Opnames die niet verwijderd kunnen worden op de decoder. (+ vervanging V3)

  • 15 March 2015
  • 74 reacties
  • 1287 Bekeken

Indien de opnames niet verwijderd worden met de optie of met heropstarten decoder kan u dit niet zelf verwijderen.

Wij kunnen dit voor u verwijderen van op afstand.

We hebben daar echter uw telefoonnr. of klantnr. nodig waarop deze decoder is aangesloten.

Gelieve deze ons in en privébericht te sturen samen met over welke opnames het gaat .

Dit fenomeen hadden we enkel bij de oudere V3 decoders waarop een probleem was van onstabiliteit op de harde schijf van de decoder.

Indien het dus hier om een V3 decoder gaat in HUUR zou ik te zeerste aanraden deze decoder om te ruilen voor een recenter model om dit probleem te voorkomen in toekomst.

Omruilen kan door ons het kailapunt van uw keuze door te sturen ( http://www.kiala.be/" rel="nofollow" target="_blank) en gsm nr. waarop de bevestiging komt wanneer u nieuwe decoder kan gaan halen.

Dit kan ook via koerierdienst , in dat geval data doorsturen waarop u thuis bent, in dit geval wordt de decoder aan huis geleverd en geplaatst.

Hou er rekening mee dat alle opnames op de harde schijf verloren gaan, worden niet overgezet naar de nieuwe decoder.

Opnames op de server ( 30dagen) worden wel opnieuw ingeladen .

Dit enkel indien decoder in huur is.

Op aangekochte decoders 2 jaar garantie, valt het probleem daarbuiten kan geen gratis omruiling hiervoor aangeboden worden, dit valt buiten de garantie.


Edit1- (17/03/2015) Nog een antwoord van Prox ivm V3:

Indien je deze decoder huurt kan je deze vervangen via een kiala punt in de buurt.

Hiervoor kan je best even bellen

Edit2- (17/03/2015) Ter info:

voor de V5 en V4 decoders werd er in de eerste week van maart 2015 nieuwe software uitgerold

zie hiervoor op ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow


Edit3- (18/03/2015) opgemerkt door forumlid Sinjoor:

Wat ik ook nog heb vastgesteld is, dat je die dubbel gesynchroniseerde online programma’s beter kunt online wissen

(de hele lijst online deleten), en alles opnieuw terug voor opname ingeven.

De online lijst van de planning van voor de software update maart 2015, is nl. compleet onbetrouwbaar.

Er staat wél een rood cirkeltje tijdens het opnemen, zowel in de decoder-TV-gids als in de online TV-gids

(en in de geplande lijst), maar er is geen transfert naar de lijst opgenomen programma's van de decoder.

Hierdoor kunnen ze niet afgespeeld worden.

Ik heb er mijn bed bij gemaakt en heb dus alle nPVR-planning online gewist en alles terug ingegeven.

De vernieuwde lijst werkt dan wél correct. Ik kan maar hopen dat alles nu correct blijft verlopen.

(zowel serie-opnames als nPVR-opnames).

Ik kon gelukkig wél alles (dus de niet gestarte opnames) nog met TVR bekijken.


Edit4- (24/03/15)


Het is inderdaad nog niet normaal alle nPVR-planning dubbel bij factory reset, en moet je alles online wissen in de lijst van geplande opnames, en alles terug opbouwen...

Een FacR doe ik sowieso uiterst zelden, Enkel als er een upgrade wordt aangekondigd om deze eventueel te proberen forceren.

Zelfs een herstart is voorlopig niet nodig, maar diie geeft geen problemen, buiten die ene gewiste nPVR-opname die terugkomt (nu nog 11 dagen).

Het is anders natuurlijk voor mensen die hun decoder volledig afzetten, of de sluimerstand hebben ingesteld.


Die nPVR-opname komt nu ook niet meer terug door de nachtelijke update van de TV-gids, wat voorheen wél zo was, enkel bij een herstart.

74 reacties

Dit is het bericht dat iemand gekregen heeft van Proximus.
Reputatie 7
Badge +6
Er is nu toch wat duidelijkheid.


'Dat probleem hadden we enkel met V3 decoders ...' ? Dat is niet zo zeker, want ook anderen hebben dat probleem, hoewel het met de V3 decoder de spuigaten uitloopt. Anders 'besmet' de ene decoder de andere of zoiets?


Ik heb op mijn V5 nog een paar 'spookopnames' uit de eerste dagen dat ik mijn V3 had vervangen door een V5, maar er zijn er geen meer bijgekomen, dus ik ga die oude zeker laten verwijderen en zien wat dat geeft.



Bedankt in elk geval voor de informatie!


PS: nu is er ook een ander probleem: ik had een serie-opname geprogrammeerd, maar na het bekijken van de eerste aflevering van die reeks, verwijderde ik de planning voor die serie-opname omdat de programmareeks mij niet beviel. Die serie programmatie komt echter ook elke keer terug, met als gevolg conflicten met andere opnames. Ingewikkeld, sorry .. pff. Kan men die ook verwijderen van op afstand? Nu wil ik geen nieuwe rel rond 'geplande serie opnames die niet gewist kunnen worden' hoor, het is maar een vraag.


Dat zullen ze ook zeker kunnen wissen bij Proximus, ik zou het gewoon ook doorgeven met die oude die je ook wilt laten wissen, in ieder geval het is bijlange nog niet opgelost zelf al vervangen ze de v3 door een v5, maar dat is toch al zeker een goede stap in de goeie richting voor mensen die die nog met de V3 zitten.


Op dat gebied heb ik wel veel geluk dat ik daar totaal geen last van heb, als zijn er natuurlijk nog die dit probleem niet hebben, bv mijn broer en zus ook nog niet, 'k zou zeggen gelukkig maar knipoog
volgens iemand vroeger gepost heeft



Programma's wissen lukt zo altijd :


Opgenomen programma

- opties

- verwijderen

- nooit

- bevestigen



misschien dit eens proberen met je v5 !?
nog iemand anders



Voor verwijderen kan je ook het volgend proberen:


OPTIE / VERWIJDEREN / NOOIT

en als dan het rode knopje uitgaat kan je verwijderen



Reputatie 7
Badge +6
De hierboven vermelde methodes lukken deze keer niet: krijg opties: verwijderen: indien schijf vol : annuleren. Geen andere mogelijkheid en geen oplossing.


Heb het telefonisch gevraagd: antwoord: we bellen u terug, nadat we uw lijn getest hebben (?), anderhalf uur later: noppes en niet teruggebeld.. Niet de beste start dus, maar we geven de moed niet op en gaan het nu vragen aan 'onze medewerkers'.


Op hoop van zegen.




PS: een V3 decoder wilden ze ONMIDDELLIJK vervangen!
Inderdaad het is geen enkel probleem meer om de v3 te laten vervangen en tussen ons gezegd en gezwegen het was meer als tijd ook!


Via de medewerkers zal het waarschijnlijk wel beter lukken om je onmisbare opnames te laten wissen.

Hopelijk wissen ze nu niet alles knipoog


Maar 't zal wel in orde komen ja
Reputatie 7
Badge +1
Als 't lukt kalf den os niet?duivel
Marleen,dag ik ben blij je te horen.Als je mijn V5 wil geef ik hem jou nog liever dan aan een ander;De regels ken je.Ik weet nu niet van waar je bent en ik denk dat een V5 heel wat minder problemen mee geeft dan een andere.Voor mij is het al voldoende dat ik de voetbal kan zien.En anders hoor je me wel op het forum en geraak ik ook wel aan die V5.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt Ken, ik heb vorige maand een V5 gehaald, maar er zijn een paar hardnekkige 'niet te wissen opnames' ook op die decoder.


We zullen zien wat het geeft via de medewerkers en als het daarmee niet lukt, zullen we ermee leren leven. De zon schijnt, dus. ;-))
Marleen,


voor alle zekerheid en om misverstanden te voorkomen, die hardnekkige te verwijderen opnames dat zijn toch 30 dagen opnames veronderstel ik toch?
Reputatie 7
Badge +6
Twee waren serie-opnames en daar vrees ik voor. De derde zal na verloop van die 30 dagen zeer wss vanzelf verdwijnen.
Na een reset komen soms gewiste uitzendingen terug in de 'opgenomen' lijst.


Dit geldt voor een dedoder V5 met de recentste software wijziging SW versie gen 3000-14.11.1.16


Geduldig afwachten tot de 30 dagen voorbij zijn is de enige oplossing (nPVR probleem?)
Serie opnames zijn natuurlijk geen nPVR opnames en dat geduldig wachten kennen we al dat zijn we al jaren en jaren gewoon met allerhande problemen, daarom dat een mens achter ander methoden zelf aan het zoeken zijn om dit mss toch op één of andere manier te kunnen omzeilen, maar blijkbaar is het zo simpel niet ;-)


je moet toch iets doen om mee te doen aan het spel lach.


Nu je zegt dat het aan de recente softw ligt SW versie gen 3000-14.11.1.16 ligt


Maar 't zal complexer zijn dan dat want dan zou ik dit ook moeten voor hebben en als ik dit aan anderen vraag hebben ze het ook niet voor met deze softwareversie.

Een ding waar we wel zeker van zijn is dat Proximus het zal moeten oplossen, wat ook de reden of de uitleg moge zijn die ze ons geven !!
Reputatie 7
Badge +6
Omdat Proximus zelf die oplossing voorstelt volgens de post wou ik dat uittesten, maar voorlopig zonder succes. Het zal toch een kalf en os historie worden, denk ik. ;-)))



Eigenlijk raar want blijkbaar op een ander forum schijnt dit blijkbaar toch te lukken als ik het goed begrijp, mss ook nog een onderscheidt tussen nPVR en serie-opnames !! die niet te verwijderen zijn.


Ik heb ook al van iemand gehoord dat het soms lukt door de harde schijf er eens uit te swappen en terug te steken, maar of dit ook voor iedereen lukt is nog niet zeker natuurlijk. En daarvoor heb ik te weinig getuigenissen.
Reputatie 7
Badge +1
Dit is duidelijk een serverprobleem. Iedere TV-klant heeft een eigen ruimte of profiel op de server(s) na registratie van de decoder op je lijn, waar alles wordt bijgehouden over je instellingen, en ook de markeringen van de voor nPVR-geplande en opgenomen (niet écht opgenomen, maar 30 dagen beschikbaar voor gratis VOD eigenljjk) programma's. Er moet dus iets fout lopen bij het afroepen van opnames (bij niet starten) of bij het interactief contact tussen decoder en server(s) bij het wissen van nPVR-opnames. Er schort trouwens ook iets bij het online programmeren (nPVR), waarbij die planning enkel online zichtbaar wordt, maar niet op de decoder (niet in de lijst van geprogrammeerde opnames, noch in de TV-gids met cirkeltjes).. Goed nieuws is dan weer dat alles correct wordt opgenomen en dan tijdens en na de opname in de lijst van opgenomen programma's verschijnt (decoder)..


Nog een fout is, dat bij serieopnames er soms wel en soms geen cirkeltjes in de TV-gids staan. Dat stoort allicht weinig mensen, behalve confrolefreaks zoals ik...brutaal
Dat klopt gelijk een bus Sinjoor en dat is wat ik mijn posten in één woord vertaal ' je persoonlijk opgeslagen TV profiel'


Er moet dan ook zelf iets opgeslagen worden op de server voor PVR serie-opnames ook want voor andere PVR opnames zal dit volgens mij niet het geval zijn.



Er schort trouwens ook iets bij het online programmeren (nPVR), waarbij die planning enkel online zichtbaar wordt, maar niet op de decoder



Ik heb dit bij mij eens getest en het komt bij mij wel degelijk in de decoderlijst 'geprogrammeerd'


Dus zal dit inderdaad weer iets te maken hebben met het persoonlijk opgeslagen TV-Profiel, kan ik trouwens afleiden uit het feit dat ik dit probleem niet heb en ook het probleem niet met gewiste opnames die terug keren, dus verwijst allemaal in dezelfde richting.


Dus nogmaals het is zeker niet alleen te wijten aan de software op de decoders!
Topic start bijgewerkt onder 'Edit1'
Reputatie 7
Badge +6
Wat betreft het 'verwijderen vanop afstand' door Proximus: nog altijd niet gebeurd voor mij na telefonisch contact met technische dienst en bericht met alle details naar 'onze medewerkers'. Blijf nochtans altijd vriendelijk en beleefd, er is ook geen reden om dat niet te zijn.


Zou nu echt wel eens willen weten, of het nu kan of niet, waarom zeggen 'zij' het anders?
Volgens mij moeten ze dit zeker kunnen want aan je TV- profiel kunnen ze zeker, maar ik denk dat het wel wat opzoekwerk vraagt en dat ze veel vlugger uw TV-profiel kunnen resetten, maar dan ben je de nPVR opnames die je geprogrammeerd hebt enz...wel kwijt en dit is natuurlijk ook de bedoeling niet ;-)


Misschien nog eens in een privé bericht vragen hoe het komt dat dit nog niet gebeurd of gelukt is !
Reputatie 7
Badge +6
Tja, gisteren was alles leeg wat opnames betreft, behalve voor die niet te wissen opnames, dus dan hadden ze dat gemakkelijk kunnen resetten, maar gisterenavond is er idd vanalles opgenomen dat we nog niet bekeken hebben en als dat weggehaald wordt, zal mijn dierbare wederhelft dat maar niks vinden. Voorlopig zal ik dus maar niet aandringen. ;-))
Reputatie 3
Badge +1
Een aantal weken terug zijn ze één van mijn V4 komen omruilen door een V5, staat hier ergens op het forum.Toen ik daarvoor naar de technische dienst belde heb ik terloops gevraagd hoe het zat met die terugkerende opnames. En toen heeft die vriendelijke man 'iets met mijn bbox3' vanop afstand gedaan, moest mijn decoders rebooten en de opnames terug wissen. Dat lukte en ze bleven weg. Hij drukte mij op het hart om van de modem af te blijven. Maar op aanvraag van Elsa (om dit eens te testen) rebootte ik mijn bbox3 toch ... en daar waren die spookopnames terug. Een gouden raad ... als ze dit voor jou doen, blijf dus van de modem af !


In mijn lijst 'opnames' staan er nu al zo'n 70-tal van die terugkerende opnames. Leuk is anders. Zal misschien binnenkort ook nog eens moeten terugbellen naar de technische dienst om deze te laten verwijderen, alhoewel dit een tijdelijke oplossing is, want van zodra je bbox zonder elektricitei valt, bv als ze aan het elektriciteitsnet werken, heb je terug prijs :(
Ja normaal moet je uw bbox niet heropstarten maar als je met een ander probleem zit moet je wel iets ondernemen en inderdaad dat is gekend en geweten dat die gewiste opnames terug komen na heropstarten van de modem of de decoder (of factoryreset decoder), werd hier op het forum al in verschillende posten opgenoemd .


Als je met een ander probleem zit ga je ook soms de decoder moeten heropstarten of factory resetten en dan zal je ook weer het zelfde probleem hebben.

En voor sommige decoder problemen moet je zelf dikwijls de modem en decoder heropstarten, dus dan heb ke weer die miserie van gewiste opnames die opduiken bij een korte netonderbreking ook van dat enz....


Dus zoals ik het hier blijf herhalen je mag er zelf nog 100 pagina's over vol schrijven (en daar heb ik totaal niks tegen) maar je zal maar pas van die miserie af zijn als Proximus uiteindelijk het probleem opgelost heeft.
Reputatie 7
Badge +6
70 ???? Dat is toch niet te doen en nooit je modem rebooten is ook niet vol te houden toch. Dan heb je ook nog de gevolgen voor de vrije schijfruimte.


Ik zeg al niks meer, met mijn povere 3 opnames. Amaai. Mijn sympathie, maar daar heb je niks aan natuurlijk. Die toestand is gewoon triest belachelijk.


Reageer