Beantwoord

Opnames verdwenen, opnames starten niet, ...

  • 23 September 2016
  • 8 reacties
  • 372 Bekeken

Ik gebruik Proximus TV nu bijna twee maanden en heb toch wel heel wat problemen ermee.

Eerst het belangrijkste: afgelopen woensdag waren er enkele opnames gepland. Terwijl er opnames bezig waren was ik door de TV gids aan het gaan en zag ik een rood opnamebolletje staan bij de betreffende programmas. Enkele uren later wil ik de opnames gaan bekijken, maar ze staan niet bij mijn opnames. Ik ga terug naar de TV gids, en daar is het opname-bolletje ook verdwenen. Als ik dan naar de geplande opnames ga kijken staat de serie wel nog opgenomen. Het betreft ook meerdere programmas, dus ik ga niet per abuis meerdere van deze programma opnames verwijderd/geannuleerd hebben.

Andere keren starten de opnames gewoon niet. Je gaat naar mijn opnames, maar op OK klikken in het overzicht van je opnames doet niets. Het menu sluiten en terug opstarten laat het wel toe.

Andere keren reageert de TV gids dan weer niet wanneer je een opname wil starten of annuleren.

Al bij al dus een hoop problemen, sommigen die vaker voorvallen en sommigen wat exotischer. Is er iets aan te doen, of is het hopen dat ze niet meer te veel voorvallen en dat de bugs er ooit uit gewerkt worden?
icon

Beste antwoord door SamuelD 26 September 2016, 16:00

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jdepypere,

Kan je ons enkele voorbeelden geven van de opnames? Dan kunnen wij dit voor jou eens onderzoeken.

Ook is het mogelijk om via een privé bericht je telefoon of klantnummer door te geven ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 7
Badge +4
jdepypere,

Om het verder te laten onderzoeken zou ik je dus willen vragen om volgende procedure eens toe te pasen:

Schakel de decoder uit door deze van stroom te onderbreken, vervolgens de modem eens te herstarten wanneer alle leds van de modem terug blauw zijn kan je vervolgens de decoder terug inschaklen. Gelieve ook je decoder voorlopig aan te laten staan , zodanig ons expert team eens van op afstand kan zien wat er aan de hand is. Van zodra ik iets meer weet laat ik je hier iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Samiel
Reputatie 7
Badge +4
jdepypere,

De oorzaak ligt vermoedelijk aan het feit dat het programma 'Het grootste licht' op 3 verschillende tijdstippen werd uitgezonden, om dit te voorkomen kan je in plaats van serie opname best manueel aflevering per aflevering gaan inplannen.

Voor het programma 'Helden van hier' was er blijkbaar iets misgelopen op de modem, door de herstart van de modem zou dit moeten opgelost zijn.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Reputatie 3
Welkom in de club van verdwenen opnamen.
Wat ik probeer is de decoder herstarten door even de stekker uit te trekken, of deze opnames dan toch proberen van terug te vinden via TV-Proximus app.
Bij mij ontbreken er af en toe afleveringen.
vb eind september/begin oktober was ik op vakantie: zowel de aflevering van Hetzelfde geld (28/9) als de laatste 2 van The Bridge (1/10) zijn niet opgenomen.
Vooral laatste is heel vervelend.....
Overigens niet de eerste keer, en wellicht ook niet de laatste.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Jean jean,

Had je deze gepland via de v5 mini decoder of de ander?

Mvg,

OdB
Ik had deze via de andere gepland. Eerste 8 afleveringen zijn zonder problemen opgenomen, laatste 2 waren er echter niet.
Ondertussen ze, dankzij tussenkomst van Proximus Support, toch al kunnen bekijken.
Hier ook problemen met opnamen. Wat ik ook probeer (decoder herstarten en noem maar op): serie-opnames worden altijd ingesteld op 60 dagen beschikbaar (zelfs als het ingesteld wordt op lange termijn - harde schijf), zet ie de dingen toch om op 60 dagen, ook al worden er op die desbetreffende momenten geen andere programma's opgenomen. Het wordt tijd dat Proximus deze "bugs" eens en voor altijd fatsoenlijk oplost!

Reageer