Opnames die niet verwijderd kunnen worden op de decoder. (+ vervanging V3)

  • 15 March 2015
  • 74 reacties
  • 1287 Bekeken

Indien de opnames niet verwijderd worden met de optie of met heropstarten decoder kan u dit niet zelf verwijderen.

Wij kunnen dit voor u verwijderen van op afstand.

We hebben daar echter uw telefoonnr. of klantnr. nodig waarop deze decoder is aangesloten.

Gelieve deze ons in en privébericht te sturen samen met over welke opnames het gaat .

Dit fenomeen hadden we enkel bij de oudere V3 decoders waarop een probleem was van onstabiliteit op de harde schijf van de decoder.

Indien het dus hier om een V3 decoder gaat in HUUR zou ik te zeerste aanraden deze decoder om te ruilen voor een recenter model om dit probleem te voorkomen in toekomst.

Omruilen kan door ons het kailapunt van uw keuze door te sturen ( http://www.kiala.be/" rel="nofollow" target="_blank) en gsm nr. waarop de bevestiging komt wanneer u nieuwe decoder kan gaan halen.

Dit kan ook via koerierdienst , in dat geval data doorsturen waarop u thuis bent, in dit geval wordt de decoder aan huis geleverd en geplaatst.

Hou er rekening mee dat alle opnames op de harde schijf verloren gaan, worden niet overgezet naar de nieuwe decoder.

Opnames op de server ( 30dagen) worden wel opnieuw ingeladen .

Dit enkel indien decoder in huur is.

Op aangekochte decoders 2 jaar garantie, valt het probleem daarbuiten kan geen gratis omruiling hiervoor aangeboden worden, dit valt buiten de garantie.


Edit1- (17/03/2015) Nog een antwoord van Prox ivm V3:

Indien je deze decoder huurt kan je deze vervangen via een kiala punt in de buurt.

Hiervoor kan je best even bellen

Edit2- (17/03/2015) Ter info:

voor de V5 en V4 decoders werd er in de eerste week van maart 2015 nieuwe software uitgerold

zie hiervoor op ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow


Edit3- (18/03/2015) opgemerkt door forumlid Sinjoor:

Wat ik ook nog heb vastgesteld is, dat je die dubbel gesynchroniseerde online programma’s beter kunt online wissen

(de hele lijst online deleten), en alles opnieuw terug voor opname ingeven.

De online lijst van de planning van voor de software update maart 2015, is nl. compleet onbetrouwbaar.

Er staat wél een rood cirkeltje tijdens het opnemen, zowel in de decoder-TV-gids als in de online TV-gids

(en in de geplande lijst), maar er is geen transfert naar de lijst opgenomen programma's van de decoder.

Hierdoor kunnen ze niet afgespeeld worden.

Ik heb er mijn bed bij gemaakt en heb dus alle nPVR-planning online gewist en alles terug ingegeven.

De vernieuwde lijst werkt dan wél correct. Ik kan maar hopen dat alles nu correct blijft verlopen.

(zowel serie-opnames als nPVR-opnames).

Ik kon gelukkig wél alles (dus de niet gestarte opnames) nog met TVR bekijken.


Edit4- (24/03/15)


Het is inderdaad nog niet normaal alle nPVR-planning dubbel bij factory reset, en moet je alles online wissen in de lijst van geplande opnames, en alles terug opbouwen...

Een FacR doe ik sowieso uiterst zelden, Enkel als er een upgrade wordt aangekondigd om deze eventueel te proberen forceren.

Zelfs een herstart is voorlopig niet nodig, maar diie geeft geen problemen, buiten die ene gewiste nPVR-opname die terugkomt (nu nog 11 dagen).

Het is anders natuurlijk voor mensen die hun decoder volledig afzetten, of de sluimerstand hebben ingesteld.


Die nPVR-opname komt nu ook niet meer terug door de nachtelijke update van de TV-gids, wat voorheen wél zo was, enkel bij een herstart.

74 reacties

We mogen dus al besluiten dat het een mooie stap in de goeie richting is, tenzij je niet akkoord bent met mijn uitspraak natuurlijk :-))
Eigenlijk kom ik na al die jaren nog altijd tot de zelfde conclusie dat je voor technische bugs bij (Belgacom)/Proximus, een engelen geduld moet hebben, maar dat het tenslotte toch altijd in orde komt.
Reputatie 7
Badge +1
Zo is dat. Verwacht jij nog een volgende update voor de V4? het zal me benieuwen! Ze hebben nu wel héél lang gewacht om nog eens een Charles update te gebruiken. Leon was dus duidelijk een miskleun?
Je weet dat Proximus niks loslaat omtrent wanneer een update juist komt, 't is altijd een antwoord als volgt:



bij de volgende update .......... .

We houden u op de hoogte als we meer weten



!
Reputatie 3
Badge +1
Oeioei, ik heb te vroeg victorie gekraaid ....sinds gisteren en eergisteren komen er nieuwe spookopnames bij. Het betreft hier vooral op Vier : The mentalist, op Vijf : Rizzoli & Isles en op 2be : The big bang theory. Die gekende zenders blijven dus moeilijk doen .Maar .... ik wacht nog steeds op de laatste software-update Charles. Wie weet komt het dan wel goed, ik hou jullie op de hoogte huilend.
Ik durf het niet voorstellen om een http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" target="_blank te proberen van je decoder om te proberen van de software update te forceren, maar dan kan je het probleem misschien voorhebben zoals bij Sinjoor dat alles dubbel in de lijst komt te staan! en het is dan nog niet zeker dat je deze sofware zal kunnen binnetrekken.
Reputatie 3
Badge +1
Elsa, Ik heb de factory reset op mijn V4 gedaan en daarbij de nieuwe 'Charles' binnen gekregen. Daarna alle spookopnames gewist (30-tal), decoder achteraan uitgeschakeld, bbox heropgestart, decoder heropgestart en ... daar zijn alle spookopnames opnieuw. Daarna nog eens procedure gedaan via my proximus, maar na 'ja' te klikken op 'wenst u geheugen vrij te maken', krijg ik terug het volgende ' aantal dagen ingeven' vb 10, dan krijg ik de melding 'wij zijn niet in staat om de bestanden te wissen van uw decoder'. We staan dus even ver. De opties 'opnames' kiezen enz. krijg ik dus niet te zien.


't Is toch triestig dat het nog steeds niet is opgelost !!!
Reputatie 7
Badge +1
Wat ook nieuw is, en wel voor serieopnames, is dat gewiste serieopnames vroeger bij de laatste aflevering geen optie 'alles wissen' meer hadden om de serie volledig te verwijderen. Nu komt de serie na het wissen van de laatste aflevering terug onderaan te staan bij geprogrammeerde opnames met enkel de optie 'alles wissen'. Voordien bleven die dus in het systeem zitten en doken automatisch terug op bij herhaliingen of nieuwe afleveringen. Dit slechts ter info.brutaal


Ook zijn er nog wel wat 'anomaliën' met de cirkeltjes bij geprogrammeerde opnames in de TV gids. Die staan er regelmatig maar een dag voordien, en tijdens de opname van het programma staan er soms rode cirkeltjes, maar soms ook niet...Ik weet het: dit is slechts een minder belangrijke bug, want alles loopt verder normaal en correct, maar toch...het blijft een gebrek aan consistentie als het soms wél en soms niet werkt....Ook dit slecht ter info in de hoop dat 'onze medewerkers' het doorgeven aan de ontwikkelaars. Ik doe ook geen moeite om er een privébericht over te sturen....cool


Reputatie 7
Badge +6
En ja hoor, was ik de laatste spookopname bijna kwijt (denk ik toch), is er nu een nieuwe bij. Gelukkig, in vergelijking met anderen maar één voorlopig, maar een decoder, zelfs een V5, zonder spookopnames zit er hier dus toch niet in.


Wat mij wel opvalt is dat de twee spookopnames overschotten zijn van serie-opnames, iets wat ik nu vermijd. Toeval? Alle andere opnames laten zich wel vlot verwijderen.


Ik kon die ene opname zelfs niet stoppen, zelfs niet met de truc :opties: verwijderen, kreeg ik alleen de keuze verwijderen indien schijf vol en annuleren. Een maat voor niks dus. 's Anderendaags was ze dan wel 'gestopt'. Rare dinges toch.


Reputatie 7
Badge +1
Hadden die teruggekeerde serieopnames alleen de optie 'alles wissen'? Dan is dat niet abnormaal. Verlopen series kon je in de vorige softareversie niet écht verwijderen en bleven in je profiel zitten. Nu komen die terug met de optie om ze definitief te verwijderen. Ik heb het ook voorgehad en heb die systematisch verwijderd (een 50-tal zelfs). Daarna kwamen ze niet meer terug.
Zou je het kunnen geloven Sinjoor,

dat ik niet kan geloven dat ik al die miserie nog geen ene keer voorgehad heb,

net als bij mijn zuster en die woont in een totaal andere regio.
Ik heb gisterenavond nog eens 64x doorspoelen getest, en het ging niet zo vlotjes, beeld dat af en toe blijft stilstaan,

zodanig dat je niet kunt zien hoe ver je al zit.

Het varieert van tijd tot tijd, de ene keer veel beter dan de andere keer, maar blokvorming gedurende spoelen

heb ik toch niet meer gehad tot nu toe.


Maar ja moesten er geen problemen meer zijn wat zouden we anders posten op het forum hé :-))


Anders moeten we doen gelijk Jeroen Meus meer posten in de krant dan op het forum !-)


Ik moet wel toegeven dat Prox eerlijker is dan ik dacht, en de BV's geen voorkeursbehandeling krijgen t.o.v. Jan modaal :-)


Gelukkig dat we het af en toe nog eens kunnen weglachen ook.



Reputatie 7
Badge +6
Hij kreeg in elk geval in tweetvorm ongeveer hetzelfde bericht van een van 'onze medewerkers' als wij hier krijgen. ;-))


Nu ja, liever zijn modem/decoder dan zijn fornuizen zeker? bloos
Reputatie 7
Badge +1
Ja inderdaad Elsa, al 'chance' dat het niet allemaal perfect werkt, anders waren wij hier werkeloos hé?duivel


64x doorspoelen, het is inderdaad nog niet in orde.Bij mij springt het dan soms een half uur verder en moet je terugspoelen. En je ziet niet hoever je bent want het beeld bevriest soms tijdens het spoelen.
Reputatie 4
Beste leden,


Tot hiertoe nog nooit problemen gehad met nPVR opnames die terug verschijnen na het wissen.


Ook niet na het heropstarten van de decoder type v5, of na het heropstarten van de Bbox 3 modem/router.


En dit zowel met de vorige software alsook met de nieuwe software van laatsleden die op de decoder staat.


M.v.g.


Vincent
Reputatie 7
Badge +1
Tja, zo zie je maar. Wij denken al lang dat het 'server afhankelijk' is, of eerder 'server related' (verstaan ze misschien beter bij Proximus...brutaal
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren voor de eerste keer nog eens een niet startende nPVR-opname gehad. Ook nà een herstart niet opgelost, maar kunnen kijken met TVR. Dat probleem is dus toch nog niet helemaal opgelost met de nieuwe software (V4), of allicht dan toch een serverprobleem. Hangt het allemaal samen met de doorspoelproblemen? Het starten van de weergave van nPVR-opnames ging nu juist supersnel tegenover voorheen...
Beste Proximus Medewerkers


Op alle decoder types duiken gewiste nPVR opnames terug op in de decoder lijst 'Opnames'


zijn er al vooruitzichten naar een eventuele oplossing voor dit probleem?


Mvg,


Elsa
Dag Elsa,
ik heb de vraag gesteld aan ons engineering team. Eens we meer info hebben laat ik het je weten.
MVG,
Wim
Bedankt Wim,


Heel vriendelijk van u dat je dit zal laten weten.


Mvg


Elsa
Nog altijd geen antwoord gekregen van de mensen van engineering ?


Er komen ook meer en meer klachten binnen dat opnames niet of maar gedeeltelijk opgenomen worden !
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb er ook al gehad...niet opgenomen. D.w.z. ze stonden wél in de lijst van geplande opnames, maar werden nà de start van de opname niet naar de lijst van opgenomen programma's overgezet. Ook stond er een rood cirkeltje bij de zogezegde opname. Even eesn test gedaan: opname gestopt en terug ingegeven voor opname (tijdens de uitzending), en wonder boven wonder, stond nu de opname éénmaal in de lijst van opgenomen programma's en wél de hele opname...(niet gesplitst dus).
Reputatie 2
Dat is nog altijd niet opgelost, wel valt het blijkbaar minder voor dan vroeger en is de lijst minder lang!
Reputatie 5
Badge +3
Gisteren 2 programma's geprogrammeerd, vandaag verdwenen uit mijn lijst 'geprogrammeerd'! Nog altijd niet opgelost, waar blijft die al maanden aangekondigde update die deze vervelende bug ging herstellen? blijkt inderdaad zeeeer complex.


Mijn dochter had het gelukkig nog voor de start van die opnames opgemerkt, en heeft deze op tijd kunnen herprogrammeren.


Graag antwoord beste 'Onze medewerkers'


mvg
Ter info: Nog andere klachten :



http://forum.proximus.be/posts/c3ef5d70ca" target="_blank Het was lange tijd best te pruimen: slechts één hoogstens twee opnames die dertig dagen bleven terugkeren, maar de laatste tijd wordt die lijst weer beduidend langer en nu zelfs ook zonder dat het om een restart van de decoder gaat. Hem gewoon aanzetten is soms al voldoende. Hoe zit het met het verwijderen van die vervelende bug, Proximus, a.u.b. ? http://forum.proximus.be/posts/c3ef5d70ca" target="_blank




http://forum.proximus.be/comment/169367" target="_blank Wat ook nog steeds niet is opgelost, is dat sommige npvr-opnames niet willen starten, en dus een herstart van de decoder noodzakelijk is. Dat blijft dus eveneens een héél vervelende bug !!! Wanneer wordt ook dit opgelost ??? http://forum.proximus.be/comment/169367" target="_blank

Reageer