opnemen en kijken

  • 30 March 2011
  • 7 reacties
  • 1527 Bekeken

is het mogelijk om bvb naar familie op vtm te kijken via belgacomtv,en via tvvlaanderen thuis op te nemen .

want die moet je toch allebei bekijken via AV kanaal.

we zijn namelijk nog altijd in het bezit van een sateliet en overwegen om ook tv vlaanderen aan te schaffen

vroeger met analoge telenet was dat geen probleem maar nu met digitale weet ik het niet of het mogelijk is

7 reacties

Ik snap je vraag niet. Je gebruikt toch je satellietontvanger voor opname van tvvlaanderen.
Badge
Ik denk dat ze nog niet tv vlaanderen hebben.
Reputatie 7
Badge +1
Ik begrijp de vraag ook niet echt. Waarvoor hebben jullie dan die sateliet ? voor DVB-T/C kanalen denk ik.

Maar als je al Belgacom TV hebt, kan je toch altijd kijken en opnemen (op harde schijf of op het netwerk) van een andere zender met de decoder ?

Badge
Ja maar zou het misschien niet zo zijn dat ze nog geen belgacom hebben en dat hij dit daarom vraagt dat het mogelijk is bij belgacom?Ik weet het vraag is nogal moeilijk gesteld maar als je even goed redeneerd begin je ze wel te verstaan.
we hebben bgctv maar inderdaad nog geen tv vlaanderen alleen de satelietschotel hebben we van vroeger

daarom mijn vraag als we een decoder van tv vlaanderen kopen en we sluiten die aan op de zelfde tv als waar we bgctv op kijken kunnen we dan een programma opnemen van bvb tv vlaanderen en ondertussen naar bgctv kijken
Badge
Zo aangelegd ben ik nu ook weer niet waar ik veronderstel ven wel maar om zeker te zijn kan je misschien best eens een prive bericht naar Eva sturen met die vraag dan weet je het 100% zeker zezal je misschien beter kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +1
Ja dat kan denk ik want TV-Vlaanderen heeft ook een "Complete set voor hdtv met recorder" . Maar dat moet je dan maar opzoeken op hun website. Opnemen op de decoder van Belgacom kan uiteraard enkel van de BelgacomTV-zenders.

Je moet dan trouwens de TV-Vlaanderen decoder toch met een andere scart of HDMI ingang verbinden als de Belgacom TV decoder. Je moet dan maar enkel switchen tussen de ingangen van je TV als je naar het ene of andere aanbod wilt kijken. Zo moeilijk kan dan niet zijn. Maar de meeste mensen zullen toch voor één provider kiezen denk ik. Dat is dan alsof je zowel BelgacomTV als Telenet digitale TV zou aansluiten...maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen. Je hebt dan altijd wel 2 decoders nodig.

Reageer