Opnames mislukken

  • 17 September 2015
  • 26 reacties
  • 502 Bekeken

Opnames die worden geprogrammeerd mislukken tss 50 en 70 %!! Bij het instellen van de opnames krijgen we echter geen melding van conflicten of dergelijke. Toch lukken de opnames niet. Jammer .... Heeft nog iemand die ervaring?

26 reacties

Dag Hermine,
kan ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen?
Zie je de opnames in de lijst staan?
MVG,
Wim
beste Wim




Hoe doe ik dat 'via privé'? Ik zie de opnames wel staan.


Gr
Reputatie 6
Badge +2
Welk type decoder is het? Is het soms een V3 of een V3b decoder?
Kan je eens proberen met eerst de decoder zonder stroom te zetten (schakelaartje achterkant afzetten), vervolgens de bbox te herstarten (ook schakelaartje of anders stroomkabel loskoppelen), wanneer deze volledig is opgestart, decoder terug aanzetten.
Probeer dan eens opnieuw.
MVG,
Wim
Gaat het eigenlijk over nPVR of PVR opnames


@Hermine een privé bericht stuur je als volgt:


klik hier op ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 5
Badge +3
Beste' Onze Medewerkers' de problemen met opnames zijn bijna een jaar aan de gang, wordt volgens BGC opgelost met de update oktober...


Zien wat er van in huis komt...bij ons verdwijnen regelmatig server opnames uit de lijst 'geprogrammeerd' en bijgevolg niet worden opgenomen, meld dit al lang niet meer, wacht op het resultaat van de komende update die reeds aan het uitrollen is. (nieuwe interface TV gids)


Modem en decoder rebooten heeft allemaal geen zin.


Mvg.
Wat ik dan weer niet begrijp (al lang niet begrijp) dat de software op de decoders niet anders is dan de software op mijn decoder en ik dit probleem niet voor heb met mijn decoder, toch zou dan volgens PX nieuwe software dit moeten oplossen, begrijpen wie begrijpen kan!


Plus dan nog iets, dat bij sommigen rebooten wel helpt en dan weer bij anderen niet!


conclusie, ik kan moeilijk geloven dat software dit zal oplossen, tenzij er ook aan beide kanten server/modem/decoder iets gebeurt,

maar aangezien ik het systeem toch niet tot in de details ken, zullen we maar hopen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn ;-)
Reputatie 5
Badge +3
@Elsa, kan perfect uw stelling volgen, maar ik hoor regelmatig gevloek van de dochter dat er programma's niet zijn opgenomen, als ik het nader bekijk


denk ik dat het aan de Tv-gids ligt die niet altijd de juiste data (uren) doorstuurt zodat de programma's verdwijnen uit de lijst 'geprogrammeerd'


Opgelet, dit gebeurt niet altijd hoor, als ik zie hoeveel opnames gelukt zijn in vergelijking met de mislukte? Maar als het zich toch voordoet


is het vervelend voor degenen die er veel belang aan besteden...


Vandaar dat er in oktober met de nieuwe interface Tv-gids dit probleem hopelijk van de baan zal zijn?


Mvg.


Inderdaad iedere keer ik er over redeneer draai ik in cirkeltjes en geraak er niet aan uit zelf ook met de tv gids die niet altijd klopt, daar ook weer is de vraag waarom stelt het probleem zich dan niet bij mij bv. (en nog anderen) want die tv gids zal toch wel bij iedereen verkeerd staan dan, veronderstel ik toch.

Maar het is inderdaad zoal je zegt, waar het probleem ook juist zit het is tenslotte aan Prox om dit op te lossen.
Bedankt voor de reacties maar alles is reeds geprobeerd. Alles ook al herstart (modem, decoder, ...) Helpt niet. Niets dan problemen. Signaal valt ook zeer regelmatig weg. Decoder is type V4
Dan zal PX eerst het probleem van de onderbrekingen (wegvallen signaal) moeten oplossen mss zit het in de rop in de DSLAM maar dat is aan Proximus om het verder op te volgen en je lijn in monitoring te zetten.
Reputatie 7
Badge +1
Met die sgtzaking van de VRT deze week, en er programma's wegvielen en/of vervangen of opgeschoven werden, liep er bij bij ook vanalles fout. Op Teletekst (wat ik anders nooit meer gebruik) stond de gecorrigeerde programmatie wél (ook op de website van één en Canvas), en kon ik gaan zoeken met TV replay wat ik nog nodig had. Maar anders heb ik ook zeer zelden problemen. Toch moet je soms alert blijven, want er verdwijnen inderdaad soms online geprogrammeerde opnames uit de lijst, dus check ik dat dagelijks op mijn tablet of smartphone, al kan ik het meestal wel oplossen met TV replay.


Wij nemen enorm veel op omdat wij voor 90% uitgesteld kijken via PVR, nPVR, en TV replay. Uitzonderlijk ook met de pauzefunctie, maar dat is nu eigenlijk een soort verlengstuk van TV replay geworden. Ik moet toegeven dat bij mij het aantal incidenten miniem is hoor.
Badge
Hallo,


Dit probleem hebben wij de laatste tijd ook. BV een opname van 70 min staan er maar 40 min op.


Wat dat het probleem is ? Weet het niet maar vervelend.


Groet, Frwi
Met TV Replay kan je ook voor hebben dat het programma niet van in het begin start, dan zou je zeggen ok dan bekijk ik het vorige programma in replay en spoel door tot op het einde om daar het gemiste stuk op te vangen maar dat is dan bij TVR het probleem dat je niet kunt doorspoelen tot ongeveer op het einde en je bijna zou verplicht zijn van te betalen voor TVR+ !


Maar in ieder geval er is nog veel werk aan de PX winkel om al die kleine ambetante mankementjes op te lossen.
Reputatie 6
Badge +2
En dat voorgaande programma moet nog bekijkbaar zijn via TV Replay of men kan zelfs niet terugspoelen.


Hetzelfde probleem als het desbetreffende programma te laat begint en het volgende programma is niet te bekijken met TV Replay dan heeft men het spek aan zijn/haar been, dan ziet men het einde van dat desbetreffende programma niet.
Wanneer gaat dit ooit eens bij iedereen probleemloos verlopen ???
Wij hebben deze problemen ook, sinds mei dit jaar denk ik. Soms gaan de problemen even weg (=na eerste contact helpdesk in mei), dan zijn ze er weer.


Na tweede contact met de Proximus Helpdesk in september kreeg ik 10 dagen later telefoon : 'ze hadden nog nooit van problemen met opnames gehoord'. Ik zei hen dat enkel herstarten hielp, dan zag ik vaak wel terug de opnames. Maar bij een nieuwe opname was het terug van dat. De medewerker zei me dat ik ook de BBox eens moest herstarten... .


Ik heb dit niet meteen gedaan... maar... de volgende dagen had ik geen problemen meer ! Ik heb zo'n vermoeden dat ze bij de helpdesk iets herstart hebben (al zijn dit maar vermoedens, zeker ben ik dit niet !).


Sinds deze week echter terug problemen met opnames... Opname staat er nu wel tussen, maar wanneer ik op play druk vraagt hij 'even om geduld' en springt alles terug naar de opnamelijst.


Ik begrijp niet dat dit zo lang kan aanslepen en men bij de helpdesk doet alsof hun neus bloedt. Dit is toch één van de meest belangrijke onderdelen van tv-ervaring ?


mvg


Koen
Reputatie 7
Badge +6
Is het niet raar dat die problemen weer lijken toe te nemen, nu de zomer(programmatie) gedaan is en de winterprogramma's beginnen (dus meer opnames). Lijkt het alleen maar zo? Raken de servers nu al overbelast of zo. Wat gaat dat dan worden, als ALLE opnames op server gaan gebeuren, bij wegvallen van harde schijf?


koen helpt het niet met de decoder even zonder spanning te zetten en terug op te laten starten.
koen, probeer ook eens of het niet gewoon lukt door de utp stekker even los te maken aan de decoder.
Ja, zonder spanning zetten helpt. Maar ik ga niet iedere dag mijn decoder eens zonder spanning zetten en vijf minuutjes wachten vooraleer ik een opname kan bekijken...
en de utp stekker even uittrekken, dat gaat vlugger, probeer eens of dit helpt bij u.


Er zijn er inderdaad veel die met deze problemen af te rekenen hebben, ik ben voorlopig nog altijd bij de gelukkigen die hiervan geen last hebben.
Zal ik eens proberen, zelfs al mocht dit lukken dan is het nog altijd absurd => men heeft weet van de problemen, men ontkent ze vaak aan de helpdesk, en men heeft al minstens een half jaar nodig om ze op te lossen...


Al betwijfel ik of die UTP stekker zal helpen. Als ik perfect mijn live zenders kan bekijken lijkt er me geen probleem met de UTP-stekker...
Neen dat heeft niks met de utp stekker zelf te maken je mag die ook effen los koppelen aan de kant van de bbox.

Het helpt in veel gevallen als je één van deze drie doet


- bbox 20 seconden spanningsloos zetten of

- decoder effen spanningsloos zetten of

- utp stekker effen uittrekken aan decoder of modem kant.


Die problemen zijn hier en op ander sociale media al heel ,maar heel lang gemeld geweest door verschillende klanten en zijn zeer zeker gekend door PX. Daarom dat het mij altijd zo verwonderd heeft dat ik dit probleem met nPVR's nooit voorgehad heb, niet met de v4, v5 en nu ook niet met de v5-mini!
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb Proximus TV sedert 8 mei 2013 en ik heb in al die tijd maar slechts 3 keer dat probleem gehad van die nPVR opnames die niet wilden starten, de laatse keer was het 1 jaar geleden dat ik mijn V4 decoder heb moeten herstarten.


Niettemin vind ik dat zulke dingen niet zou mogen gebeuren, bij Telenet heb ik dat soort probleem nooit gehad, ik heb mijn digicorder DC-2100 nooit moeten herstarten en zo moet dat ook zo zijn.

Reageer