opnemen met belgacom tv

  • 16 May 2012
  • 5 reacties
  • 392 Bekeken

Hallo,


Is het mogelijk om 2 verschillende programma's op verschillende kanalen tegelijkertijd op te nemen?

5 reacties

Het is mogelijk om 2 verschillende kanaalprogramma's op te nemen maar de eerste zal op je harde schijf van je decoder opgenomen worden (PVR) en der tweede zal op de servers van Belgacom bewaard blijven gedurende 30 dagen (nPVR), zodat je dertig dagen tijd hebt om deze te bekijken, na 30 dagen is dit niet meer mogelijk.

groetjes,

Elsa

PS: nPVR biedt de moglijkheid om meerdere programma's op te nemen zelfs al overlappen deze in tijd.
Reputatie 7
Badge +1
Al wat je via de online-TV-gids programmeert gaat automatisch in nPVR op de server (enkel van toegelaten zenders, in principe alleen belgische). Je kunt zo dus opnames op de harde schijf (PVR) vermijden om ruimte te sparen. V3 en V3b decoders hebben maar 160GB capaciteit, maar dat is toch voldoende als je véél op de server opneemt. Ik heb toch altijd nog tussen 60 en 80% over op mijn V3.
Reputatie 7
Badge +3
@Sinjoor72

Klopt niet. Programma's van Belgische zenders worden niet automatisch in nPVR geplaatst. Ik neem er veel op en die staan allemaal in PVR, tenzij ze gelijktijdig met een andere opname gepland worden. Ik heb "de klas van Frieda" op Eén praktisch elke dag in PVR opgenomen.

Als je via je PC opnames programmeerd, dan zullen die Belgische uitzendingen wel in nPVR komen te staan. Misschien dat je dat bedoelde ?
Als ik iets via tv gids programmeer en er iets al iets op dat uur geprogrammeerd dan krijg ik een conflict melding die zegt dat ik geen 2 programma's op het zelfde tijdstip kan opnemen?
Reputatie 7
Badge +1
Elma, ik begon mijn uitleg met "Al wat je via de online-TV-gids programmeert gaat automatisch in nPVR". Dus al wat je programmeert vanop je PC/laptop/tablet/smartphone.
Als het op je decoder doet, gaat het eerstgeprogrammeerde altijd op de server (PVR), de volgende die hiermee een conflict gegeven (gedeeltelijk samenvallen met het eerste programma incl. de voortijd van 5min en de nà tijd van 20min) gaan dan op de server in nPVR (toegestane zenders). Het is dus altijd best een programma van een buitenlandse zender als eerste te programmeren.
Maar de online-TV-gids is zo handig, dat ik hem constant gebruik. Je kunt altijd een week vooruit programmeren, zodat je elke dag maar één dag dient te doen (een week verder). Alleen series gaan bij mij nog op de harde schijf, omdat dat handig is. Online geprogrammeerde opnames kunnen daar dan toch geen conflicten meer mee geven.

Reageer