Opnames Belgacom TV

  • 6 September 2014
  • 25 reacties
  • 294 Bekeken

Het wordt met de dag grappiger, moest ik mijn decoder vervangen weliswaar gratis, maar nu als een geplande opname start gaat hij automatisch naar de zender in kwestie!!!!!! Wil ik veranderen dan krijg ik de waarschuwing uw opname zal gestopt worden, en dit gebeurd ook.




Gelukkig kan ik eens gaan vergelijken bij andere aanbieders want het wordt echt te veel bij Belgacom

25 reacties

Gewoon die decoder even resetten?Helpt dat niet door die stekker 15 sec uit te trekken.Heb dat nog nooit gezien.Wat voor een decoder heb je?
@Tom allemaal al gdaan, zelfs een factory reset 🙂 je zou zo op de hulpdienst van belgacom kunnen gaan helpen 🙂 dit antwoorden ze altijd :)


Nee,maar ik zeg het maar omdat het de eerste maal is dat ik dit hoor.En normaal als er ergens een storing zit los je die op deze wijze op.Vandaar.
@Philippe,


1ste lijn onderhoud van de helpdesk 0800 22 800 kan ook maar de procedure volgen die je thuis kan zelf uitvoeren en veel meer dan resetten en factory resetten kan je niet en als dit geen soelaas brengt dan een ruilnummer geven voor vervanging in een Belgacom center.


surf eens naar ► je probleem aanklagen
Heb je al eens je lijnwaarden uitgelezen op je bbox2


Surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1

vul er je paswoord in, dat je vindt naast het SN: op de sticker van je bbox modem.



en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB

Reputatie 7
Badge +1
Ben je zeker dat de (oude) vervangen decoder uit je systeem is gehaald? Dat wordt nl. dikwijls vergeten! Het gaat allicht ook via het nr. 0800 99 696.
Reputatie 6
Badge +2
Uw decoder moest vervangen worden zei je, zou het niet kunnen dat uw oude decoder nog geregistreerd staat want in dat geval bellen naar Belgacom om die oude decoder van die lijn te laten halen.
Die staat zeker en vast nog geregistreerd, daaraan moet je niet twijfelen, daarom dat ik om zijn lijnwaarden gevraagd heb dan kan je dit direct weten wat er aan de hand is.


Als je het via 0800 99 696 doet en je meerdere decoders hebt worden ze allemaal van de lijn gehaald dus dan wel op de volgorde letten maar als je het via 0800 22 800 doet is het enkel de decoder in kwestie die ze van de lijn halen je kan bellen tot 22u (7/7)
@ Philippe,


in verband met 0800 99 696 surf eens naar ► registratie
Reputatie 7
Badge +6
Ik kan je helaas niet helpen met de technische kant, vrees ik, maar ik heb dat ook al eens voorgehad, maar het was geen nieuwe decoder Bij mij was het na het verplichte 'achter de decoder de verbinding effekes uittrekken', wat ze idd altijd zeggen, toch in orde.
Philippe: Dit fenomeen doet zich voor als uw lijn niet voldoende capaciteit meer heeft. Dit hebben we thuis ook voor als we de met twee decoders HD aan het kijken zijn en dan nog iets willen opnemen op de harde schijf. Er is in principe niets mis met uw decoder.
Reputatie 7
Badge +1
Het aspect dat je bij registratie op een nieuw lijnnummer alle opnames kwijt bent (door formattering van je HDD) is in zekere zin logisch, maar bij een verhuis naar een andere zone problematisch? Of kan dat zonenummer tegenwoordig probleemloos naar een andere zone meegenomen worden? Zoniet ben je in dat geval (verhuis naar andere zone) al je opnames (PVR en nPVR) kwijt. Dat zouden ze toch op een elegantere manier kunnen regelen toch? Bv. door gebruik te maken van het nationaal nummer bij de registratie. In dat geval zou je bv. een decoder in de vakantie of in het week-end naar een 2e verblijf of vakantieverblijf (binnen België uiteraard) kunnen meenemen.
Neen verhuizen naar een andere zone dan kan je uw nummer van je oude zone niet meenemen dus volgens Eva van Belgacom ben je al uw opnames kwijt zowel PVR als nPVR ; wat ik toch eigenaardig vind dat Belgacom dit niet in je TV profiel kan aanpassen op het moment dat je een nieuw nummer toegekend wordt zou ook je TV profiel door Belgacom kunnen gekoppeld worden aan dit nieuw nummer zodanig als je uw decoder opnieuw opzet dart je niet alle opnames kwijt bent , want op dit moment dat je uw nieuwe nummer in de decoder invoert zou dit kunnen gecheckt worden of de opnames gekoppeld zijn aan dit nieuw nummer. Dus waarom dit niet mogelijk is is voor mij een raadsel. Dat je eerst je nieuw nummer moet doorgeven dat begrijp ik wel want anders zou iemand die de decoder overkoopt van u ook verder kunne werken met de ingevoerde paswoorden dus moet er wel een zeker veiligheid ingebouwd worden.
Mich,

daarom vraag ik hem juist van zijn lijnwaarden op te geven dan kan je daaruit zien wat de reden is , capaciteit te laag , oude decoder niet uit registratie genomen , herstelprofiel, fallbackprofiel enz...
Elsa, probeer hier eens een verklaring te vinden en graag ook de oplossing, in feite hetzelfde probleem als Philippe:


situatieschets: 2 decoders, V5 achter een Bbox3. Decoder A aangesloten met draad in de living. Decoder B via wifibridge. Lijnwaardes: 25/2, soms 30/2 maar dat maakt voor het tv-profiel niet veel uit.


1. Decoder B staat uit, Decoder A aan op HD zender één. Ik wil Canvas HD op de harde schijf opnemen met decoder A. Ik krijg de melding dat ik ga overgeschakeld worden of dat de opname gestopt wordt.


2. Decoder B staat uit, Decoder A aan op HD zender één. Ik wil Canvas SD op de harde schijf opnemen met decoder A. Ik krijg de melding dat ik ga overgeschakeld worden of dat de opname gestopt wordt.


3. Decoder B staat uit, Decoder A aan op SD zender één. Ik wil Canvas SD op de harde schijf opnemen met decoder A. Het lukt. Als ik dan echter naar een HD wil overschakelen naar een HD krijg ik weer de melding.




Op decoder B heb ik dit probleem niet. Daar kan ik perfect een HD bekijken, een SD opnemen op harde schijf en dat tegelijkertijd als ze op decoder A een HD aan het bekijken zijn.


Heb 0800 99 696 gebeld voor het deactiveren van een eventuele decoder C/D (beide decoders zijn al eens vervangen geweest). Het enige wat ik eventueel nog eens kan doen is een herinstallatie van de software. Maar vooraleer ik dat doe wil ik toch eens meer uitleg :)




Update: case 3 is ineens niet meer geldig. Als ik op Decoder B een HD kijk kan ik ook geen SD meer op harde schijf opnemen. Enkel een SD kijken en SD opname lukt. *krabt in zijn haar*


Ik ga al beginnen met je eerste zin :



situatieschets: 2 decoders, V5 achter een Bbox3.

Decoder A aangesloten met draad in de living.

Decoder B via wifibridge.

Lijnwaardes: 25/2, soms 30/2 maar dat maakt voor het tv-profiel niet veel uit.



Dan zou je het volgende moeten kunnen :



















2 tv's HD


DEC1

kijken


HD


Dec1

opnemen


niet-HD


Dec2

kijken


HD


Dec2

opnemen


⚫ nPVR



1. Decoder B staat uit,

Decoder A aan op HD zender één.

Ik wil Canvas HD op de harde schijf opnemen met decoder A. Ik krijg de melding dat ik ga overgeschakeld worden of dat de opname gestopt wordt.



Dit is dus normaal want als je HD kijkt kan je geen HD programma opnemen in PVR
Eigenlijk is het simpel als je een zender bekijkt kan je geen andere HD zender opnemen in PVR wel in nPVR
Uit hetgeen je mij gepost hebt kan ik afleiden dat je decoder A dus DEC2 is in de tabel hieronder





















2 tv's HD


DEC1

kijken


HD


Dec1

opnemen


niet-HD


Dec2

kijken


HD


Dec2

opnemen


⚫ nPVR




Hartelijk dank voor deze zeer duidelijk uitleg Elsa. Helaas is het nu op beide decoders enkel nog mogelijk SD op harde schijf op te nemen als er naar SD gekeken wordt.


Nu ja, daar decoder A wordt gehuurd (decoder B is aangekocht) gaat decoder A terug naar Belgacom, zeg ik de huur hiervan op en koop ik een V5 mini. Die V5 mini komt dan achter de wifi bridge en de V5 wordt dan dan in feite decoder A.
Inderdaad Dec 2 in de tabel mag zeker een V5 mini decoder zijn want je kan toch maar enkel in nPVR opnemen
Over Dec1 en Dec2 een vraag: hoe wordt die volgorde bepaald, ik bedoel, hoe bepaalt Belgacom welke decoder Dec1 is en welke Dec2? Is het mogelijk die volgorde anders is te stellen?


Want in het vorige bericht concludeerde je dus dat Decoder A Dec2 was, die had ik liefst Dec1 gezien.
Dus dan moet je zorgen dat je V5-mini decoder '2' wordt en V5 je decoder '1'


Als je decoder uit registratie haalt het zij door door een belgacom operator van de helpdesk of via het telefoonnummer dat je al opgenoemd hebt


Dan zal de eerste decoder die je aansluit en onder spanning zet naar je telefoonnummer vragen en paswoord (default 1234) en dan is deze 'decoder1'


als je dan de tweede aansluit en telefoonnummer en paswoord invoert wordt dit 'decoder 2'
Zeer duidelijk antwoord.


Laatste vraagje. Als ik mijn decoder B nu naar beneden breng en dus decoder A maak (rechtstreeks met kabel aan de modem) moet ik iets van extra handeling doen? Is het zo eenvoudig als gewoon aansluiten en die werkt, of moet ik toch een herinstallatie doen, ... ?
Je mag je decoder verplaatsen waar je wil zonder iets te moeten doen, je decoder blijft 'decoder1' of 'decoder 2' volgens de volgorde dat je hem geregistreerd hebt in het begin als je hem al nieuwe decoder aangesloten hebt of om het in uw benaming uit te drukken 'decoder B' blijft decoder B gelijk waar je hem aansluit het is de eerste registratie die alles bepaalt, of na de-registratie de volgorde waarop je hem opnieuw registreert .

Reageer