Opnames die niet verwijderd kunnen worden op de decoder. (+ vervanging V3)

  • 15 March 2015
  • 74 reacties
  • 1287 Bekeken

Indien de opnames niet verwijderd worden met de optie of met heropstarten decoder kan u dit niet zelf verwijderen.

Wij kunnen dit voor u verwijderen van op afstand.

We hebben daar echter uw telefoonnr. of klantnr. nodig waarop deze decoder is aangesloten.

Gelieve deze ons in en privébericht te sturen samen met over welke opnames het gaat .

Dit fenomeen hadden we enkel bij de oudere V3 decoders waarop een probleem was van onstabiliteit op de harde schijf van de decoder.

Indien het dus hier om een V3 decoder gaat in HUUR zou ik te zeerste aanraden deze decoder om te ruilen voor een recenter model om dit probleem te voorkomen in toekomst.

Omruilen kan door ons het kailapunt van uw keuze door te sturen ( http://www.kiala.be/" rel="nofollow" target="_blank) en gsm nr. waarop de bevestiging komt wanneer u nieuwe decoder kan gaan halen.

Dit kan ook via koerierdienst , in dat geval data doorsturen waarop u thuis bent, in dit geval wordt de decoder aan huis geleverd en geplaatst.

Hou er rekening mee dat alle opnames op de harde schijf verloren gaan, worden niet overgezet naar de nieuwe decoder.

Opnames op de server ( 30dagen) worden wel opnieuw ingeladen .

Dit enkel indien decoder in huur is.

Op aangekochte decoders 2 jaar garantie, valt het probleem daarbuiten kan geen gratis omruiling hiervoor aangeboden worden, dit valt buiten de garantie.


Edit1- (17/03/2015) Nog een antwoord van Prox ivm V3:

Indien je deze decoder huurt kan je deze vervangen via een kiala punt in de buurt.

Hiervoor kan je best even bellen

Edit2- (17/03/2015) Ter info:

voor de V5 en V4 decoders werd er in de eerste week van maart 2015 nieuwe software uitgerold

zie hiervoor op ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow


Edit3- (18/03/2015) opgemerkt door forumlid Sinjoor:

Wat ik ook nog heb vastgesteld is, dat je die dubbel gesynchroniseerde online programma’s beter kunt online wissen

(de hele lijst online deleten), en alles opnieuw terug voor opname ingeven.

De online lijst van de planning van voor de software update maart 2015, is nl. compleet onbetrouwbaar.

Er staat wél een rood cirkeltje tijdens het opnemen, zowel in de decoder-TV-gids als in de online TV-gids

(en in de geplande lijst), maar er is geen transfert naar de lijst opgenomen programma's van de decoder.

Hierdoor kunnen ze niet afgespeeld worden.

Ik heb er mijn bed bij gemaakt en heb dus alle nPVR-planning online gewist en alles terug ingegeven.

De vernieuwde lijst werkt dan wél correct. Ik kan maar hopen dat alles nu correct blijft verlopen.

(zowel serie-opnames als nPVR-opnames).

Ik kon gelukkig wél alles (dus de niet gestarte opnames) nog met TVR bekijken.


Edit4- (24/03/15)


Het is inderdaad nog niet normaal alle nPVR-planning dubbel bij factory reset, en moet je alles online wissen in de lijst van geplande opnames, en alles terug opbouwen...

Een FacR doe ik sowieso uiterst zelden, Enkel als er een upgrade wordt aangekondigd om deze eventueel te proberen forceren.

Zelfs een herstart is voorlopig niet nodig, maar diie geeft geen problemen, buiten die ene gewiste nPVR-opname die terugkomt (nu nog 11 dagen).

Het is anders natuurlijk voor mensen die hun decoder volledig afzetten, of de sluimerstand hebben ingesteld.


Die nPVR-opname komt nu ook niet meer terug door de nachtelijke update van de TV-gids, wat voorheen wél zo was, enkel bij een herstart.

74 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dank je Marleen. Ja, er wordt hier inderdaad veel opgenomen. Ivm die vrije schijfruimte is er geen probleem omdat de meeste npvr opnames zijn en dus geen schijfruimte innemen. Als de kaap van 100 terugkerende opnames in zicht is, zal ik eens terugbellen naar de technische dienst huilend
Eigenlijk komt het er iedere keer op neer, dat als je gegevens van je TV-profiel dat voor ieder op de server staat, opgevraagd wordt dat het daar verkeerd loopt.


Dus vroeg of laat heb je van het leer!


Wanneer gaat Proximus uiteindelijk dit probleem kunnen oplossen !!!!!!
@Yellow,


Ik veronderstel toch dat ze na 30 dagen niet meer in je lijst blijven staan of is dit bij u niet zo ?
@Yellow,


nog en tweede vraagje waren alle (30 dagen) opnames verdwenen uit je lijst nadat proximus ingegrepen had.
@ Marleen,



zal mijn dierbare wederhelft dat maar niks vinden. Voorlopig zal ik dus maar niet aandringen



daar moet je geen schrik voor hebben , gewoon de bbox heropstarten en alles staat terug zelf meer dan je wenst ;-))

nog een geluk dat we af en toe eens met de miserie kunnen lachen ook hé
Reputatie 7
Badge +6
@ Yellow: nog maar 30 te gaan danverdrietig.


Wij nemen hier ook veel op,dus ik begrijp het, maar een lijst van 70 opnames. Dat al die titels er nog op kunnen!


@Elsa: ja zeg, wat moet je anders?besluiteloos


Ik ga nu maar wat in het zonnetje zitten, want binnenkort is er nog een (gedeeltelijke) zonsverduistering ook.knipoog
Reputatie 3
Badge +1
@ Elsa,


Na 30 dagen verdwijnen ze inderdaad automatisch en ja, nadat de technische dienst op afstand had ingegrepen waren alle 30d opnames verdwenen. Nog voor alle duidelijkheid : ik heb eerst de decoders moeten rebooten en ze zelf wel moeten wissen na hun tussenkomst hé.


@ Marleen,


Na 30 dagen verdwijnen ze dus automatisch maar er worden er iedere dag evenveel opgenomen. Nogmaals deze npvr opnames hebben geen negatieve invloed op de schijfruimte omdat ze op de proximusservers staan. We proberen te onthouden uit de lange lijst wat we al gezien hebben of niet. ;(
Reputatie 3
Badge +1
Ook nog even vermelden dat het mij opvalt dat het steeds opnames zijn van dezelfde zenders : VTM, Vier, Vijf, en To be. Of je ze opneemt via de Hd zender of niet, dat maakt niet uit.
@ Yellow, Er zijn er inderdaad nog die dit zeggen, als je iets opneemt van EEN heb je dit dan nog voorgehad waarschijnlijk, al kan ik daar toch zo niet direct een uitleg voor vinden, inderdaad raar.



Nog voor alle duidelijkheid : ik heb eerst de decoders moeten rebooten en ze zelf wel moeten wissen na hun tussenkomst hé



Ik veronderstel dat dit nodig is voor de synchronisatie van gegevens tussen decoder en de TV-profiel gegevens op de server die ze aangepast hebben.


Eigenlijk spijtig dat Proximus niet wat meer uitleg geeft wat er juist in detail misloopt maar daar zal ik niet moeten op rekenen en

'ja dat is proximus ' (alla 'ja dat is Belisol') :-)))


@ Marleen,


profiteer er inderdaad maar van want morgen nog een beetje zon en dan weeral wat minder, maar ' ja dat is België'
Ter info: voor de V5 en V4 werd er in de eerste week van maart 2015 nieuwe software uitgerold


zie hiervoor op ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow
Reputatie 3
Badge +1
@ Elsa, Ik heb het nog niet voor gehad dat er opnames vanaf EEN terugkomen. Enfin, voor 99% ben ik dat zeker, maar op den duur let je er niet meer op van welke zender die spookopnames gebeurd zijn.


http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow : voor de V5 zie ik het staan, voor de V4 zie ik nergens een update gepland voor 2015 hoor.
@Yellow,


voor V4 staat voor de laatste softw. uitrol : Dec(V4) SW-versie charles 2_2.14.0.100. 03 mar 14 ◄▬ moet natuurlijk 15 zijn aangezien de softw versie klopt.

hij zal een drukfout gemaakt hebben, maar als hij dit zal lezen hier zal hij het wel aanpassen zoals we gewoon zijn van hem


omdat er vroeger al iemand dit gemeld had, heb ik al speciaal dikwijls programma's geprobeerd van VTM, 4 en 5 en To-be als test maar als ik die wis komen die nooit terug zelf niet na decoder reset, decoder reboot of na modem reboot , 't wilt maar niet lukken, anders zou ik zelf meer testen kunnen doen om iets uit te zoeken. De wereld steekt toch raar ineen hé iemand die het wilt krijgt het niet en omgekeerd iemand die het totaal niet wilt krijgt het zonder moeite knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Nog maar één 'niet te wissen opname' die nog moet verdwijnen en er komen geen nieuwe bij.


Hoera. Ik hoop dat het blijft duren!lach
Dan hebben ze voor u ook uiteindelijk een speciale server gezet net zoals ze bij mij gedaan hadden lach


't is te hopen dat ze nu mijne server niet voor u gezet hebben lach


Niet waar hoor, ik hoop voor u dat je ook eens van die terugkerende opnames afgeraakt.


Bij Sinjoor met zijn V4 komen de opnames dubbel te staan in de lijst als hij een Factory reset doet, hopelijk moet dit niet te veel gebeuren, in ieder geval ik heb al enige keren een factory reset geprobeerd en het blijft in orde, geen dubbel opnames in de lijst en ook geen terugkerende gewiste opnames in de lijst ja
Reputatie 7
Badge +1
Nog even inpikken, die ene nPVR-opname die bij mij hardnekkig blijft terugkomen, is inderdaad van VTM (Tegen de sterren op)...maar ik heb nog veel andere nPVR-opnames van VTM, Vier, Vijf, die niet meer terugkomen....ik blijf er nu voorlopig met mijn fikken af, want nu werkt het allemaal naar behoren. Van recent gewiste nPVR-opnames komt er niks meer terug (hout vasthouden). Ik spreek nu wél over de V4 met Charles 2_2.14.0.100.
Reputatie 7
Badge +6
Ik hoop dat het zo blijft, Elsa!


Ik heb deze morgen dus even de decoder gereboot en er waren weer twee opnames weg, de volgende reboot op het einde van de maand en dan zijn ze hopelijk allemaal weg, ik wil zeggen de spookopnames, hé.


Dan hoop ik eindelijk eens een 'rebootloze' maand te hebben, haha, dat is al een beetje vakantie dan. ;-))


Ik doe wel geen serie-opnames meer, dat is mss wat meer werk, maar zo vermijd ik ook alle 'conflicten'.


Inderdaad ik denk ook dat je minder complicaties hebt als je geen serie opnames programmeert, en het episode per episode plant, met een bijkomend voordeel dat je die dan als nPVR kunt opnemen als je wilt (bij de V5-mini kan je trouwens niet anders)
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb zelden problemen gehad met serieopnames, tenzij met een bepaalde upgrade van Charles na een FacR. Toen kwamen alle oude series van een paar jaar terug in de lijst van geprogrammeerde opnames met enkel de optie 'alles wissen', en dat waren er nogal wat toen (méér dan 250). Daar was wel een 20 minuten zoet mee, en je deed dan niet meer zo snel een FacR. Nu heb ik enkel één oude serieopname teruggekregen na de procedure van decoder herstarten, gewiste en terug opgedoken nPVR-opnames verwijderen, modem resetten, decoder terug herstarten. Toen stond er één oude serie terug in de lijst met optie 'alles wissen'.


De communicatie tussen decoder en server (online programmatielijst) gebeurt nu correct, want voordien kwam er niets van het online geprogammeerde in de decoderlijst, maar het werd wél opgenomen (30d). Nu dus wel en zowaar onmiddellijk. Gewiste planning vanuit de decoder stroomt dan wél nog héél traag naar de server (zowat tussen 15 en 30 minuten). Ik doe dat dus niet meer. Gaat beter vanop smartphone, tablet of PC met onmiddellijk effect op de decoderlijst...
't komt nog allemaal goed hé Sinjoor en dan komen ze binnenkort met een nieuwe decoder af en kan het spelletje opnieuw beginnen duivel


Nu ben ik wel aan het doem denken lach

tenzij met een bepaalde upgrade van Charles na een FacR. Toen kwamen alle oude series van een paar jaar terug in de lijst van geprogrammeerde opnames



Dat heb je nu toch nog ook met de laatste software update, of anders heb ik het helemaal verkeerd begrepen ?
Reputatie 3
Badge +1
Sinds ik de procedure heb gedaan via de decoders om de steeds terugkerende opnames te wissen, zijn de reeds deels gewiste spookopnames toch niet meer teruggekomen. De laatste hardnekkige spookopnames zijn nog '28 dagen beschikbaar' en het zijn er nog een 30-tal. Ook zijn de npvr-opnames van daarna, na wissen (nog) niet teruggekomen.


Wat ik wel nog heb op mijn V4, is dat er npvr-opnames niet willen starten. Maar de laatste software-update voor mijn V4 heb ik nog niet gekregen. Ik wacht dus nog af, want heb geen zin om een factoryreset te doen uit schrik het misschien weer erger te maken. Dat bewijst dus dat het zeker niet aan de laatste Leon-versie software is maar wel aan hun servers.


Als alles goed blijft, ben ik dus ook binnen een maand die hardnekkige spookopnames kwijt. duivel
Dat klopt gelijk een bus yellow zoals ik hier al dikwijls gezegd heb kan het bijna niet anders dan dat het aan de servers ligt gezien ik het nog nooit voorgehad heb en aangezien ik dezelfde apparatuur en lijnkarakteristieken heb zoals bij mensen waar dit wel al lange tijd voorvalt.


er kunnen wel parameters meespelen in de software die helpen met de manier van aanspreken en respons van de servers (als ik het zo mag verwoorden) waar er wel problemen mee zijn.


Zo speelt de volgorde van heropstarten ook mee voor bepaalde problemen op te lossen zoals ik hier ook al dikwijls uitgelegd heb en dat je beter eerst de modem volledig reset , tot hij terug stabiel werkt) en pas daarna de decoder een reset laat doen (ik spreek nu niet van factory reset maar reset == reboot)


Maar het voornaamste is dat er beterschap is ja
Sinjoor, Maar wat gebeurde er als je een factory reset gedaan hebt met deze nieuwe Charles software !!
Reputatie 7
Badge +1
Daar heb ik mijn laatste haar mee verloren...neen, dat is inderdaad nog niet normaal! alle nPVR-planning dubbel, alles online wissen in de lijst van geplande opnames, en alles terug opbouwen...Maar ja, een FacR doe ik sowieso uiterst zelden, Enkel als er een upgrade wordt aangekondigd. Zelfs een herstart is voorlopig niet nodig, maar diie geeft geen problemen, buiten die ene gewiste nPVR-opname die terugkomt (nu nog 11 dagen). Het is anders natuurlijk voor mensen die hun decoder volledig afzetten, of de sluimerstand hebben ingesteld.


Die nPVR-opname komt nu ook niet meer terug door de nachtelijke update van de TV-gids, wat voorheen wél zo was. Enkel bij een herstart.

Reageer