Opnames haperen

  • 19 January 2015
  • 15 reacties
  • 842 Bekeken

Beste



Sinds een maand hebben we regelmatig opgenomen programma's die constant haperen en/of vastlopen. Beeld en geluid lopen dan vaak niet gelijk en/of de opname hapert om de paar seconden of minuten. Idem wanneer we live programma's pauzeren om dan 5 minuten later verder te kijken. Beeld en geluid blijven dan om de zoveel tijd een paar minuten hangen.



Verder geen probleem bij gewoon live kijken.



Iemand een idee?



Dank!

15 reacties

Weer iets dat we regelmatig te horen krijgen !! Als je een V3 decoder hebt best proberen van een recentere vast te krijgen want daar zijn de problemen het grootst mee.


je kan enkel proberen van de decoder eens zonder spanning te zetten.


Je kan niet veel meer dan deze procedure volgen ▬► bij decoder problemen

en als deze niet helpt of maar tijdelijk helpt, zal het enkel en alleen nog Proximus zijn die het kan oplossen,

en dan kan je de helpdesk bellen 05800 22 800 (7/7 tot 22u) of een privé bericht sturen.


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 6
Badge +2
De vraag is of die decoder van Frederic wel een V3 decoder is.
doet er eigenlijk weinig toe als ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" rel="nofollow dit niet helpt of zelf maar tijdelijk helpt kan je niet veel meer doen dan proximus het probleem laten onderzoeken.


Als er plc's gebruikt worden zoals beschreven al je de bovenstaande link volgt kan je enkel eventueel nog proberen om de decoder voorlopig met een lange losse netwerkkabel te verbinden aan de bbox om zo nog eventueel uit te sluiten dat deze de oorzaak zoude kunnen zijn


leeds in dit verband ook ▬►hdoor wat kan je plc's eventueel gestoord worden


best ook de plc's in stopcontacten steken mat aarding.
Ik heb een V4, en heb dit probleem ook steeds meer en meer..


Het is echt gigantisch frustrerend...


Bedankt voor de mooie probleemolschrijving Frederic, want ik had geen zin om het helemaal uit te typen, maar jou uitleg is exact hetzelfde als bij mij...




Proximus zegt meestal 'bij een volgende update zal dit wel verholpen zijn' maar ik weet toch niet hoor, tis elke week een nieuw probleem en gezever...
Proximus zou in verschillende golven bezig zijn met de bug-fix, dus hoop doet weer leven ;-)


De bug bestaat er in dat de decoder last heeft om contact te maken met de server.
=> FOUND THE SOLUTION !!!!!


Juist even de netwerkkabel uittrekken en terug inpluggen, en het werkt weer, nu moet ik niet meer elke keer de decoder of modem opstarten :-)


Waarom is Proximus hier nog niet opgekomen?




Grt.
Dat kan inderdaad voor dit geval wel tot het zelfde resultaat leiden als de modem afzetten aangezien het probleem hem zit in het moeilijk contact maken met de server en door dit te doen gebeurt dit opnieuw, maar dan krijg je waarschijnlijk ,ook de gewiste opnames terug in je lijst (of voor sommigen wel en bij anderen weer niet) heb je dit vast gesteld bij u of dit gebeurt als je de utp kabel uittrekt, gewoon uit interesse om te weten.


Ik kan het niet testen aangezien ik die problemen nog nooit gehad heb en ik zet toch alle dagen de modem en decoder af, mss ook daarmee dat ik die problemen nooit heb, gebeurt automatisch met een klokje die op een bepaald uur uitschakelt en 's morgens weer opstart.


Mss is dit nog de beste oplossing om geen problemen meer te hebben, enfin alle wegen leiden naar Rome en ieder heeft zo zijn manier of trucjes 😉


NB: daarom ook dat in het resetten van de modem bij sommige problemen het ook kan een rol spelen in welke volgorde je juist werkt

en deze procedure is ook door sommige medewerkers gekend, daar is het ook best van als volgt te werken :


eerst utp kabel uittrekken.dan pas de modem zonder spanning zetten (15 sec) en wachten tot de DSL lamp continu brandt.

dan de utp kabel terugsteken.


Maar in ieder geval zo'n tips zijn altijd welkom en leveren wat tijdwinst op ;-)
Moeilijk contact maken met de server...



Worden opnames dan niet op de lokale harde schijf van de decoder opgeslagen?



Begint stilaan frustrerend te worden. Wij kunnen amper nog opgenomen dingen bekijken. Resetten, heropstarten, kabels uittrekken...



Het helpt allemaal niet.
De eerste opname die je programmeert wordt automatisch op de harde schijf opgenomen de volgenden die elkaar overlappen in tijd,op de server.


Als ze elkaar niet overlappen in tijd dan altijd op de harde schijf.


Als je serie(s) opname plant kan dit alleen op de harde schijf, dwz ieder volgend programma dat je programmeert en dat met deze serie(s) overlapt worden op de server opgenomen.


Als de tweede dat je programmeert ook een serie opname is (die de eerste overlapt) zal die verplicht moeten opgenomen worden episode per episode op de server.

Dit alles omdat maar één opname mogelijk is op de harde schijf tegelijkertijd
Voor wie het interesseert ▬►pvr versus npvr
Is het dan logisch dat de opnames steeds op hetzelfde moment haperen? Bij terugspoelen hapert het fragment (beeld of geluid) telkens op hetzelfde moment.
probeer mss toch eens om eerst de decoder eens af te zetten (netstekker uittrekken)

en dan de bbox modem 15 seconden uitzetten (netstekker uittrekken) , bbox terug opzetten en wachten tot de DSL lamp continu brandt en dan pas de decoder zijn netstekker terugsteken en terug opstarten.

dan eens zien of dit iets veranderd heeft aan de haperingen
Kabeltje van internet uittrekken is bij mij voldoende voorlopig, en bespaart een hoop tijd!
@comaberg,


De test die ik aan fréderic vraag is om vast te stellen of die haperingen op identiek het zelfde tijdstip oplost worden hierdoor.


en het uittrekken van het kabeltje is om het startprobleem op te heffen, maar dit zijn twee verschillende zaken, begrijp je ?


Natuurlijk is het uittrekken van het kabeltje voldoende om de start te initialiseren want het komt erop neer dat je de verbinding met de server terug legt en daardoor de verbinding terug kan gelegd worden die in eerste instantie niet lukte.


Dus ik probeer met deze test hier, dat we er iets kunnen uit bijleren meer dan dat is mijn bedoeling niet.
NB: om het nog wat te verduidelijken (of dat probeer ik toch ;-)

als het echt aan de server alleen ligt zou deze test die ik vraag niks mogen oplossen.

Reageer