Opnemen


Reputatie 2
Badge
Waarom kan ik maar 1 programma opnemen, vroeger waren het er toch 2 op zelfde tijdtip?


Iemand raad aub

50 reacties

Je kan altijd maar 1 programma opnemen op je harde schijf dus in PVR

het tweede dat op het zelfde tijdstip valt zal in nPVR (30 dagen bewaard op server) opgenomen worden
Als je echter het tweede programma ene is van een zender die niet in nPVR kan opgenomen worden dan zal dit inderdaad niet lukken of je moet dan omgekeerd werken (als het eerste wel tot de zenders behoort voor nPVR opname) dan neem je eerst dit op dat niet tot nPVR zenders behoort op harde schijf (PVR) en dan het andere dat tot de nPVR zenders behoort op de server nPVR
zo als altijd vind je meer uitleg hierover op ▬► pvr versus npvr
Reputatie 2
Badge
ok, dit is wat er niet lukt. 1 programma instellen op harde schijf gaat, maar een tweede opnamen via server belgacom gaat niet
Reputatie 7
Badge +6
Twee programma's tegelijkertijd opnemen van niet nPVR zenders gaat inderdaad niet. Als je de volgorde gebruikt die Elsa hierboven geeft, kan je wel een combinatie van de twee programmeren, maar geen serie-opnames dan.


Bijvoorbeeld: je wilt een programma opnemen van SyFy en van Vier tegelijkertijd: eerst dat van SyFy programmeren, dan dat van Vier. Als je bv. op Vier een serie-opname geprogrammeerd hebt en je wilt daarna nog een programma van SyFy, dat tegelijkertijd loopt programmeren krijg je een conflict. Je behoudt dan SyFy en herprogrammeert het programma op Vier voor één keer. Ppff.


En ze dan nog wegkrijgen, hé Elsa.lach
Je kan altijd bij mij komen,dat weet je.lach
Reputatie 2
Badge
oké, dit geprobeerd 1 op harde schijf Familie (VTM) start om 13u40 volgend geprogrammeerd thuis (EEN) start om 13u50 . normaal zou 2 de opname op server moeten zijn. Tijdens de opname waren beide rood dus aan het opnemen, thuis was nergens te vinden.


Wat is er dan eigenlijk mis?
Inderdaad Marleen je weet dat ik bij de gelukkigen behoor en de gewiste bij mij niet terug in de lijst komen en ik heb nochtans al veel moeite gedaan om dit eens te mogen meemaken (hoe raar dit ook klink 😉 maar je weet dat ik alles wil uitproberen.


'k heb al de bbox2 gereset/ge-factory-reset de decoder gereset/ge-factory-reset en ze willen maar niet terug opduiken, is dat geen pech hebben knipoog


De ene is boos dat hij ze niet weg krijgt en de andere omdat hij ze niet terug krijgt, 't is toch allemaal niet eerslijk op de wereld hé duivel



Wat is er dan eigenlijk mis?



Het zijn serie opnames die je doet waarschijnlijk en die kunnen niet in nPVR opgenomen worden dan moet je één van beide per episode opnemen maar niet al serie
Deze die je als serie opneemt komt op harde schijf en de tweede moet als episode opnemen die dan wel als nPVR kan opgenomen worden.
Reputatie 2
Badge
neen geen serieopname enkel deze aflevering voor beide, hij is niet op server opgenomen
Reputatie 7
Badge +6
Ik durf het bijna niet zeggen, maar trek de stekker eens even uit je decoder/zet de knop eens op af en met een beetje geluk staat de andere opname er toch op, als je opnieuw inschakelt. Dat is tenminste mijn ervaring.
Dus je hebt geen serie opnames die geprogrammeerd staan , dus ook van vroeger niet, dan zou ik de decoder eerst eens proberen te rebooten.


door de netstekker effen uit te trekken en probeer het dan nog eens opnieuw.


Lukt het ook niet dan een factory-reset proberen en opnieuw proberen ▬► Factory-Reset Dec
moest he nog niet lukken doe dan maar gans de procedure zoals hier beschreven waar de volgorde van belang is


procedure bij decoder problemen


Als dat dan nog niet lukt ga je toch de technische helpdesk (0800 22 800) moeten raadplegen want echt meer kan je niet zelf doen


Reputatie 2
Badge
ok heb decoder heropgestart en opnames staan er allemaal op, dit wil zeggen elke keer na opname op server heropstarten ofnie
Reputatie 7
Badge +6
Kom kom, het gebeurt niet elke keer hoor. (Enfin, dat hoop ik)frons
Reputatie 2
Badge
hahaha, khou het in de gaten straks nog eens testen, zal het dan wel weten te zeggen of het gaat
't zal wel lukken (tot het niet meer lukt duivel)knipoog
Reputatie 2
Badge
nog een vraagje, kan ik tv overal kijken ?
Reputatie 7
Badge +6
Voorlopig, tot die bug er uit is,kan iedereen TVO kijken. Kijk eens op je MyProximus of die optie (gratis) er bij staat. Je kan die dan activeren.








​Succes en veel kijkplezier, ook met je opnames.
Reputatie 2
Badge
is betalende optie
Reputatie 6
Badge +2
Of die TV Overal inbegrepen is of niet hangt af van het soort pack dat men heeft, als het een Start Pack is dan moet men € 4,95/maand bij betalen, als het een Comfort Pack of Maxi Pack is dan zit TV Overal inbegrepen in het vast internet abonnement.


Natuurlijk op voorwaarde dat men ook Proximus TV heeft.










Tv overal is beschikbaar op het Proximus netwerk

- via WiFi verbinding thuis of

- via de Proximus Fon hotspots

en

via het 3G netwerk van Proximus.

3G via een laptop kan via een Usb stick daarvoor beschikbaar,

een interne 3G modem op je laptop en zelf bepaalde HP types hebben

een slotje voor een Simkaart al aanwezig ( bepaalde 8000 reeksen) .





  • Je hebt Belgacom TV abbo nodig.
  • Je hebt de TV Overal optie nodig. Dit is in sommige packs gratis inbegrepen(Pack Comfort of Maxi besteld na 15/04/2012), en andere gevallen kost het €4.95
  • Je moet een e-services account hebben of aanmaken.
  • maar via http://tvoveral.be met jouw e-services logon + pwd, op een mobile gaat het uiteraard met de Android, iOS of WP8 app.
  • U kan 6 toestellen registreren met hetzelfde login (van de e-Services), maar er kunnen er maar 2 tegelijk tv overal gebruiken.
  • ** Wijziging in de algemene voorwaarden van TV Overal vanaf 30/6/2014
    Vanaf 30/6 is TV Overal nog beschikbaar op iOS 7.0 /Android 4.0 en hoger en kunt u tot 5 smartphones en/of tablets koppelen aan een TV Overal-abonnement. Na 30 dagen kan een toestel verwijderd/vervangen worden: via de TV Overal app: instellingen/parameters/mijn toestellen Na een maand kan je hier een toestel afmelden en heb je weer een plaats vrij voor een ander toestel U kunt uw dienst/pack met deze dienst kosteloos opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen indien u de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt.
    ÷ Op uw smartphone of tablet: Download de TV Overal-applicatie: Google play store Apple store Windows Phone Store TV Overal is momenteel enkel beschikbaar op Android, iOS, Windows Phone en via webapp met Silverlight. Er is geen versie van TV Overal beschikbaar voor gebruik op Surface tablets. Om TV Overal te kunnen gebruiken op een iPad heb je enkel de applicatie zelf nodig (uit de App Store). Het is wel zo dat je minstens iOS7 moet hebben. Silverlight is enkel nodig op een computer omdat dit werkt via de website www.tvoveral.be TVO op Smart TV's Voor TVO streams is Silverlight noodzakelijk, maar Microsoft heeft dit niet beschikbaar gemaakt voor installatie/gebruik op Smart TV's
* Beschikbaarbeid:

  • onbeperkt via een Belgische WiFi.
  • beperkt via mobiel in België: je kan geen films huren uit de 'Op aanvraag'-catalogus van TV Overal, wel live TV kijken (op voorwaarde dat je de geolocatie clausule aanvaardt).
  • nog beperkter in buitenland: je kan enkel de programmagids bekijken en Belgacom TV-opnames programmeren.

Thuis via uw Belgacom-wifiverbinding.

Als u onderweg bent:

via een Wi-Fi Fon Spot of het Proximus 3G/4G-netwerk.



U raadpleegt de tv-gids van Belgacom TV en programmeert uw opnames van op afstand.

Deze dienst is volledig gratis voor de Belgacom TV-klanten,

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone.)



TV Replay / TV Replay+ ook gebruiken met TV Overal

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone)



Bent u Proximus-klant en hebt u een Internet On GSM- of Mobile Internet-abonnement

met een volume van minstens 50 MB?

Met uw TV Overal-abonnement krijgt u elke maand 1 GB extra

mobiel internetvolume (3G/4G) op maximum twee toestellen.

U kunt dit volume enkel gebruiken voor TV Overal.
Reputatie 2
Badge
Ik heb comfort pack
als je een Pack Comfort, besteld na 15/04/2012, hebt dan is dit gratis


surf eens naar http://sphinx.skynet.be/tv-overal/live-tv" rel="nofollow met jouw e-services logon + paswoord, met IE11 en kijk eens of het lukt.

Reageer