wel verkeerd voor hoor want speelt wel een rol bij sommige problemen met nPVR opnamen, maar ja jij doet nog altijd wat je niet laten kunt.
Heb zelf al bij verschillenden op die manier problemen met opnames kunnen in orde brengen door deze procedure te volgen nadat een reset van decoder alleen het niet oploste, maar je moet mij niet geloven als je alleen maar in je eigen gelooft hé :-)))
Enfin ik heb deze procedure ook niet voor u alleen hier gezet, en wie wilt proberen kan het eventueel en anders lekker niet :-)
Via de app kan ik soms ook de opname programmeren als het niet direct lukt via de decoder, maar jij doet daar nogmaals je goesting mee, er is voor iedereen wat wils 😉
Maar Willy toch, waarom maak je u in godsnaam nu zo druk om, ik heb hier wel geprobeerd om de topic starter te helpen met zijn probleem, door hem uit te leggen hoe het bij mij wel al gelukt is bij dergelijke problemen en dat is alles, als jij dat allemaal in het belachelijke wilt trekken mij goed hoor en geen probleem, maar je zo druk maken dat is toch voor niks nodig,
Het is tenslotte aan Proximus om u problemen op te lossen, als het blijkbaar bij u allaemaal in het honderd loopt, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ervaring niet mag mededelen en mag zeggen hoe er bij mij (en ook bij anderen via hun respons) wel bepaalde problemen opgelost geraakt zijn toch !
En na deze procedure van herstarten kan het zelf nog nodig zijn om nog een factory reset van de decoder te doen om het toch nog in orde tekrijgen, maar staat allemaal uitgelegd in deze link hierboven, van het bgctv skynet blog.
BTW : Die procedure met wel bepaalde volgorde van het heropstarten van modem plc/bridge en decoder staat wel op de officiele Proximus site, ben ze zelf al ergens tegengekomen, maar ja je zeal me waarschijnlijk weeral niet geloven!
In ieder geval geniet nog van een rustige avond verder.
gr, Elsa


Bij problemen raden wij u aan om de stroom te onderbreken.
Wenst u toch ‘s nachts of als u niet thuis bent de stroom van de modem en de
decoder te onderbreken? Denk er dan aan om ’s morgens of bij uw thuiskomst
de toestellen weer op te starten in deze volgorde: eerst de modem, daarna de
adapter (indien aanwezig) en daarna de decoder.
Als u de decoder heropstart, zult u na 2 tot 5 minuten (afhankelijk van het type
van de decoder) tv kunnen kijken en navigeren door de menu’s.
@WAVARI,
Laat eens weten hoe het bij u uiteindelijk afgelopen is, want na dit dwaalspoor hier, was het uiteindelijk toch de bedoeling om je te proberen te helpen in de mate van onze mogelijkheden.
staat hier goed beschreven voor v5 en v5 mini enz... => surf naar => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
ook de algemene procedure waar ook van factory reset gesproken wordt als heropstarten niet afdoende lijkt :
=> http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen
Bedankt voor de feedback Wavari,
Inderdaad in de tijd van de analoge tv moesten we al die trucen niet uit onze mouw schudden 🙂
Maar mss als je het nog voor hebt ook eens proberen als het ook lukt met alleen de decoder even 5seconden zonder spanning te zetten omdat dit maar enkele minuten duurt, natuurlijk zoals reeds gezegd voor sommige problemen met VOD en nPVR opnames is het soms ook nodig van gans die reset van alle toestellen te doorlopen, ik heb het zelf al eens in orde gekregen bij mijn gebuur door alleen de bbox te herstarten (hangt natuurlijk van het soort probleem af), maar meestal ook alleen de decoder herstarten is reeds voldoende.
Hopelijk kan Proximus ons ooit eens een betrouwbaar systeem leveren zodat het doorlopen van gans dit reset gedoe voor goed en definitief achter de rug is.
Hoop en geduld is toch een mooie deugd in de digitale Proximus wereld hé 😉
Reputatie 4
Badge +2
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/geen-internet-of-tv-herstart-uw-toestellen.html
Bedankt Contron voor de link,
Inderdaad daar staat het ook, en ik weet uit eigen ervaring dat het in bepaalde gevallen een rol kan spelen dat je de volgorde respecteert, maar het is ook evident dat je niet alle problemen met deze herstartprocedure kunt oplossen en zelf straffer nog, als voor een identiek zelfde probleem, het voor de ene helpt kan het voor een ander niet helpen, daarom bestaat er nog een technische helpdesk ;-)
Zeker bij het probleem van afspelen van VOD kan deze volledige procedure van heropstarten van alle toestellen zeker belang hebben,
maar het is altijd best eerst te proberen door de decoder alleen te heropstarten (duurt maar een paar minuten) en als dit niet lukt de ganse procedure te volgen en indien het dan toch ook nog niet lukt (zelf na ook nog een factory reset van de decoder te doen), één adres 0800 22 800.
Reputatie 7
Badge +3
Ik had gisteren ook dat zelfde probleem. Ik kon "één tegen honderd" en nog een paar andere programma's niet opnemen. Dus heb ik een restore (factory reset) gedaan en toen stonden de series er toch ineens bij.
Ik weet niet hoe je een FR doet op een mini, maar op een V5 met HD zet je de stroom af, je wacht 15 seconden en dan zet je hem terug op, terwijl je de 2 linkse "knoppen" op het frontpaneel ingedrukt houdt, tot je de eerste tekst op de display ziet komen.
Reputatie 3
repeat: ik heb GEEN APP ... RIGHT ?

APP installeren op windows laptop of pc bijvoorbeeld en je hebt er direct één, simpel toch!
@Elsa
Achtereenvolgens voor de zoveelste keer V5 mini decoder, wifi-bridge en bbox3 zonder stroom gezet.
Na een minuutje bbox3 stroom gegeven. Zodra DSL constant brandt, de wifi-bridge onder stroom gezet.
Daarna v5 mini decoder, met een pinnetje achteraan reset ingedrukt tot dat het tv- scherm toont dat programma's geladen worden.
Na enkele minuten PVR op de afstandsbediening ingedrukt. En wat staat daar in de planning: ...vanavond ' ik vertrek' op NPO1. Wat gisteren niet ging, staat er toch!
Ach hoe eenvoudig was het leven toen er nog een tv-antenne op het dak stond die je enkel in de goede richting moest draaien om zonder al die led- lichtjes probleemloos tv te kijken...
Reputatie 7
Badge +3
Elsa, dat zonder spanning zetten, hielp bij mij niet. Ik moest echt een restore/factory reset doen, waarbij je op de display zag dat de software gedownload werd (telde van 1 tot 99), dan de download gecheckt en dan geschreven. Telkens ging hij tellen van 1 tot 99. En toen stonden al die programma's die ik eerst niet kon opnemen, er plots wel vanzelf op, zoals Wavari ook voor had.
FWIW ....

De onmogelijkheid tot opnemen die de klant ziet is hier nu schering en inslag ... schijnbaar is de planning wel zichtbaar bij proximus maar niet bij de klant, die schiet daar dus niets mee op omdat 9/10 de opname niet gebeurt ... om één of andere mysterieuze reden is de planning van serie-opnames altijd met 1 week verschoven ttz programmeert men een serie op maandag dan verschijnt die maar in de planning op de volgende maandag ? geen idee of dit altijd zo is ...
Bij de helpdesk kom je verder niets aan de weet, behalve dat ze het probleem kennen en er aan "werken" .. Wel vreemd dat het hier gedurende 2 weken vrijwel vlekkeloos verliep ? .. een memory leak/overflow in de decoder ?
Bij werkt dat toch nog altijd goed dus hoe dat mogelijk is dat er dan bij anderen zoveel probleem is met die opnames blijft voor mij ook nog altijd een groot raadsel en ik neem nochtans genoeg op, zelf opnemen louter om te testen, voor alle duidelijkheid het gaat bij mij wel om een v5c, hier in geburen hebben ze ook geen klagen blijkbaar, begrijpe wie begrijpen kan, ik hoop maar eens ze de nieuwe software op mijn decoder gaan zetten ik dan geen problemen ga krijgen :-)))
Ik heb een factory reset gedaan en er verandert just niks

... Ik kan nauwelijks geloven dat dit soort problemen niet algemeen is tenzij er effectief echte harware verschillen zijn in de chips die ze in die V5 decoders gestoken hebben .. verschillende versies, verschillende electronica .. en een hoop klanten hebben waarschijnlijk zelfs geen weet van al die problemen omdat ze het gewoon niet zien/beseffen dus hebben ze ook "geen klachten" ...

Proximus TV wordt een full time bezigheidstherapie ...
Komaan Reguluus , 't is niet van ik heb problemen dus iedereen moet problemen hebben, ik zweer het en ik niet alleen trouwens , net zoals mij mijn gebuur bijvoorbeeld heeft totaal geen problemen en als er iemand is die opnames doet dan weet ik het niet meer en daarbij nog een meneertje precies, dus moest hij problemen hebben dan zou hij zeker van zijn oren maken van het kan niet meer, en ik doe als test ook alle mogelijke opnames juist om te testen omdat er hier komen klagen wil ik dit uittesten, dus een kieken is geen mus ........
Maar daarmee heb ik ook nooit beweerd dat er niemand problemen heeft en trouwens wat zou ik daar in godsnaam mee winnen om te liegen, ik krijg geen zwijggeld van Proximus .
Opnemen 'Ik vertrek' op NPO1 onmogelijk met decoder V5 mini. Softwareversie NTE-mini-6110116
@ WAVARI, heb je al de decoder gereboot door de netspanning 5 seconden te onderbreken (schakelaar achteraan of via netstekker)
Idem ditto hier .. plots neemt de boel niets meer op ... "Buren" van 17u30 wordt niet opgenomen en er is totaal geen mogelijkheid om nog iets te programmeren, geen series of geen individuele afleveringen of opnames .. knudde ! .. en ja, ik heb de V5 en de V3 als 5x gereboot ... Ik wordt stilaan héééél nerveus van dit soort dilletantisch gepruts ! per slot van rekening hoest ik jaarlijk € 840 op voor dit circus !
wat steek je eigenlijk met je decoder allemaal uit LOL
hier ondervind ik nochtans geen probleem, heb geprobeerd om op te nemen en het lukt allemaal, anders programmeren via de app tot het terug werkt via de decoder.
Natuurlijk moet je wel resetten van decoder en bbox in de goede volgorde doen om 100% zeker te zijn dat je opnames eventueel weer via de decoder normaal verlopen.
Toch nog eens de algemene procedure opgeven:
Je kan best eens het volgende proberen:
1. Zet al je toestellen uit, trek de stekker uit van decoder(s), BBOX, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten of tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.(als je meerdere decoders hebt best één per één tot die volledig opgestart is)
Normaal zou je dan je opnames terug moeten kunnen uitvoeren.
Mocht dit niet lukken kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
Ni te veel zeveren he ... Om te beginnen ontgaat mij het nut van het resetten van de bbox volledig om de eenvoudige reden dat deze enkel de internet connectiviteit garandeert en mijn internet werkt zonder problemen dus dat is koffiedik kijken of het stuk hagedis in de heksenstoverij !! misschien moet ik ook wel de stoep open gooien en de kabel inspecteren ..
.. en ik heb geen "app" .. ik zou niet weten waarom ik dat nodig heb om een stomme decoder van een TV te programmeren wat normaal via een primitieve afstandsbediening zou moeten werken, dit is allemaal flashy prutserij die geen zoden aan de dijk zet ... het werkt niet, sta er bij en kijk er naar !
Weet ge .. de hier algemeen heersende "hoera" stemming met "het zal hier wel loslopen als ge maar genoeg toestellen af en aan zet en genoeg kabels in en uit trekt" begint mij danig op de zenuwen te werken ... kansloze prutserij, niets anders.

Hier is er nog eentje waar je op kunt dansen ..

Nog een bewijs dat eea grondig FUBAR is maar 'k zal nog wat meer kabels gaan uittrekken ..

Op de V3b is het onmogelijk om in nPVR te programmeren en nu gij terug ? .. Als men een dummy programma programmeert om op te nemen in PVR en dan daarna een gelijklopend/overlappend proramma dat dan normaal naar nPVR gaat dan wordt dat overlappende programma propertjes OOK OP PVR geprogrammeerd.
Leuk gevolg : als men dan kiest voor "conflicten" dan loopt de boel grondig vast en na 5 minuten zegt hij " geen conflicten " haha .. geen idee hoe dat ding 2 programmas tegelijk gaat opnemen in PVR !!

het ganse circus doet mij denken aan de oude sarcastische mop over de Microsft ingenieurs en wat die deden als hun auto defect was ... ze sloten alle vensters en ze trachten opnieuw te starten .. ergo, een oplossing voor wie van toeten noch blazen weet ...

.. en BTW die procedure/link waar ge naar verwijst staat niet eens op een officiele PX web site maar op een blog, dus vraag ik mij af wie dat soor techniciteit uit z'n duim heeft gezogen en op basis van wat (koffiedik?) .. hoog tijd dat men daar eens officieel schoon schip maakt en/of een de procedure institutionaliseert !

repeat: ik heb GEEN APP ... RIGHT ?

Reageer