Opnames Vitaya programmeren

  • 28 December 2015
  • 14 reacties
  • 189 Bekeken

nieuwe decoder reeds bij maand ontvangen V5 mini, alles goed verlopen tot plots sinds eind vorige week het niet meer lukt op bepaalde programma's op te nemen ???

14 reacties

Probeer het eens op de volgende manier:
- Spanning onderbreken van zowel Bbox modem en decoder
- modem na 20 seconden terug opzetten tot dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen.
- dan decoder opnieuw onder spanning zetten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder ▬► Klik hier
- lukt het nog niet bellen naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
heb ik al gedaan
dit zal ik morgen eens proberen, dank U voor het antwoord,
Dan ook eens kijken of je de recentste software versie staan hebt die de minste bugs geeft: NTE........10.82
Kan je vinden als volgt
op afstandsbediening:
- druk menu
- druk 1x pijltje naar beneden en
- druk x aantal keren op pijltje naar rechts tot aan tandwiel symbool, dat staat voor INSTELLINGEN
- x aantal keren pijltje naar beneden drukken tot SYSTEM
- x aantal keren pijltje naar beneden drukken tot SYSTEMINFO
- daar software versie aflezen iets van NTE.........
Dag Elsa,

Laatste software staat erop, gebeld met helpdesk, alle procedures gevolgd (nogmaals) opstarten BBox 2 en modem, ook hardware reset,, Alle opgenomen en geprogrammeerde programma's gewist, Geen oplossing ( 2 pogingen ) dus ticket aangemaakt door helpdesk, Volgens mij gaat het om volgend probleem: een serie geprogrammeerd om op te nemen wordt niet gedeleted in de server, zodanig dat wijzigingen niet meer worden geaccepteerd, Heb dit ondervonden door alle voorgeprogrammeerde opnames te deleten na een hardware reset, Nieuwe opnames voor dezelfde series, werden niet meer geaccepteerd Andere programma's wel dus ,,,???
Het is heel simpel het loopt langs alle mogelijke manieren verkeerd met de opnames en Proximus is er van op de hoogte van gans de toestand dus zit er niks anders op om te wachten tot PX de oplossing kan bieden en ondertussen zullen we van alle lapmiddelen moeten proberen met niet altijd een goed resultaat.
Zolang dit niet opgelost wordt zal het forum blijven vollopen met klachten van deze aard en niet op dit forum zie maar bv op Proximus hun twitter en Facebook pagina's het houdt niet op.
Nu de laatste tijd komen er nog meer meldingen bij van decoders die niet meer regeren enz...... ik denk dat er daar bij PX goed aan het zweten zijn !!

zoals het onder ander ook al aangehaald werd in andere topics:

De bugfix circuleert hier al tijdje rond (reboot decoder, soms voorafgegaan door reboot modem) maar ik begrijp dat dit natuurlijk geen dagelijkse gewoonte mag zijn.
Begin 2016 wordt er een nieuwe update verwacht met bugfixes.
Welke deze juist inhouden valt nog even af te wachten.
Reputatie 7
Badge +3
Elsa, ik heb software versie NTE_61.9.92 en na een factory reset blijft die versie staan. Hoe krijg ik die versie gedownload ?
Reputatie 7
Badge +6
De nieuwe software NTE....10.82 wordt gefaseerd uitgerold. Dus geduld is de boodschap.
NTE staat trouwens voor New Television Extention.
Reputatie 7
Badge +1
Dag Elsa,

Laatste software staat erop, gebeld met helpdesk, alle procedures gevolgd (nogmaals) opstarten BBox 2 en modem, ook hardware reset,, Alle opgenomen en geprogrammeerde programma's gewist, Geen oplossing ( 2 pogingen ) dus ticket aangemaakt door helpdesk, Volgens mij gaat het om volgend probleem: een serie geprogrammeerd om op te nemen wordt niet gedeleted in de server, zodanig dat wijzigingen niet meer worden geaccepteerd, Heb dit ondervonden door alle voorgeprogrammeerde opnames te deleten na een hardware reset, Nieuwe opnames voor dezelfde series, werden niet meer geaccepteerd Andere programma's wel dus ,,,???
toch wel, al jaren geen probleem, ik denk wel dat ze nu iets te vlug en te weinig getest de software hebben gelanceerd
Reputatie 7
Badge +1
Dag Elsa,

Laatste software staat erop, gebeld met helpdesk, alle procedures gevolgd (nogmaals) opstarten BBox 2 en modem, ook hardware reset,, Alle opgenomen en geprogrammeerde programma's gewist, Geen oplossing ( 2 pogingen ) dus ticket aangemaakt door helpdesk, Volgens mij gaat het om volgend probleem: een serie geprogrammeerd om op te nemen wordt niet gedeleted in de server, zodanig dat wijzigingen niet meer worden geaccepteerd, Heb dit ondervonden door alle voorgeprogrammeerde opnames te deleten na een hardware reset, Nieuwe opnames voor dezelfde series, werden niet meer geaccepteerd Andere programma's wel dus ,,,???

ik denk dat het waar is, dat er iets misloopt met het wissen van series oo de servers.Ik heb met de V4 met nieuwste interface dezelfde problemen. Gewiste series blijven steeds terug opduiken in de planninglijst, blokkeren het herplannen in de TV-gids, en toch worden de afleveringen niet als opgenomen doorgestuurd naar de decoder (s). Van "onze medewerkers" hoor ik dan, dat deze opnames nog wel terug te vinden zijn op de servers onder je lijnprofiel, maar er zijn problemen om die terug door te linken naar je decoder (s). Het is doorgegeven aan de ingenieurs, die er aan zouden werken. Hopelijk wordt het vlug opgelost.
@Wim zijn ze eigenlijk al begonnen aan de uitrol van NTE...10.82 op de V5 decoders want dat ging eerst gebeuren op de v5-c's en dan pas op de V5's maar ik heb een licht vermoeden dat dit op de v5's toch ook al begonnen is maar ben nog niet volledig zeker vandaar mijn vraag.
Sinjoor, dat er soms iets misloopt tussen de synchronisatie van wat je op de decoder uitvoert en ook van de tv-apps naar en van de server toe, dat wisten we toch al langer.
Dus als er tegenstrijdigheden zijn is het ook maar normaal dat het verkeerd loopt. Alleen heb ik de indruk dat dit minder misloopt bij de NTE.....10.82 wat nog niet wil zeggen dat het nooit misloopt.

NTE staat trouwens voor New Television Extention.


Oei dan heb ik dat al gans de tijd verkeerd voor, ik die dacht dat het stond voor
Negative Television Experience (LOL)

Reageer