Opnames niet gedaan/foutmelding "deze actie zal uw opname stoppen- ..."

  • 29 January 2015
  • 10 reacties
  • 534 Bekeken

Reputatie 2
Badge


Sinds enkele weken heb ik problemen bij het opnemen : niet opgenomen, slechts enkele seconden opgenomen...


Ik heb 2 tv's en 2 decoders : 1 V3 en 1 V4.


Bij de V3 decoder is er dit probleem : als ik van één overschakel naar een andere zender, komt er ALTIJD de boodschap : deze actie zal uw opname stoppen. Wenst u door te gaan ? Ja/neen' terwijl er geen opnames gepland zijn. Als je 'ja' kiest, kun je gewoon kijken, doe je niks of kies je 'neen' blijf je op zender één.


Bij de 2de decoder krijg je geregeld een foutmelding als je iets wil opnemen en de opname gebeurt niet. Het is steeds hopen dat de opname gelukt is.


Het lijkt er verdacht veel op dat Bgc het opnemen van programma's stoort, zodat de mensen voor Replay gaan kiezen ??? Ik meen dit niet serieus, maar het moet gezegd dat er de laatste weken veel meer problemen zijn met opnames.


Grt


Bert



10 reacties

Ging dit vroeger dan wel goed, want hetgeen je kunt opnemen op harde schijf hangt van je lijnsnelheid af.


Met opnames op de server 30 dagen dat zou zonder problemen moeten gaan als het geen serie opnames zijn wel te verstaan want die kan je maar enkel op harde schijf opnemen.


Heb je de boel al een gereset lees misschien eens het volgende : surf naar ▬► bij decoder problemen


NB: het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze ➽ procedure

en als dit niet helpt of maar tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) moeten raadplegen

en zal de oplossing ook van Proximus moeten komen,

klacht indienen of je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons
Je hebt toch recentelijk geen decoder omgeruild want da wordt dikwijls vergeten van die van de lijn te schrappen en heb je dan minder opname mogelijkheden op de harde schijf terwijl je ook Tv kijkt.


Als dit het geval is eens naar technische dienst bellen 0800 22 800 om laten na te gaan of er geen decoder teveel op je lijn staat geregistreerd.
Reputatie 2
Badge
Ik ben geen neofiet, en ik heb alles al gedaan : modem gereset, decoder heropgestart...


En er is geen nieuwe decoder geplaatst : er is niks veranderd aan de installatie.


Volgens mij zijn de problemen begonnen toen eind vorig jaar de nieuwe software is geinstalleerd, maar zeker weet ik het niet.


Dat klopt inderdaad het staat hier op het forum vol van dergelijke klachten omtrent problemen met opnames en het enigste dat er hier op geantwoord wordt is dat Proximus er mee bezig is en hoopt met de volgende software update het probleem te kunnen oplossen. In ieder geval draait het en keert het hoe je het wilt de oplossing zal van hen moeten komen.


Je kan ook een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


of technische helpdesk nog eens raadplegen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


of klacht indienen of je probleem beschrijven en opsturen via ➽ http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQyMDU3MTQ1Ny9zaWQvSk9paFFOYm0%3D" rel="nofollow
hier ook zelfde probleem . de opnamen nemen niet altijd op en zelfs als er het op moment van opnamen aangeeft dat de opname op aan nemen is is dat geen garantie want naderhand is die opname nergens te vinden . heb ook de V3 dec en dat opnamen niet opnemen is maar ene van de vele mankamenten en is duidelijk dat is bij belgacom het probleem want is toch raar dat verschillende mensen hetzelfde ondervinden
Proximus is daar inderdaad van op de hoogte en wordt ook niet ontkend, je kan alleen maar proberen om je decoder te mogen omruilen voor een recentere type.


- Technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) raadplegen

- klacht indienen en probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQyMDU3MTQ1Ny9zaWQvSk9paFFOYm0%3D" rel="nofollow

- privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, velen hebben dat probleem en, zoals al gemeld elders op dit forum, zou het grotendeels te wijten zijn aan een bug, maar dat duurt nu al weken, zoniet maanden. De decoders zouden zo spoedig mogelijk ge-update worden, helaas zou dat niet het geval zijn voor de V3 (hopelijk is dat een reden om een andere, modernere decoder te krijgen). V5 zou er veel minder hinder van ondervinden.


Ik heb ook nog een V3 en heb een aantal opnames kunnen 'recupereren' door de decoder te rebooten, het oude vertrouwde Proximus trucje.Het is het proberen eens waard.



Ik hoop echter wel dat er eindelijk serieus eens iets aan gedaan wordt en .... Proximus: haal die V3's nu eindelijk eens uit de handel, want ze worden blijkbaar nog altijd uitgedeeld (refurbished of niet, het blijft rotzooi) !


MVG
http://forum.proximus.be/comment/163663" style="color: black;" target="_blank npvr opnames kunnen soms problemen ondervinden met opstarten

wegens het feit dat decoder niet direct verbinding met die server vindt.

Dit is een bug waarvan we op de hoogte zijn en waar onze engineering mee bezig is

V5 en V5 mini zouden geen problemen mogen ondervinden ( stun feature active)

V3b en V4 decoders ondervinden veel hinder: bug fix nu in waves bezig

V3 decoder: wordt niet meer geüpdatet.
herkenbaar probleem. Elsa, wat bedoel je met v3 wordt niet meer geupdated? Is dat een officieel antwoord van Proximus dat je hier hebt geplakt, omdat je in de we vorm schrijft...waarom worden die niet meer geupdated?
dit antwoord werd gegeven op het forum ▬►http://forum.proximus.be/comment/163663" target="_blank & ▬► http://forum.proximus.be/comment/163673" target="_blank


Proximus doet ook niet meer moeilijk, kan je uit deze coversatie tussen klant en Prox medewerker afleiden:


klant:

Decoder al aantal keer vervangen.

Opnames kunnen niet gewist worden


Prohttps://twitter.com/proximus/status/564877527731412992" style="color:black; text-decoration:none;" target="_blankimus medewerker:

ik stel vast dat je nog beschikt over een oude V3-decoder.

Ik stel voor om om te ruilen naar V5

Reageer