Beantwoord

Opnames duren maar enkele minuten.

  • 13 December 2015
  • 24 reacties
  • 375 Bekeken

Badge
De laatste dagen al enkele malen een opgenomen programma willen bekijken, maar spijtig genoeg duurt die opname maar enkele ogenblikken, om dan naar de opname lijst terug te keren. Daar staat dan wel de opname tijd juist aangeduid. Vroeger nooit last van gehad. Wat nu.......
icon

Beste antwoord door patrick 15 December 2015, 09:22

Bekijk origineel

24 reacties

Ik denk dat er grote kans is dat het aan je software versie .9.92 ligt en je zal moeten wachten tot ze de laatste versie .10.82 ook op de v5 gaan zetten of wie weet nog ene die in de maak is waar hopelijk nog meer bugs uit verdwenen zijn , laat ons hopen.
thx Elsa gevonden YES :-)

lees: NTE_6.1.9.92 hopelijk zijn er er iets mee bij PX.
THX voor je hulp
Druk op de volgende knoppen van je afstandsbediening:
MENU
één maal pijltje naar beneden
drie maal pijltje rechts tot aan het tandwiel symbool
druk OK
Vier maal pijltje naar beneden tot SYSTEEM
OK
Zes maal pijltje naar beneden tot SYSTEEM INFO
OK
daar aflezen wat naast Software versie staat
Oeps Elsa schiet niet uit mijn sloffen 🙂 heb een V5 dat weet ik maar heb er geen flauw idee van wat ik heb als software erop. Ben daarjuist gaan loeren naar instellingen maar vind niet wat ik moet doen om te weten welke software ik hebt
Patrick, welke versie heb je dan als software staan op je decoder, want dit heb ik niet voor, sedert je dit al gemald had heb ik het een paar keer getest en dat is bij mij geen probleem om te kijken terwijl de opname loopt, doorspoelen ook gaat. Misschien ga je nu uit je sloffen schieten, maar heb je al de modem en de decoder even zonder spanning gezet om alles te laten rebooten.
Hier is het als je een opgenomen programma wil bekijken 20 minuten later terwijl de opname nog loopt betreffende de opname dan heb ik ook maar enkele minuten opname. Je moet wachten tot de opname gedaan is dan kan je het pas het volledig bekijken.
Reputatie 6
Badge +2
Ik had voor gisteren de kwis op 1 "Kalmte kan U redden", opgenomen, maar er werden maar 38 minuten opgenomen. Dat is een programma van een uur. Dit is niet de eerste keer da ik dat mee maak. De vorige "verkorte" opnames waren wel nog van voor de nieuwe update.

Kalmte kan je redden, dat is een goeie, met die problemen van die opnames zou een mens eerder zijn kalmte verliezen.
Sinjoor, al die problemen die hier gemeld worden vind je overal terug op al hun sociale netwerken (linken staan hie in 't paars ook onderaan vermeld)
Dus dit ook het bewijs dat ze bijlange nog niet aan de nieuw patatjes toe zijn, al is het opgevallen dat het al iets beter is met de laatst NTE....10.82 maar dan nog lees je ook nog dat er problemen opduiken en kunnen zelf problemen zijn die je eerst niet had en ineens de kop opsteken.
Het probleem van vroeger gewiste opnames blijft bij mij toch uit wat voor mij toch al een goed teken is, maar of het nu niet meer gaat terug komen daar ga ik toch nog mijn vingers niet voor in het vuur steken.
Maar zoals altijd hoop doet leven hé 😉
Reputatie 7
Badge +3
Ik had voor gisteren de kwis op 1 "Kalmte kan U redden", opgenomen, maar er werden maar 38 minuten opgenomen. Dat is een programma van een uur. Dit is niet de eerste keer da ik dat mee maak. De vorige "verkorte" opnames waren wel nog van voor de nieuwe update.
Reputatie 7
Badge +1
@ Sinjoor , normaal helpt het inderdaad niet maar af en toe beweert er ene van wel wat zou kunnen want als het aantal combinaties maakt van type decoder en het tupe software die erop staat met dan nog een rekening te houden met het aantal verschillende bbox'en en verschillende software die erop staat dan heb je ook ontelbare mogelijke combinaties wat ook zou kunnen leiden toe ontelbare verschillende fouten en ook verschillende oplossing hierop of tot geen oplossing zoals bij u.
Gewoon eens proberen en je wet het.
Je zou zelf eerst moeten de decoder spanningsloos zetten dan de modem en late opstarten tot hij stabiel werkt en dn de decoder, maar dan nog biedt dit inderdaad geen enkele zekerheid en wordt dit heropgestart voor velen een reden om PX te beginnen haten, bij manier van spreken, of is het dit wat je ook bedoelt met PX-believer met dat groot vraagteken erachter :-)))))

Ik vind het raar dat ik in het weekend niet meer gehad heb, dat een opname slechts deels afspeelbaar was, en dat een serieaflevering er 11 maal stond (tot na een herstart). Wat wél stoort is, dat nu systematisch bij het afspelen van de PVR-opgenomen afleveringen de tijdsbalk niet meer werkt (de blauwe streep staat vol van in het begin, zodat je niet kunt zien hoever je al zit). Het kan ook zijn, omdat ik in het week-end niet in chaseplay naar een nPVR-opname gekeken heb...Ik volg het verder op vandaag. Voor de vorm: ik spreek over de V4.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb gemerkt als je een programma opneemt en het +/- 20 minuten later het wil bekijken dat het niet lukt dat je dan het programma maar paar minuten kan bekijken. Je ben verplicht om te wachten tot de opname gedaan is dan lukt het wel.
Bedankt voor de tip. Ik zal het eens proberen als ik het nog eens heb!:D
zit je ook met software NTE......10.82
en werk je infra rood of met radio frequentie gestuurde afstandsbediening, kan mss daaraan liggen bij mij !!


Juist getest de rec knop werkt nu wel , heb mij vergist het was in de vorige eerste nieuwe software dat het niet lukte nu in de derde versie wel
@ Patrick bij mij lukt het dus om te kijken tijdens een opname, nog eens getest. mss is het omdat je nog de laatste software versie niet hebt of omdat de opname bij u op harde schijf nog gebeukt !
zit je ook met software NTE......10.82
en werk je infra rood of met radio frequentie gestuurde afstandsbediening, kan mss daaraan liggen bij mij !!
Badge
Patrick, bij mij lukt dit wel (laatste software), maar zal het nog eens testen.
Wat ook niet werkt blijkbaar is tijdens een programma de rec-knop drukken, je moet blijkbaar door de menu passeren.


Betreffende de rec-knop, wel daar nog geen problemen ondervonden.
Badge
Ik heb gemerkt als je een programma opneemt en het +/- 20 minuten later het wil bekijken dat het niet lukt dat je dan het programma maar paar minuten kan bekijken. Je ben verplicht om te wachten tot de opname gedaan is dan lukt het wel.

Neen, hier ging het wel over opnames van enkele dagen voordien.
Patrick, bij mij lukt dit wel (laatste software), maar zal het nog eens testen.
Wat ook niet werkt blijkbaar is tijdens een programma de rec-knop drukken, je moet blijkbaar door de menu passeren.
@ Sinjoor , normaal helpt het inderdaad niet maar af en toe beweert er ene van wel wat zou kunnen want als het aantal combinaties maakt van type decoder en het tupe software die erop staat met dan nog een rekening te houden met het aantal verschillende bbox'en en verschillende software die erop staat dan heb je ook ontelbare mogelijke combinaties wat ook zou kunnen leiden toe ontelbare verschillende fouten en ook verschillende oplossing hierop of tot geen oplossing zoals bij u.
Gewoon eens proberen en je wet het.
Je zou zelf eerst moeten de decoder spanningsloos zetten dan de modem en late opstarten tot hij stabiel werkt en dn de decoder, maar dan nog biedt dit inderdaad geen enkele zekerheid en wordt dit heropgestart voor velen een reden om PX te beginnen haten, bij manier van spreken, of is het dit wat je ook bedoelt met PX-believer met dat groot vraagteken erachter :-)))))
Ik heb gemerkt als je een programma opneemt en het +/- 20 minuten later het wil bekijken dat het niet lukt dat je dan het programma maar paar minuten kan bekijken. Je ben verplicht om te wachten tot de opname gedaan is dan lukt het wel.
Reputatie 7
Badge +1
Een reboot helpt geen zier.

De laatste 2 dagen zo geen fout meer gehad. Alles ging goed vanavond. Bij PVR-serie krijg ik geen deugdelijke tijdsbalk meer. Bij nPVR is die wel normaal. Het verschijnsel dat de opgenomen aflevering er tot 11 keer staat, had ik ook niet vanavond. Ik spreek wel over de V4 met nieuwste interface.
Badge
Bedankt, zal het blijven opvolgen, en "Het Forum" leest natuurlijk mee.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou toch maar eens rebooten of de stekker even uittrekken, om te zien of je zo de opnames toch niet kan recupereren. Niet bepaald elegant, maar dikwijls helpt het wel.
Veel succes en zoals Elsa zegt: laat het forum iets weten.
Dat zijn ook klachten die regelmatig gemeld worden, bij de meesten helpt rebooten niet door de netspanning even te onderbreken, maar je kan proberen.
Anders eens bellen naar Technische helpdesk want ik heb op 'Proximus op sociale netwerken' al gelezen dat deze klanten hun gegevens (klantnummer) via privé bericht kunnen doorgeven en ook over welke opname het gaat en dat ze daar blijkbaar iets kunnen aan doen, technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u )

Laat het resultaat in ieder geval hier eens weten.
Reputatie 7
Badge +6
Dag computerken,

Ik heb uw vraag naar dit subforum verplaatst waar het beter op zijn plaats staat.

Groetjes,
Wim

Reageer