Opnames langer dan 30 dagen

  • 11 December 2010
  • 11 reacties
  • 3482 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Hallo,

Ik heb een vraag over het opnemen. Wanneer je twee programma's tegelijk opneemt en één daarvan is van bv Eén, komt in het opnamemenu bij die laatst genoemde "30d" staan, verwijzend naar de 30 dagen dat het programma beschikbaar zou zijn. Normaal gezien zou er ook een mogelijkheid zijn, waarbij je op voorhand kan kiezen om langer dan 30 dagen die opname te bewaren. Maar helaas vind ik dat nergens terug, zowel niet wanneer ik de opname instel als na de opname zelf. Bestaat die optie of waar en hoe kan ik die optie terugvinden ? (Ter info: decorder heeft al een paar keren afgestaan en terug opgestart)

Bedankt voor het antwoord.

Mvg

11 reacties

Badge
Beste,na de programmering gaat ge naar PVR en daar kunt ge een keuze maken,met de groene knop,welk programma ge kiest om op uw harde schijf opgenomen te worden.En daar kunt ge het laten staan zo lang u zelf wilt.

Gtjs.
je hebt 2 mogelijkeden voor je opnames:

  • ofwel via nPVR op de servers van Belgacom, waar ze 30 dagen bewaard worden
  • ofwel op je harde schijf, waar ze onbeperkt kunnen bewaard worden
Wisselen tussen 30d en harde schijf doe je door bij je geplande opnames, de opname te selecteren en op de groene knop te drukken. Dit moet je wel doen voor de opname start.

Je kan normaal maar 1 opname op de harde schijf maken.
Reputatie 7
Badge +1
Tien, als je op die opname met 30d gaat staan (nPVR gaat enkel voor opnames van SD zenders en niet van HD-zenders) zul je onderaan een groene knop zien verschijnen met vermelding "bewaarperiode aanpassen". Door op die groene knop te drukken wordt de opname veranderd naar PVR d.w.z. naar de harde schijf. Maar als je al een opname op harde schijf had gepland, waarvan de tijd ermee overlapt, zul je een conflict hebben, dat je maar kunt oplossen door een van de twee te verwijderen. die 30 dagen verlengen voor opname in nPVR (naar de server) is helaas niet mogelijk al stelt men dat enigszins wel zo voor. De enige oplossing om langer te bewaren is overkopiëren (in real time) naar een DVD-HD recorder.
Reputatie 5
Badge +2
Vriendelijk bedankt allemaal voor de duidelijke antwoorden ! ;)

Ik moet zeggen dat die groene knop functie redelijk verstopt zat, maar ik heb het toch gevonden. Wel is het inderdaad spijtig dat er dan zo'n conflict tevoorschijn komt en dat je moet gaan kiezen.

Met vriendelijke groeten
Badge
Het is dus wel allemaal een verbetering,maar wat ik spijtig vind,dat is dat ge geen HD kunt kijken als ge bv.een Nederlanse zender opneemt (die kunnen nog niet verplaatst worden naar 30 d.).

Eerder (voor die NPVR aanpassing) kon ik wel HD kijken en een SD zender opnemen,en ook andersom.Ja HD uitzendingen zijn veel beter in kwaliteit,en nu kunnen we daar tijdens het opnemen niet meer van profiteren.

SPIJTIG !!!!!
Reputatie 7
Badge +1
Dat begrijp ik niet computerken. wat heeft nPVR te maken met kijken in HD ? nPVR belast je lijn toch niet, want is slechts een beschikbaar stellen op de server voor de periode en post die je ingeeft bij het instellen van de opname. Beïnvloedt ook niet opname van HD op de harde schijf (als je 2 HD streams hebt)
Badge
Wel als ik een opname (in SD)heb op mijn decoder harde schijf,kan ik dus echt niet meer naar bv. één HD kijken.En andersom lukt mij dat ook niet meer.Voor die aanpassingen waren die mogelijkheden daar wel.Ik zit wel met twee decoders (HD en een gewone).Wat ik wel nooit heb gekund dat was HD opnemen en HD kijken.Dat scheen normaal te zijn.Maar nu verlies ik vele prgramma's in HD en dat is wel spijtig.
Reputatie 7
Badge +1
Vraagje, heb je al VDSL2 ?? (B-Box2) anders vragen aan de tecnische dienst 0800 22700
Reputatie 2
Badge +1
Computerken heeft VDSL2 aangezien dit vereist is voor HD (en wat vroeger dus wel werkte?)

Enig idee van je huidige sync snelheid?
Badge
Is het dat wat ge moet weten axs ?

-Downstream = 16536 kbps

-Upstream = 2056 kbps
Hoe komt het dat een opname automatisch op 30d komt, zelf al neem ik maar 1 programma op.
Ik krijg de keuze niet vooraf. Kan ik een opgenomen programma (30d) nadien nog op de harde schijf plaatsen ?

Reageer