Beantwoord

Opnames staan er niet op

  • 8 October 2017
  • 34 reacties
  • 607 Bekeken

Programma's die we willen opnemen, staan niet altijd tussen de opnames. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 9 October 2017, 13:39

Bekijk origineel

34 reacties

dat gebeurd nog en soms moet je een privébericht sturen aan het proximus team zodat zij die er eventueel kunnen terug opzetten .
Maar aangezien ik je in een ander post omtrent je probleem met TV replay de opstartvolgorde voorgesteld heb kan je al eens zien of dit ook helpt voor je opnames en indien niet stuur dan een PB met de opnames waarover het gaat

Een privĂ©bericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩ link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Reputatie 5
Badge +3
Als iedereen privĂ© berichten moet beginnen sturen om zijn opnames terug te krijgen gaan de Px medewerkers niet weten wat eerst doen, dat de Px enginering er eens serieus werk van maakt om die vervelende bug definitief te elimineren! Bij ons zijn er de laatste tijd geregeld mislukte opnames! 😔
ik denk dat het juist omgekeerd is, aangezien het naar engineering doorgegeven wordt zou het juist tot hun nog meer moeten doordringen dat er best zo vlug mogelijk iets moet opgelost worden.
In ieder geval als niemand klaagt dan zal er zeker geen haast bij zijn.
Ze zullen daar na al die jaren toch ook wel weten wat er met voorrang moet behandeld worden hoop ik toch.
Enfin 't is maar hoe je het bekijkt zeker 😉

NB: niet vergeten dat de proximus medewerkers bij zo'n problemen zelf dit antwoord geven
(waar zou ik anders trouwens geleerd hebben ;-)), dus hoop ik dat ik hun daarbij een klein beetje ontlast en ze wat minder tijd verliezen om dit te moeten intypen hier 😄
Reputatie 5
Badge +3
Niet iedereen klaagt? Als ik 5 jaar terug ga in dit verhaal betreffende errors in opnames is er al heel wat geklaagd... dan kom ik tot de conclusie dat dit een moeilijke complexe materie is die met al die zogezegde oplossende updates niet volledig kan worden hersteld.
Ik persoonlijk heb daar niet veel last van omdat ik bijna nooit opnames programmeer.
Dat is een feit dat vast staat dat niet iedereen klaagt, als je het percentage dat op het forum, twitter en Facebook, komt zou bereken tov van het totaal aantal klanten dat proximus heeft, dan zal dat inderdaad heel laag zijn.
Trouwens mijn pa en ik bv. komen hier omtrent verkeerd lopen van opnames nooit klagen alleen heb ik het hier eens doorgegeven voor mijn pa die al zijn opnames kwijt was bij een software update van de decoder en daarop hebben ze gemeld dat engineering ze niet meer kon terug zetten en daarover heeft mijn pa zich helemaal niet druk gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders daar niet totaal anders mag over denken, dat moet ieder maar zich zelf uitmaken hoe erg men dat vindt, wat een probleem voor de Ă©Ă©n maar een mug is, is voor de ander weer een olifant 😉
Reputatie 5
Badge +3
Niet iedereen maakt gebruik van dit forum, er bestaat nog iets als de eerste lijn hé (klantendienst) waar de meeste klanten primair gebruik van maken, tis maar pas als ze daar na 10 telefoons en uren verloren tijd geen oplossing aangeboden krijgen beroep doen op het forum, meestal uit frustratie!
Trouwens wij betalen maandelijks genoeg voor onze Px producten! Punt ander lijn! 😮
dat is wat hier al gezegd wordt van sinds het Belgacom (dan Proximus) forum bestaat zegt men pa hier achter mijn rug, maar ze willen gewoon niet luisteren 😄

En hij zegt ook nog, zet er maar bij dat ik altijd via de helpdesk zeer vlug hulp met resultaat gekregen heb.
Ik moet dit bevestigen want mijn pa heeft altijd in Ă©Ă©n twee drie iemand aan de telefoon en we hebben zelf al samen de test eens gedaan voor een probleem aan zijn decoder en gelooft het of gelooft het niet terwijl ik het probleem aan het beschrijven was op twitter (waar het nog altijd het vlugst gaat en waar ik heel goede ervaring mee heb) had mijn pa resultaat en mocht ik terug direct twitteren, "sorry maar mijn pa heeft het via de helpdesk kunnen laten oplossen" en fier dat hij was want hij moet van al die asociale media (zoals hij dat noemt 🙂 ) niet hebben. Zo heb ik net het zelfde voor gehad met een buur die zei ik weet niet goed hoe ik dat moet doen met die helpdesk en daarom toen ik thuis kwam dacht ik ga het voor hem via twitter oplossen.
En ik was het probleem met de proximus medewerker aan het uitleggen was op twitter, toen kreeg ik ineens als antwoord 't is opgelost, je buur heeft net met ons zelf gebeld !!
Reputatie 5
Badge +3
Ik persoonlijk heb ook goede ervaringen met de klantendienst, twitter en al die andere toestanden op social media gebruik ik niet, kan dus daar niet over oordelen.
Maar het gaat hier over het opname plateau die soms af en toe hapert

mvg
Inderdaad daar heb 100% gelijk in en dat hapert op Ă©Ă©n of andere manier (bij de Ă©Ă©n meer dan bij de andere) al heel veel jaren .......
Het moet toch zijn dat het niet gemakkelijk is om het 100% foutloos te laten verlopen want ik kan me moeilijk voorstellen dat Proximus niet liever zou hebben dat dit euvel definitief achter de rug is en het is het niet enkel proximus engineering maar ook hun firma's buitenhuis waarmee ze samen werken, die naar de oplossing aan het zoeken zijn ......
Reputatie 7
Badge +4
jdm_01 Zou je mij via een privé bericht kunnen sturen met daarin je lijnnummer en of klantennummer? Eventueel ook over welke opnames het gaat? Dan laat ik dit voor u nakijken. Groeten, Charlotte
Reputatie 5
Badge +3
Charlotte heb de info vorige week via privé bericht verstuurd naar Steven B.

mvg
Reputatie 7
Badge +4
jdm_01 kan je me deze voor alle zekerheid nog even doorgeven via een privé bericht. Beter met 2 kijken voor de zekerheid, dat je probleem zeker opgelost geraakt. Groeten, Charlotte
Het heropstarten heeft geholpen, replay werkt terug en enkele opnames stonden er terug op. Door een pb te sturen werd ook een andere verloren gegane opname er terug op gezet. Snelle reactie gehad.
Reputatie 5
Badge +3
t.a.v. Het Proximus Team,

NIET OPGENOMEN:
1/A Mother's Suspicion op Vitaya om 20:40 (3-11)
2/Insidious 2 op CAZ om 22:20 (3-11)
3/The Age of Adaline op Vitaya om 20:35 (25-10)
4/Total Recall op 2BE om 20:35 (26-10)
5/Return to Sender op Vitaya om 20:35 (26-10)
6/The Contracter op 2BE om20:35 (27-10)
7/ Fright Night 2 op CAZ om20:40 (27-10)

Opmerking: alle opnames waren de dag voordien geprogrammeerd, decoder gereset.

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb alle opnames toegevoegd aan je lijn.

Mvg,

Kim
Reputatie 5
Badge +3
Beste Kim,

Opnames staan erop.
alvast bedankt!
Prettig weekend.
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan :-)

Prettig weekend!
Reputatie 5
Badge +3
t.a.v. het Proximus Team,

NIET OPGENOMEN:

1/Pitch Black op Q2 om 20:35 (13-11)

Graag terug plaatsen a.u.b.

mvg.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Janick, deze zou nu beschikbaar moeten zijn. Groeten, Jimmy
Reputatie 5
Badge +3
Opname staat terug in de lijst,
Alvast bedankt!
Probleem met het pauzeren is nog niet opgelost, zie https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/storing-na-pauzeren-41493

mvg
Reputatie 5
Badge +3
NIET OPGENOMEN:

* Con Air op VTM om 23:00u (vandaag 18-11)

Er wordt een nieuwe decoder geleverd, hopelijk is het probleem "opnames" daarmee opgelost!

mvg.
Ik hoop het voor u, maar ik heb meer de indruk dat het met software of synchroniseringfouten tussen sever en decoder enz....te maken heeft , en mss valt het minder voor met de v5 dan met de v5-c ?
Enfin je zal wel binnenkort kunnen zien hoe laat het is 😉
Reputatie 5
Badge +3
Ik ben ook van die mening toegedaan dat het te maken heeft met SW dan van de Hardware.
Sinds gisteren verloopt het zappen ook iets trager dan voorheen, krijg eerst effen een zwart beeld.
Martin, mijn decoder is een V5 en geen V5c.
Heb deze morgen terug een FaqReset gedaan, blijft hetzelfde.

mvg
sorry, ik heb het inderdaad verkeerd ingetypt ipv "en mss valt het minder voor met de v5 dan met de v5-c ?",
bedoelde ik eigenlijk
"en mss valt het minder voor met de v5-c dan met de v5 ?
Omdat mijn vader een V5-c heeft en ik hem daar precies niet hoor over klagen!
Reputatie 5
Badge +3
Die V5 heeft altijd goed gewerkt, de problemen situeren zich de laatste tijd op 2 vlakken:
1/ opnames die niet altijd worden opgenomen
2/ na pauzeren bij live tv: storingen, blokjes, beeld die bevriest, geluid, enz...door forward te spoelen terug in orde.

Reageer