Beantwoord

Opnames verdwenen, wat nu??

  • 16 October 2016
  • 44 reacties
  • 1956 Bekeken

Sinds vorige week heb ik alle afleveringen van de nieuwe serie Supergirl op ZES opgenomen. Er was voldoende ruimte hiervoor beschikbaar. Tot mijn ontsteltenis merk ik nu dat al deze opnamen verdwenen, weg, foetsjie zijn. De afleveringen 5-8 komen volgende week wel opnieuw op tv en kunnen dus opnieuw opgenomen worden, de eerste 4 afleveringen niet meer. Decoder v5 is al opnieuw opgestart enz., maar niets brengt een oplossing. Kan Proximus deze opnames opnieuw ophalen? Zijn er andere mogelijkheden?

Ik ben absoluut not amused met dit. De laatste tijd is er weer vanalles wat.
Hopend op een snelle oplossing.
icon

Beste antwoord door rsca_rsca 17 October 2016, 16:42

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 3
Met wat geluk wel, als ik gebeld heb naar 0800 22800 hebben ze bij mij de verdwenen opnames kunnen terugzetten (lukt niet altijd).
Reputatie 5
Badge +3
De laatste week hier ook met succes opgenomen nPVR programma's zo maar verdwenen uit de lijst "mijn opnames"

FacReset op beide decoders uitgevoerd met de hoop deze terug op te halen...niet gelukt.
Weeral de zoveelste opname bug in het spel?
Px Team...werk aan de winkel.

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

kan ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen? Dan controleer ik je opname probleem.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Janick,

over welke opnames gaat het precies?

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie wel dat je 2 decoders hebt. Op welke doe je precies die opnames? Kan ik het MAC adres krijgen (staat op label onderkant)?
Het beste wat je kan voor opnames die verdwijnen zijn of er niet tussen staan is een reset van de bbox 2 of 3 uitvoeren, het mogelijk resetten van de draadloze apparaten en dan een reboot van de decoders

Met vriendelijke groeten
Arne
Reputatie 7
Badge +4
Maar hoe plan je deze opnames dan precies in, via beschikbaar 60 dagen of nooit wissen?
Reputatie 4
Het beste wat je kan voor opnames die verdwijnen zijn of er niet tussen staan is een reset van de bbox 2 of 3 uitvoeren, het mogelijk resetten van de draadloze apparaten en dan een reboot van de decoders

Met vriendelijke groeten
Arne

Maar dat lukt bijlange niet altijd en heb ze toch enkel kunnen terugkrijgen door de hulp van de mensen op 0800 22800.
Soms kan je ze ook via de Proximus TV app wel zien staan, maar ook niet altijd!
Mijn opnamen zijn niet te vinden via de app, helpdesk is inmiddels gecontacteerd. Opnamen zijn getraceerd, maar tot op heden nog niet terug kunnen krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga het verder laten onderzoeken. We houden je op de hoogte.
Ik vermoed eerder wel dat het een verbindings problem gaat zijn hoor ik denk eerder dat het daar aan ligt, normaal bij ons werken opnames perfect de reden waarom ze niet meer bij de klant terecht komen is door er een verbindings problem, Vastelijn -> Modem ->draadloze toestelen of kabel -> decoder, kan je me vertellen welke verbinding dat je decoder heeft met de modem ?

Met vriendelijke Groeten
Arne
Reputatie 4
Dat is zeker niet altijd waar, twee zelfde type decoders rechtstreeks verbonden met utp kabel en bij de ene valt dit voor en bij de andere niet en vice versa.
Als je dit dan voor hebt is het best om de UTP kabel is versteken van internet poort
Ik vermoed eerder wel dat het een verbindings problem gaat zijn hoor ik denk eerder dat het daar aan ligt, normaal bij ons werken opnames perfect de reden waarom ze niet meer bij de klant terecht komen is door er een verbindings problem, Vastelijn -> Modem ->draadloze toestelen of kabel -> decoder, kan je me vertellen welke verbinding dat je decoder heeft met de modem ?

Met vriendelijke Groeten
Arne


Normale verbinding met ethernetkabel, niet draadloos.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Arne,

ik heb je privé boodschap niet echt begrepen. Kan je eens hier uitleggen wat je precies wenst?

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Arne,

je opnames zouden terug moeten zijn.

MVG,

Wim
Verdwenen opnames zijn terug, hartelijk dank.
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan !
Reputatie 4
Als je dit dan voor hebt is het best om de UTP kabel is versteken van internet poort
Dat helpt niet en is ook logisch dat dit niet helpt, of toch niet altijd, wel soms als een opname niet start.
Ik laat iedereen zelf iedereen de conclusies trekken uit wat er soms gebeurt en niet bij mij alleen uiteraard.
- Decoder rechtstreeks met kabel verbonden aan bbox.
- Sommige opnames zijn blijkbaar verdwenen maar 100% doorgegaan want:
-----1) Op proximus app in de lijst terug te vinden
-----2) Door proximus bevestigd dat ze dit ook vaststellen dat de opnames er zijn.
Dan eerst de klassieke truc toepassen:
- Decoder + bbox stroomloos , eerst herstart bbox dan hertstart decoder : resultaat opnames nog altijd niet te zien
- dit nog eens herhalen maar dan met reset van bbox en decoder in plaats van herstart: resultaat deze opnames nog altijd verdwenen.
Nu maar terug contact opnemen met 0800 22800 waar de opnames wel degelijk nog altijd te zien zijn en daarna zijn de opnames terug te vinden op decoder.
Sommige keren kan ik het dan wel oplossen door herstart of reset bbox+decoder
Dan is mijn conclusie dat het zeker niet altijd iets te maken heeft met slechte verbinding van modem en of decoder.
Maar iedereen mag van mijn part andere conclusies trekken mij niet gelaten.
Geloof het of niet: opnieuw zijn er opnames verdwenen zonder noemenswaardige reden. Help!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rsca,

Ik heb even gekeken en denk dat de reden komt doordat je de long term opslag op ons netwerk vol hebt zitten.
code:
Remaining  long-term nPVR quota: [b]000h 10min[/b]
code:


2733251 1421 LT een-HD [hd] The Last Ship 14/07/16 22:56:00 +02:00 75 Deleted

3083680 LT een-HD [hd] Madam Secretary 11/10/16 22:55:00 +02:00 76 Deleted
3079664 LT een-HD [hd] Madam Secretary 10/10/16 23:35:00 +02:00 76 Deleted


Je hebt nog 10 minuten ruimte van de in totaal 50 uur.

Het zal vast zo ingesteld staan bij je opnames dat als je een nieuwe opnamen op longterm zet dat deze een oudere verwijderd om plaatst temaken.



Mvg, Robrecht
Dag Rsca,

Ik heb even gekeken en denk dat de reden komt doordat je de long term opslag op ons netwerk vol hebt zitten.
code:
Remaining  long-term nPVR quota: [b]000h 10min[/b]
code:


2733251 1421 LT een-HD [hd] The Last Ship 14/07/16 22:56:00 +02:00 75 Deleted

3083680 LT een-HD [hd] Madam Secretary 11/10/16 22:55:00 +02:00 76 Deleted
3079664 LT een-HD [hd] Madam Secretary 10/10/16 23:35:00 +02:00 76 Deleted


Je hebt nog 10 minuten ruimte van de in totaal 50 uur.

Het zal vast zo ingesteld staan bij je opnames dat als je een nieuwe opnamen op longterm zet dat deze een oudere verwijderd om plaatst temaken.



Mvg, Robrecht


Bedankt voor de info. Echter, en daar ben ik zeker van, stel ik alle opnames zo in dat ze nooit verwijderd mogen worden (of het nu op harde schijf of korte termijn is). Kan hier nog iets aan gedaan worden? Inmiddels is er iets meer ruimte beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +4
Ze komen blijkbaar niet op je hardeschijf terecht maar als long term NPVR. Ik ga het is naar ons IDTV team sturen om na te kijken. Mvg,Robrecht
Ze komen blijkbaar niet op je hardeschijf terecht maar als long term NPVR. Ik ga het is naar ons IDTV team sturen om na te kijken. Mvg,Robrecht

Dat zou fijn zijn. Bedankt, Robbrecht.
Reputatie 7
Badge +4
Het is heel vreemd daar je normaal gezien met een V5 nooit long term NPVR mag krijgen. Eenmaal meer info stuur ik het door. Mvg, Robrecht

Reageer