Beantwoord

Opnametijd wijzigen

  • 30 August 2016
  • 15 reacties
  • 1315 Bekeken

Hoe wijzig de opname tijden. Momenteel staat de tijd NA opname om 30 minuten. Die 30 minuten wil ik verminderen, maar slaag er niet in. Ook na het volgen van de desbetreffende instructies in de HELPFUNCTIE op onze TV.
icon

Beste antwoord door Elsa 30 August 2016, 19:55

Bekijk origineel

15 reacties

Kan je niet wijzigen vroeger kon dat wel.
-5/+30 is een vaste tijdsinstelling.
Kan je hier ook zien: een-opname-programmeren
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind dat echt stom dat men niet meer de opname tijden kan wijzigen, welke idioot heeft dat uitgevonden? :@
Bij Telenet kan men wel de opname tijden wijzigen en daarom dat ik zoveel mogelijk opnames doe met mijn TN digicorder, alleen als het niet anders kan doe ik dat met mijn V4 decoder.
Reputatie 6
Badge +3
Dit komt omdat op die manier het mogelijk is om voor iedere opname die je doet ook een opname in het netwerk op te slaan zonder dat ze dit voor iedere klant apart moeten opslaan. Hierdoor kun je dan die opname bekijken op andere decoders, op je smartphone, tablet of pc. Iets die niet mogelijk is bij telenet (daar kun je alleen op je eigen wifi je tablet gebruiken hiervoor). Alles heeft zijn voor- en nadelen.
En vroeger dan al je de tijd kon instellen dan was dat ook geen probleem om in nPVR op te slaan
en kon je die ook bekijken op ander decoder enz...!!!
Daarvoor moet die opname toch niet voor iedere klant apart opgeslagen worden!?
Reputatie 4
Badge +1
En vroeger dan al je de tijd kon instellen dan was dat ook geen probleem om in nPVR op te slaan
en kon je die ook bekijken op ander decoder enz...!!!
Daarvoor moet die opname toch niet voor iedere klant apart opgeslagen worden!?

"vroeger" werkte die tijd voor en na ook al niet. Je gaf hem wel in, maar de opnames waren gewoon 15 minuten voor, en 30 minuten erna, wat je ook ingaf(tenzij misschien de opnames op eigen harde schijf , maar die waren bij ons zowat nul, omdat vrouwtje meestal 3 tot 4 overlappende tijden had bij programmeren over verschillende kanalen.
Dus is er niets gewijzigd, behalve veel fotokes , en weinig leesbare teksten op de menu's, en dat opnames tijdens bekijken gestopt (om even direct te kijken), steevast hernemen vanaf begin, wat je ook kiest.
Ik kan u verzekeren dat het bij mij wel werkte, trouwens voor nPVR speelt dit eigenlijk minder een rol het speelt meer een rol voor HDD opnames.
Het nadeel is dat je natuurlijk ook risico's liep van een stuk te mankeren van je opname als je deze te klein nam.
Elsa, bedankt voor jouw uitleg. Alle andere mensen die reageerden, ook bedankt!
Zonder dank, heel graag gedaan.
groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Met een V5c of met nPVR (serveropnames) zal je dat een zorg zijn...enkel met PVR (harde schijf opnames) wordt er onnodige schijfruimte gebruikt, en je kunt die onnodige stukken er niet afsnijden achteraf, zoals bij een DVD-HDD-recorder. Maar Proximus werkt nu in de richting van 100% serveropnames, dus zullen ze niet meer de moeite doen om hier nog iets aan te veranderen. Bij TN kan dit nochtans wél, zowel voor "default" als voor één opname kan je dat instellen. Maar die stellen voorlopig nog alles op harde schijf opnames op de digicorders; ook bij cloud afspelen met andere media (PC, tablet, smartphone) op Yelo-TV, loopt dat via de digicorder. Bij Proximus (als alles correct verlopen is), geraak je nooit meer een opname kwijt bij een decoder-crash, omdat er zelfs bij een PVR-opname altijd een serverkopie (nPVR) gemaakt wordt.
In die zin kan het wel nog een zorg worden als je veel cloud opnames op lange termijn wilt bewaren aangezien deze opslag beperkt is op de server
Reputatie 7
Badge +1
Hoe was dat nu weer? 50 uur of 50GB? het eerste denk ik. En inderdaad, dan speelt het ook mee natuurlijk. Die 35 extra-minuten per opname wegen dan behoorlijk door, zeker als het kortere opnames van 35 tot 50 minuten zijn. Kopiëren naar een DVD-HDD-recorder is dan aangewezen. Een systeem dat ik al jaren hanteer.
50 uur, maar het risico is dat je stukken kan missen als je de opname tijd teveel zou inkorten of ze moeten met een andere techniek werken dan nu, die zo zou moeten zijn dat het geen rol zou spelen als een programma uitloopt bv.
Reputatie 7
Badge +1
Dat was vroeger zo met het PDC en VPS concept dat sommige zenders liep in het analoge tijdperk. Ik heb daar toen veel mee gewerkt. Daarin kreeg je bij de start een soort meelopend signaal zolang de uitzending/het programma liep en dat eindigde als dat stopte. Was enkel bij d VRT, bij de NOS en bij de duitse ARD en ZDF (VPS, dat zelfs stopte tijdens de reclame). Waarschijnlijk om commerciële redenen werd dit niet meer weerhouden.
In de beginperiode kon je de tijd voor en na wél aanpassen binnen zekere grenzen, maar dat is al een tijd geleden.
Voor de langere serveropslag zouden ze met de juiste duurtijd van een programma kunnen rekenen, maar daar ben ik niet goedgelovig genoeg voor....
Moesten de zenders bv een begincode en eindcode kunnen meesturen bij ieder programma, (ik zeg zo maar iets ) dan zou dit inderdaad ideaal zijn.
Bij mij is de ellende ontstaan na de grote update van november 2015.
Voorheen werkte alles met opnames veel beter.

Opnames kunnen niet fatsoenlijk meer worden ingesteld. Standaard +30 minuten. Daarmee extra snel conflicten door sneller overlappen van opnames. Ook is de schijf sneller vol. Vroeger was het wel zelf in te stellen.

Kortom voor november 2015 werkte het systeem veel beter, gewoon zo het moest. Nu is het al een jaar ellende.

Reageer